Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Welke banden spanning?

vragen over de T4
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Welke banden spanning?

Bericht door Roger B. (11)61 »

Maar ben ik dan de enige die vindt dat je met meer dan 3,5 bar in de band het gevoel hebt dat je op vol-rubber rijdt??

Overigens heb ik geen bestelwagenbanden maar gewone personenauto banden onder mijn auto liggen.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
dewaddenkruiser
Berichten: 31
Lid geworden op: 09 mar 2008, 23:19
Locatie: dordrecht
Contacteer:

Re: Welke banden spanning?

Bericht door dewaddenkruiser »

Hallo de VW zegd voor 380 en achter 400 dus wat let je met vr, gr, de waddenkruiser en niet geschoten is altijd mis de groetjes
Gebruikersavatar
Wim T4 935
Berichten: 1873
Lid geworden op: 04 feb 2007, 19:58
Locatie: Randstad

Re: Welke banden spanning?

Bericht door Wim T4 935 »

Roger B. schreef:Maar ben ik dan de enige die vindt dat je met meer dan 3,5 bar in de band het gevoel hebt dat je op vol-rubber rijdt??

Overigens heb ik geen bestelwagenbanden maar gewone personenauto banden onder mijn auto liggen.
Geef je hier niet zelf de oplossing al? Personenwagenbanden zijn gewoon niet vergelijkbaar met bestelwagenbanden, niet kwa samenstelling en niet kwa bandenspanning. Als het goed is staat de maximale druk die een band mag hebben er op vermeld maar ik ga er van uit dat 3,5-4 bar voor een personenwagenband gewoon (veel) te hoog is.
:T44EVER

Groeten van Wim

:driveT4
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: Welke banden spanning?

Bericht door bartt4 »

gemiddeld is voor personen wagen banden de spanning maximaal 3.5 bar een speciale busband rond de 4 bar en bij maximale belasting 4.5 bar en stalen ventielen ivm de hogere belasting
RUBBEREXPRESS
Plaats reactie