Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

pioneer Avic-d3

vragen over de T5
Plaats reactie
thelan
Berichten: 16
Lid geworden op: 13 feb 2007, 18:59

pioneer Avic-d3

Bericht door thelan »

Beste T5 drivers.
Ik heb een pioneer avic d3 aangeschaft,waar moet ik opletten bij de inbouw in mijn t5???
Is zoiets zelf te doen???
Wat moet ik er allemaal nog bij hebben ????(heb hem standaard nieuw in de doos)

Groeten ,een tevreden T5 driver.
Gebruikersavatar
Schildertje
Berichten: 379
Lid geworden op: 03 mei 2007, 18:21
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: pioneer Avic-d3

Bericht door Schildertje »

Welkom hier thelan ! Gebruik de zoekfunctie maar eens, en je vind alle info die je zoekt....
T5 130 pk TDI "60" Edition tiptronic full-options. JD-Engineering chiptuning, 18 inch Rial, Multivan koplampen en achterlichten, JVC NX7000 met afneembaar front !
wittebeer
Berichten: 12
Lid geworden op: 11 feb 2007, 18:25
Locatie: Dirksland
Contacteer:

Re: pioneer Avic-d3

Bericht door wittebeer »

is de inbouw al gelukt want ik krijg binnenkort ook zo'n systeem
hoor graag waar ik op moet letten bij inbouw.
Gr Jan
belgacom
Berichten: 123
Lid geworden op: 30 mar 2007, 19:55
Locatie: zoutleeuw (Belgie)

Re: pioneer Avic-d3

Bericht door belgacom »

Ik heb dus ook die Avic maar ik blijf dus slecht ontvangst van de radio houden. Auto is al 3 keer binnen geweest bij garage voor andere bedrading van antene en andere versterkers maar ontavangst bijft zwaar :gif :gif :gif :gif

Heeft iemand een tip? volgens VW garage hebben ze meer van deze klachten en komt het door de Avic die niet zo heel goed zou zijn, dus ik hoor graag ervaringen.
met vriendelijke groet,

Wilco 244
Gebruikersavatar
appie
Berichten: 386
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:04
Locatie: zwarte haan
Contacteer:

Re: pioneer Avic-d3

Bericht door appie »

gewone staaf op het dak, of een versterker met de zogenaamde phantomeinspeizung kopen. DWZ deze zet een schakelspanning op de coaxkabel die de raamantenne activeerd.
Neemt de bus!
Joey
Berichten: 53
Lid geworden op: 14 feb 2007, 21:07

Re: pioneer Avic-d3

Bericht door Joey »

ik heb de pioneer avic hd3 en had ook last van een slecht ontvangst maar bij mij hebben ze er een versterker bij geplaatst en had gelijk een top ontvangst nergens geen last meer van maar ik weet niet wat voor een versterker ze er in hebben gezet het koste maar 25 euro
wittebeer
Berichten: 12
Lid geworden op: 11 feb 2007, 18:25
Locatie: Dirksland
Contacteer:

Re: pioneer Avic-d3

Bericht door wittebeer »

Joey schreef:ik heb de pioneer avic hd3 en had ook last van een slecht ontvangst maar bij mij hebben ze er een versterker bij geplaatst en had gelijk een top ontvangst nergens geen last meer van maar ik weet niet wat voor een versterker ze er in hebben gezet het koste maar 25 euro
is die geleverd door de vw dealer?
lexy
Berichten: 60
Lid geworden op: 09 nov 2007, 20:02
Locatie: Maassluis

Re: pioneer Avic-d3

Bericht door lexy »

Ik heb bij de aflevering gelijk door de dealer een avic d3bt laten monteren.
Ik moet zeggen een top ontvangst.
Zelfs bijna de hele benelux tunnel ontvangst.
Ik ben zeer tevreden over dit apparaat.
Alleen de telefoon heeft soms wat kuren.
Joey
Berichten: 53
Lid geworden op: 14 feb 2007, 21:07

Re: pioneer Avic-d3

Bericht door Joey »

nee ik heb deze achteraf laten in bouwen bij een center in rotterdam
kanarievw
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 apr 2008, 18:48

Re: pioneer Avic-d3

Bericht door kanarievw »

zelfde probleem hier. Zit sinds gister een D3 in, maar ontvangst is erg slecht. Het was slecht bij de vorige radio, dus het ligt niet een de D3.
Ik ontvang niet eens TMC. Wil dit erg graag opgelost hebben.. iemand?
urla
Berichten: 54
Lid geworden op: 22 feb 2007, 19:16

Re: pioneer Avic-d3

Bericht door urla »

heb ook avic d3 direct door dealer in laten bouwen,perfecte ontvangst en perfect geluid,zit nu bijna 1 jaar,een keer storing gehad met navigatie(hij zei dat ik in parijs zat terwijl ik gewoon in venlo was),alles gereset en het probleem was weg en is weg gebleven alleen jammer dat al mijn instellingen toen ook weg waren !
Danny
Berichten: 465
Lid geworden op: 21 jan 2007, 19:11
Locatie: Tussen Turnhout en Antwerpen

Re: pioneer Avic-d3

Bericht door Danny »

(hij zei dat ik in parijs zat terwijl ik gewoon in venlo was)
dat in Parijs zitten doen ze allemaal als ze zonder spanning vallen dan gaan ze naar een basisinstelling, ik had hetzelfde voor en er werd een filter onder garantie vervangen wat dat ook moge betekenen... verder een prima toestel enkel de weergave voor flitspalen (die ik helemaal niet hoef) hangt me flink de keel uit, op sommige trajecten hoor ik enkel die vervelende waarschuwingsgeluiden en uitzetten lukt me niet... bv ring van Charleroi (veel flitspalen) daar rijd je km's met die herrie. iemand een idee hoe dit uit te schakelen?

tx Danny :zwaai
Gebruikersavatar
Schildertje
Berichten: 379
Lid geworden op: 03 mei 2007, 18:21
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: pioneer Avic-d3

Bericht door Schildertje »

Danny, je kunt ze wel uitzetten die flitspalen. Menu/instellingen/zwarte punten aan/uit.....

Zelf navigeer ik altijd zonder geluid, zodat ik die flitspaaltoon niet elke keer hoor :lach Ik heb overigens een HD3BT, maar volgens mij werkt het menu hetzelfde !
T5 130 pk TDI "60" Edition tiptronic full-options. JD-Engineering chiptuning, 18 inch Rial, Multivan koplampen en achterlichten, JVC NX7000 met afneembaar front !
Plaats reactie