Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

VDO dayton hulp gezocht

vragen over de T4
Plaats reactie
Bikevouwer
Berichten: 789
Lid geworden op: 08 apr 2007, 17:12
Locatie: 't Veld
Contacteer:

VDO dayton hulp gezocht

Bericht door Bikevouwer »

Ik zoek even de expertise van de weetjewellers,
Heb een aanbieding gehad van iemand die zijn multimedia box (MI5000) wegdoet samen met een tv module en de (MG5000) telefoonmodule voor een zeer aantrekkelijke prijs.
Vraagjes die bij me oprijzen zijn, is er iemand bekend met een tv module voor de VDO navigatie? wat voor antenne gebruik je bv voor de tv module ?
kabels ?? wat heb ik daarvan nodig ?

er zijn er hier genoeg die ervaring hebben met VD dayton voor mij is de materie nogal nieuw
grtz vouwer
Paulus
Berichten: 360
Lid geworden op: 02 okt 2007, 23:55
Locatie: Stadskanaal

Bericht door Paulus »

Tv module heb je niks meer aan,analoog is er geen ontvangst meer mogelijk.
Je zal dan naar digitenne moeten.Ik heb ook een tv tuner in de auto,deze neemt alleen maar plaats in,ontvangen doet ie niet meer.
Verder ken ik het systeem niet van VDO,ik weet wel dat je voor sommige
navi's van VDO een abonnement nodig hebt.



Grz,

Paulus
VW T5 1.9TDI Lwb
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Bericht door Roger B. (11)61 »

TVmodule za inderdaad een analoge tuner zijn die in nederland niets meer ontvangt en in duitsland ook zo goed als niets meer, ik geloof dat in belgië wel nog analoog in de lucht hangt, maar ook daar is digitaal in opkomst en zal analoog snel verdwijnen.

Voor zover ik weet wordt de multimediabox tussen de navi-computer en de monitor geplaatst (tweede monitorkabel nodig (weet niet of die kabel exact gelijk is aan de monitorkabel.

Verder kun je er een aantal ingangssignalen op aansluiten middels cinch-stekkers (rood/wit/gele tulpjes) en heeft de multimediabox nog een aantal uitgangen voor extra schermen (ik meen ook cinch stekkers)

Bediening van de multimediabox gaat als ik het destijds goed begrepen heb via het infrarood oogje van de navi-monitir en met bijgeleverde afstandbediening.

Navigatiesystemen van VDO met CIQ-techniek hebben een abonnement en activatiecode nodig om de kaart-cd te gebruiken.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
bas caravelle
Berichten: 173
Lid geworden op: 13 jan 2007, 08:51
Locatie: Huizen ( Noord Holland )

Ciq techniek VDO dayton

Bericht door bas caravelle »

De zgn nieuwe supercode cd's zijn prima te vermenigvuldigen. Met de code die je nodig hebt geef je het apparaat vrij.

Voor diegene die een supercode nodig heeft, svp mailtje sturen met je nav-id ( staat op de cd-rom speler ) en kan ik je de code leveren.

Uiteraard kostenloos. :happy

gr. Bas Caravelle
VW Caravelle 2.5 Tdi Lwb 1997
Gebruikersavatar
hendrikus
Berichten: 749
Lid geworden op: 13 mar 2007, 19:56
Locatie: grunn

Bericht door hendrikus »

als je de keus hebt zou ik niet voor VDO gaan, heeft nl nogal een aantal vervelende trekjes. Heb er zelf 1 en op het werk hebben we er ook 2 van verscillende modellen. Maar allemaal hebben ze dat soms het geluid wegvalt en dan ook direkt weer verder gaat en het ontvangst vind ik ook beneden peil.
T4 2.5TDI 88pk 1999
dewaddenkruiser
Berichten: 31
Lid geworden op: 09 mar 2008, 23:19
Locatie: dordrecht
Contacteer:

Re: VDO dayton hulp gezocht

Bericht door dewaddenkruiser »

Hallo ik heb een VDO Navigatie systeem en ik ben er zeer tevreden mee het werkt super ik heb een klein blokje links achter de voorruit volgens mij de antenne maar voor mij klasse dewaddenkruiser niet geschoten is altijd mis
Plaats reactie