Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

zou het werken tegen de grote oliemaatschappijen...

vragen over de T4
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

zou het werken tegen de grote oliemaatschappijen...

Bericht door Roger B. (11)61 »

Ik kreeg vandaag zo'n "stuur aan zoveel mogelijk mensen door"-mailtje over de brandstofprijzen...

klik hier voor de powerpointpresentatie
Komt er op neer dat we met zijn allen NIET meer bij Shell en Total (de twee grootste oliemaatschappijen) moeten tanken, zodat we hun treffen en zij genoodzaakt zijn de prijs omlaag te doen. Op die manier kunnen we een prijzenoorlog doen ontstaan waardoor de prijs eindelijk iets omlaag zal gaan...

dit heeft meer impact op Shell en cornuiten dan een dag niet tanken....immers, dan tanken we de dag erna met zijn allen weer meer en merkt de oliemaatschappij er over de maand gezien nog niets van.....

Als er veel mensen meedoen aan een aktie als bovenstaande zal dit bij zo'n oliemaatschappij zeker niet onopgemerkt blijven..... wie weet, ik doe vanaf vandaag met mijn privé auto mee.... met de auto van de baas moet ik shell tanken of zelf betalen (shell-card)
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
rob80
Berichten: 276
Lid geworden op: 17 aug 2007, 17:20
Locatie: Maasland
Contacteer:

Re: zou het werken tegen de grote oliemaatschappijen...

Bericht door rob80 »

ik doe ook mee, maar de andere maatschappijen zoals Tango halen toch ook hun diesel bij shell enzo? Ik zou liever een hele PPO installatie in de schuur zetten.
Offroad, of the road
Gebruikersavatar
black caravelle
Berichten: 173
Lid geworden op: 13 jan 2007, 11:16
Locatie: limburg

Re: zou het werken tegen de grote oliemaatschappijen...

Bericht door black caravelle »

Ik boycot Total en Shell al zolang ik mijn rijbewijs heb , ca 18 jaar
benzine tanken net over de grens (D) en sinds ik diesel rij :ikrij ca 10 jaar kom ik aleen bij de 'witte pomp'
ik ben toch geen dief van eigen portemonnee !! :politie alleen het goedkoopste is voormij goed genoeg, ha,ha :bifun
maar bij de witte pomp zal de diesel en benzine ook wel van de shell of total komen maar dan iets goedkoper
groetjes black caravelle 111kW
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: zou het werken tegen de grote oliemaatschappijen...

Bericht door Roger B. (11)61 »

dat andere merken hun brandstoffen bij Shell afnemen is niet zo erg, het gaat erom dat hun eigen pomphouders op de achterste poten gaan en die hebben meer invloed dan de particuliere afnemer
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
rob80
Berichten: 276
Lid geworden op: 17 aug 2007, 17:20
Locatie: Maasland
Contacteer:

Re: zou het werken tegen de grote oliemaatschappijen...

Bericht door rob80 »

http://www.water4gas.com/2books.htm#diesel !!!!!! zou dit echt werken???
Offroad, of the road
stijnh
Berichten: 1146
Lid geworden op: 13 mar 2008, 21:07

Re: zou het werken tegen de grote oliemaatschappijen...

Bericht door stijnh »

rob80 schreef:http://www.water4gas.com/2books.htm#diesel !!!!!! zou dit echt werken???
water (en een kliene hoeveelheid elektroliet ) elektrolyseren is 100 % mogelijk dan krijg je H2 en O2 en als je dat verbrand dan krijg je.....water
resultaat: moesten er geen verliezen zijn kan je everneel energie vrijmaken als je hebt ingestoken om H2 en O2 t vormen, ik de praktijk moet je rekening houden met verliezen (onder de vorm van warmte)
ik vrees voor een negatief rendement
ik heb eigenlijk al neit veel vertrouwen en dat soort sites.
erg profesioneel zit die er ook niet uit en de 'wetenschappelijke' uilteg klopt niet echt
ze spreken over HHO gas, chemisch gezien is het H2 en O2
ze werken met confituurpotten waar ze een gat in boren....

als H2 en O2 geen invloed hebben op de ontbranding van de brandstof is het rendement dus negatief
wat wel kan is dat H2 vermengd in de lucht zorgt voor een betere verbranding van diesel waardoor er minder diesel moet geinjecteerd worden (dit is mogelijk door lpg toe te voegen en dat is wetenschappelijk bewezen en wordt toegepasd bij vrachtwagens, de nederlands wet is er zelfs voor aangepast)
dus nu is de vraag gewoon of H2 dezelfde invloed heeft als lpg
is dit niet het geval dan is het bedrog

gewoon testen zou ik zeggen
hang je laptop aan je auto meet het verbruik en voeg dan de H2 en o2 toe ( het is zeer eenvoudig zelf te bouwen)

als ik zelf een auto heb (mijn vader heeft liever dat ik met dit soort dingen van de zijne blijf) zal ik dit ook eens testen want ik vind dit allemaal wel tof maar veelal werkt het niet

ik ga meer voor de lpg injectie
Ik rijd T-vier met veel plezier!! :ikrij
stijnh
Berichten: 1146
Lid geworden op: 13 mar 2008, 21:07

Re: zou het werken tegen de grote oliemaatschappijen...

Bericht door stijnh »

kijk hoe belachelijk
http://www.youtube.com/watch?v=39H6cqCx ... re=related
die vent heeft dat volledig vanbuiten geleerd
Ik rijd T-vier met veel plezier!! :ikrij
sailor
Berichten: 32
Lid geworden op: 06 jan 2008, 19:42

Re: zou het werken tegen de grote oliemaatschappijen...

Bericht door sailor »

Stijn, je schrijft over toevoegen van H2 en O2: zeer eenvoudig zelf te doen.
Maar ik heb vroeger op school geleerd dat deze 2 gassen samen "knalgas" genoemd worden; dus wel oppassen hiermee.
Mvg sailor
stijnh
Berichten: 1146
Lid geworden op: 13 mar 2008, 21:07

Re: zou het werken tegen de grote oliemaatschappijen...

Bericht door stijnh »

zoals je zegt er wordt H2 gevormd wat ook knalgas genoemd wordt (niet H2 en O2 samen zijn knalgas maar er is wel O2 nodig om H2 te 'verbranden')
moest je het beginnen op te slaan in en vat dan zou het inderdaad gevaarlijk kunnen worden maar hier wordt het continu geproduceerd waardoor het ongevaarlijke hoeveelheden zijn
als je er een aasteker aan gaat houden zal het een knal geven maar dat is het dan ook (getest in labo chemie)
ja auto zal niet ontploffen als je geen gasophoping creëerd, gasophping is wel gevaarlijk

er bestaan trouwen motoren die H2 hebben als pure brandstof

hier zou H2 als een katalysator moeten werken (niet echt een katalysator want normaal wordt een katalysator niet verbruikt in de reactie)

lpg heeft die eigenschap zoals je zegt er wordt H2 gevormd wat o ... 30821.html
http://www.gasotronic.nl/
is er iemand die op de hoogte is of H2 diezelfde eigenschap heeft?
wsl wel te vinden op internet ( tussen al niet wetenschappelijken bedriegten boel) maar heb nu geen tijd want ik zit voor de moment in de examens en ik heb graag 3 maand vakantie :adhd
Ik rijd T-vier met veel plezier!! :ikrij
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5271
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: zou het werken tegen de grote oliemaatschappijen...

Bericht door René »

Op de VW Type 1 motoren wordt waterinjectie al veel langer toegepast.

op moment dat ze zo extreem zijn opgevoerd is de water injectie een mooie methode.
Meer vermogen en minder hitte.

lees de fora van VWvortex, theperformancedriver of shoptalkforum er maar eens op na.

Maar het is allemaal Offtopic.


Ik tank al lang niet meer bij de shell.
Ik houdt wel mijn airmiles pas, dan kunnen ze meten dat ik niet meer tank bij Shell.

Ben 1 keer genaaid door Shell, in duitsland op de A3 bij aflsg Limburg. Daar is alleen maar Vpower diesel te verkrijgen. Voor de hoofdprijs. Vanaf dat moment tank ik geen Shell meer. Ik snap goed dat ze niet wakker liggen van mij. Maar alle kleine beetjes helpen.

Berrie
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: zou het werken tegen de grote oliemaatschappijen...

Bericht door Roger B. (11)61 »

als ik me niet vergis is waterinjectie niet geheel het zelfde als waterstof toevoegen

Waterstof levert direct verbrandingsenergie omdat het verbrand wordt.

Waterinjectie zorgt voor afkoeling van de aagezogen lucht waardoor de dichtheid groter wordt en dus meer O2 per liter lucht bevat waardoor meer brandstof zorgt voor meer power
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
johnnyb
Berichten: 11
Lid geworden op: 07 feb 2007, 14:08
Locatie: Schiedam

Re: zou het werken tegen de grote oliemaatschappijen...

Bericht door johnnyb »

Het waterstofverhaal zal niet werken. De hoeveelheid energie die nodig is om water te scheiden in waterstof en zuurstof is exact gelijk aan de hoeveelheid die vrijkomt als de waterstof verbrandt (samen met zuurstof weer water wordt). Dat beetje energie uit de accu zal niet spectaculair veel power leveren. Gelukkig is de gasproductie bij elektrolyse héél klein, anders zou het gasmengsel wel eens explosief kunnen blijken.
Gebruikersavatar
kees61
Berichten: 27
Lid geworden op: 11 jan 2009, 22:06
Locatie: Den Haag

Re: zou het werken tegen de grote oliemaatschappijen...

Bericht door kees61 »

Het helpt echt wel.
Je krijgt een betere verbranding, dus meer rendement uit de brandstof. Wat doet de katalysator ook alweer.
Een vriend heeft met zijn suzuki swift 1:22 gereden inplaats van 1:17

Ik heb het net in mijn vw T4 bus (1,9 td) gebouwd en ben het nog aan het uitproberen.
In het begin leek het niet veel op te leveren, maar afgelopen zaterdag van Arnhem naar Den Haag gereden, niet sneller dan 90 km/u en het verbruik was 1:18.5. Normaal is het 1:10.5 (maar dan rijd ik ook wel wat sneller).
Ik kan er nog niet zoveel van zeggen, want ik zou het nog een keer moeten overdoen zonder hho gas.
Er zit wel een imperiaal op de auto.

Maar vandaag nog een testrit gemaakt, en nu tussen de 100 en 120 km/u gereden en dat verbruikte weer gewoon 1:10.5
Hmmm.. 90 km/u geen turbo (onder de 3000 tpm), vandaag wel de turbo gebruikt.
Zou ik de turbo helemaal kunnen uitschakelen of zou dat andere narigheid opleveren.

Een beetje aceton bij een tank diesel schijnt ook te helpen, maar ik ga niet alles tegelijk proberen.
Niemand is onbekwamer,
dan een timmerman zonder hamer.
stijnh
Berichten: 1146
Lid geworden op: 13 mar 2008, 21:07

Re: zou het werken tegen de grote oliemaatschappijen...

Bericht door stijnh »

welkom op :wjw

als je echt wil vergelijken dan moet je dezelfde afstand afleggen aan dezelfde snelheid
de snelheid heeft een zeer grote invloed op het verbruik

dus twee maal dezelfde rit en dan ben je pas zeker
ook dezelfde rijstijl in beide omstandigheden !

en laat die turbo maar gewoon werken hoor, die werkt alleen maar positief voor je verbruik


ik volg in elk geval je testresultaten :wjw
Ik rijd T-vier met veel plezier!! :ikrij
Gebruikersavatar
pluuke
Berichten: 1979
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:11
Locatie: Wolfsburg ;-)
Contacteer:

Re: zou het werken tegen de grote oliemaatschappijen...

Bericht door pluuke »

zou het werken tegen de grote oliemaatschappijen...
Antwoord JA
Zou het lukken om iedereen te mobiliseren
Antwoord NEE

Helaas...

Rij ook met een grote boog om die boeven heen...tank TINQ liever 8 ct minder dan een paar van die stomme stempeltjes / zegeltjes / punten zooi
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Plaats reactie