Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

geen brandstofaanvoer na filter wissel

vragen over de T4
la gomera
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 jun 2008, 12:59

geen brandstofaanvoer na filter wissel

Bericht door la gomera »

Hola Hombres!

Ik woon op La Gomera en ben hier bezig met een T4 diesel uit 1990. Iemand heeft het brandstoffilter vervangen en daarna heeft ie geen aanvoer meer (naar het filter). Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen of waar ik een werkplaats manual kan downloaden?

Gracias Henk.
Paulus
Berichten: 360
Lid geworden op: 02 okt 2007, 23:55
Locatie: Stadskanaal

Re: geen brandstofaanvoer na filter wissel

Bericht door Paulus »

Even van te voren filter vullen met brandstof,starten en niet aan het gas komen hij zal dan even langzaam lopen en daarna door tokkelen.In jou geval even druk op de tank zetten met een luchtspuitje en een poetslap eromheen,wel laten lekken anders word de druk te hoog. :wjw

Paulus
VW T5 1.9TDI Lwb
la gomera
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 jun 2008, 12:59

Re: geen brandstofaanvoer na filter wissel

Bericht door la gomera »

Hola Paulus!

Dank voor je reaktie en tip. Ik vraag me af of het te maken kan hebben met de brandstofpomp in de tank. Is er een truc om er achter te komen of deze werkt?

Adios Henk.
Paulus
Berichten: 360
Lid geworden op: 02 okt 2007, 23:55
Locatie: Stadskanaal

Re: geen brandstofaanvoer na filter wissel

Bericht door Paulus »

Er zit geen opvoerpomp in je tank,je hebt niet veel keus..

paulus :T44EVER
VW T5 1.9TDI Lwb
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: geen brandstofaanvoer na filter wissel

Bericht door robertTREBOR »

ik vul altijd het brandstof filter met terpentine, diesel beetje moeilijk aan te komen, terpetine ieder bouwmarkt te koop, loopt tie helemaal lekker op.
als je een leeg brandstof filter, dus vol lucht monteerd,weet je zeker dat je een probleem hebt, voordat al die lucht eruit is ben je uren aan het klooien. :wjw
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: geen brandstofaanvoer na filter wissel

Bericht door bartt4 »

diesel moeilijk aan te komen? volgens mij bij ieder benzinepom te krijgen!!!! :wjw
RUBBEREXPRESS
la gomera
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 jun 2008, 12:59

Re: geen brandstofaanvoer na filter wissel

Bericht door la gomera »

Hola Hombres!

Kom net weer terug van de betreffende T4 en ben er nog steeds niet uit want er wordt nog steeds geen diesel aangevoerd. Ik zal ff in het kort beschrijven wat ik tot nu toe heb gedaan en hopelijk komt de verlossende tip. Ik heb de klus van een ander overgenomen die het filter (gevuld)heeft gewisseld en daarna nooit meer aan de praat gekregen. Ok, op het filterhuis zitten slangaansluitingen voor de zwarte leiding en een wit aansluit stuk met een pijltje erop voor de blauwe leiding. Vraag: wat word er onder dit witte aansluit stuk gelegd bij montage ( ring of i.d.) hoe werkt dat ding m.b.t. het afsluit ventieltje wat er in zit? Welke richting moet het pijltje opstaan?
Op de inspuitpomp zit een sensor of i.d. waar een enkel kabeltje is aangesloten wat doet deze sensor? In de zekeringkast zit ook een relais (18) die de brandstofpomp aanstuurt. Hoe wekt die aansturing? Wat is de beste manier van ontluchten?
Nou dat is het eerst weer ff, ik ben benieuwd of de verlossende tip komt!

Gracias,

Adios Henk.
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: geen brandstofaanvoer na filter wissel

Bericht door frank884 »

la gomera schreef:Hola Hombres!

Ik woon op La Gomera en ben hier bezig met een T4 diesel uit 1990. Iemand heeft het brandstoffilter vervangen en daarna heeft ie geen aanvoer meer (naar het filter). Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen of waar ik een werkplaats manual kan downloaden?

Gracias Henk.

heb je niet de slangen fout om terug op de nieuwe filter gestoken????
Nooit geen terpetine erin doen, maar gewoon diesel!!!!
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: geen brandstofaanvoer na filter wissel

Bericht door frank884 »

robertTREBOR schreef:ik vul altijd het brandstof filter met terpentine, diesel beetje moeilijk aan te komen, terpetine ieder bouwmarkt te koop, loopt tie helemaal lekker op.
als je een leeg brandstof filter, dus vol lucht monteerd,weet je zeker dat je een probleem hebt, voordat al die lucht eruit is ben je uren aan het klooien. :wjw
dat is niet waar, je hoeft de transporter niet te ontluchten
je kunt gewoon doorstarten tot de lucht eruit is.
maar met een lege filter kan dat wel 30 - 40 sec duren
beter is de filter voor montage met DIESEL te vullen.
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Gebruikersavatar
meerman
Berichten: 24
Lid geworden op: 18 mei 2008, 16:36

Re: geen brandstofaanvoer na filter wissel

Bericht door meerman »

het pijltje lijkt mij de stroomrichting van de brandstof aan te geven.
het sensortje op de pomp is een klepje om de brandstof af te sluiten contact aan spanning erop contact uit spanning eraf als dit werkt moet je het klepje horen tikken als je het draadje erop en eraf doet met het contact aan.
succes
K&N 57I rules, 2,5TDI 75KW (als t regent in mei is april voorbij)
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: geen brandstofaanvoer na filter wissel

Bericht door Roger B. (11)61 »

Het blokje dat je omschrijft zorgt voor verwarming van het dieselfilter door de retourstromende diesel (voor de winter als het koud is is dit wel prettig)

Dit witte blokje zit met een borgveertje vast en er hoort een o-ring (35ct bij de nederlandse VWdealer)omheen te zitten, als die er niet op zit of lek is krijg je diverse problemen (leeglopen bij stilstaan waardoor ie slecht start en misschien bij grotere lekkage wel jouw probleem!
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33815
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: geen brandstofaanvoer na filter wissel

Bericht door Multivan Generation »

zit er op de slangetjes die je los hebt gehad weer een slangklemmetje?
Misschien trekt hij ergens valse lucht?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
la gomera
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 jun 2008, 12:59

Re: geen brandstofaanvoer na filter wissel

Bericht door la gomera »

Hola Hombres!

Gracias voor alle bijdragen, hier kan ik verder mee. Weet iemand de maten van de O-ring voor het witte blokje dan hoef ik het hier niet bij VW te bestellen want dat duurt hier een eeuwigheid en kan ik op zoek naar een universele O-ring. Zijn er nog verdere tips m.b.t. ontluchten of gewoon doorstarten?

Gracias, Henk.
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: geen brandstofaanvoer na filter wissel

Bericht door frank884 »

la gomera schreef:Hola Hombres!

Gracias voor alle bijdragen, hier kan ik verder mee. Weet iemand de maten van de O-ring voor het witte blokje dan hoef ik het hier niet bij VW te bestellen want dat duurt hier een eeuwigheid en kan ik op zoek naar een universele O-ring. Zijn er nog verdere tips m.b.t. ontluchten of gewoon doorstarten?

Gracias, Henk.
een filter vol diesel erin, en gewoon starten en dan loopt die.
ontluchten = niet bij een T 4 gewoon doorstarten.
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Fred-15
Berichten: 1183
Lid geworden op: 13 jan 2007, 13:25
Locatie: Almere 0612039470

Re: geen brandstofaanvoer na filter wissel

Bericht door Fred-15 »

Ben ff nieuwschierig loopt ie al ?
wie het onkruid in zijn eigen tuintje wied ziet de rotzooi bij zijn buurman niet
Plaats reactie