Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Cabinebedje is af

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dirk/970
Berichten: 1042
Lid geworden op: 14 jan 2007, 20:57
Locatie: Eerbeek

Cabinebedje is af

Bericht door Dirk/970 »

Hallo :wjw -ers

Net voor Thijs zijn eerste kampeeruitje is ook zijn bedje af! Hij slaapt nu boven de voorstoelen in de cabine. Ik heb van een kennis een constructie overgenomen die zij gebruikten in de cabine van hun oude Duc en die aangepast voor onze T4:

Draagbuizen in de deurposten en fixeerblokjes op het raamkozijn:
Afbeelding

Afneembare beugels tussen boven getoonde punten:
Afbeelding

Dwarsbuizen op de beugels:
Afbeelding

Hangmatje tussen de buizen:
Afbeelding

Veiligheidsnetten (Reimo) aan het bedje genaaid en bovenkant met karabiners aan D-ringen in de deurstijlen:
Afbeelding

Aan de achterkant een gordijntje waara de bewoner van het vooronder nog onderdoor kan (Rick de kooiker):
Afbeelding

De afmetingen van het bed zijn ca. 140x50 cm, dus Thijs kan er nog een eind op groeien! Op de camping zitten er airscreens in de portierramen en isolatiematten erachter geplakt. Al met al zijn wij en ook Thijs er heel tevreden over!
:zwaai T4 TDI 75kW Kombi LWB bj 2002
1e Wet van Constructie: maak de onderdelen te groot en sla en dan net zo lang op tot het past!
leen
Berichten: 100
Lid geworden op: 17 sep 2007, 21:56

Re: Cabinebedje is af

Bericht door leen »

Bevalt die FSL Camper een beetje
Gebruikersavatar
francisco
Berichten: 819
Lid geworden op: 14 jan 2007, 19:59
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

Re: Cabinebedje is af

Bericht door francisco »

ziet err gelikt uit, echt top werk :knipoog
Gebruikersavatar
Henk-1
Site Admin
Berichten: 4458
Lid geworden op: 11 jan 2007, 11:24
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:

Re: Cabinebedje is af

Bericht door Henk-1 »

Geweldig :klappen :toppie

Wat een leuk idee
Groetjes webmaster Henk-1 :wjwnl VW T5 1.9TDI uit 2008 140PK
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10826
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Cabinebedje is af

Bericht door Pascal-141 »

Knap gevonden ! :toppie
Maareuh... gaat die plastic binnenbekleding waar je nu die steunen op laat rusten dat wel uithouden ??? (Volgens mij gaat dat na verloop van tijd toch "doorhangen" of scheuren , niet?
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
Dirk/970
Berichten: 1042
Lid geworden op: 14 jan 2007, 20:57
Locatie: Eerbeek

Re: Cabinebedje is af

Bericht door Dirk/970 »

@Leen: Het concept en de prijs bevallen wel, FSL steekt ook veel tijd in nazorg hebben we helaas moeten merken: we hebben nogal wat lekkageproblemen gehad met het dak. Er zit een dakluik/ventilator in die aanvankelijk niet goed was afgedicht en we hebben lang problemen gehad met de bevestiging van de gasveren in het dak. Vaak voor teruggeweest en hopelijk heeft de laatste reparatie goed geholpen. Dat heeft ook voor FSL een modificatiepuntje opgeleverd. Ik heb gelukkig van anderen nooit klachten gehoord. Naast het dak zijn keuken, bed en vloer van FSL. De rest van het interieur is zelfbouw.

@Henk en Fransisco: Dankudanku tis voor mij steeds weer een avontuur om te kussen aan de bus, ben nog bezig mijn 'rechter linkerhand' te trainen dat de duim aan de goede kant komt te zitten :knipoog

@Pascal: Bij die houten blokjes heb ik op de stalen portieren strookjes rubber geplakt zodat de deurbekleding aan de onderzijde ondersteund wordt en de druk direct op het staal van het portier wordt overgebracht. In de loop van de tijd zullen we zien of dat idd helpt, maar de eerste indruk is dat er weinig beweging in zit.
:zwaai T4 TDI 75kW Kombi LWB bj 2002
1e Wet van Constructie: maak de onderdelen te groot en sla en dan net zo lang op tot het past!
Mac
Berichten: 769
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:26
Locatie: Raalte

Re: Cabinebedje is af

Bericht door Mac »

Dat ziet er goed uit :yes blijf mezelf ook altijd nog verbazen hoeveel ruimte er in 'n :T44EVER zit.
Veel plezier in de vakantie, en hou de gepoetste kant boven. :zwaai
It's not what you buy
It's what you create.
Plaats reactie