Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Teller stand bij draaien

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
francisco
Berichten: 819
Lid geworden op: 14 jan 2007, 19:59
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

Teller stand bij draaien

Bericht door francisco »

ik heb een vraagje, momenteel heeft mijn bus rond de 200.000 gelopen, maar me teller unit heeft minder gelopen rond de 139.000km hoe kan ik dit bij stellen?. en waar moet ik op letten. is namelijk makkelijker dan heel verhaal uit te leggen bij de verkoop dat ik al 3 tellerunit's er in heb gehad... etc ect.

grt

frank

:mail mag ook
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: Teller stand bij draaien

Bericht door René »

Er zijn diverse handige bliksems die je tellerstand kunnen veranderen, dus je zult even contact op moeten nemen met een van die jongens. Kosten vallen wel mee volgens mij.

René
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Teller stand bij draaien

Bericht door Multivan Generation »

ik dacht dat een bedrijf in de buurt van Utrecht dat kon,
netjes met rekening erbij..

Erg zeker en betrouwbaar...
Dan kom je bij een verkoop ook betrouwbaar over.. :toppie
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
francisco
Berichten: 819
Lid geworden op: 14 jan 2007, 19:59
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

Re: Teller stand bij draaien

Bericht door francisco »

idd dat is waar, maar wat een ander kan kan je zelf meestal ook, scheeld me weer euro's en diesel :D, plus ik vind klusse leuk haha, maar goed. tnx voor de idee, ik ga weer eens wat google en Yahoo mishandelen :klappen
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Teller stand bij draaien

Bericht door Roger B. (11)61 »

een digitale teller doe je niet even zo zonder de jusite programmatuur en interfaces.

Een teller met rolletjes kun je inderdaad ook zelf, teller uit elkaar schroeven en rolletjes verdraaien... probleem is dat je heel makkelijk iets stuk maakt in het mechaniek van de teller en dan heb je kans dat ie niet meer draait.
Ander probleem is dat je vaak (een of meer) rolletjes niet meer in de middenstand krijgt waardoor de cijfers niet op één lijn staan en dat is een van de kenmerken van een teller waarmee geknoeid is.......dus heb je toch weerwat uit te leggen en kom je nog minder betrouwbaar over dan wanneer je gewoon verteld waarom er een jongere teller in zit....
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: Teller stand bij draaien

Bericht door bartt4 »

Denk dat op die bouwjaren een kmstand niet echt meer belangrijk is. Word gekeken naar de staat en accesiores en natuurlijk wat een liefhebber er voor over heeft.
RUBBEREXPRESS
Gebruikersavatar
francisco
Berichten: 819
Lid geworden op: 14 jan 2007, 19:59
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

Re: Teller stand bij draaien

Bericht door francisco »

het is al gelukt, idd wat Roger B al zecht, opletten!.

bij mij is het goed gelukt alles staat op een lijn en klopt nu met de huidig km stand van het motorblok. :klappen was even wat werk.maar next time kan ik het in een halfuurtje.

1.. 2 zwarte schroefjes losmaken
2.. 4 bronze schroefjes los maken
3.. voorzichtig het doorzichtige cubes met dag teller los halen
4.. tandwieltje van dag teller naar totaal teller los klikken
5. heel voorzichtig min schroever draaier gebruiken als hef boom en kan de KM aangepast worden.

het is niet bedoelt om de boel te falshe, maar om netjes de km te hebben die bij het blok hoord, want de teller unit met plashma bladen heb ik verkocht aan een andere WJWer en zijn unit met 4ton terug gekregen, vandaag netjes terug gezet en resoltaat :ikrij

tnx voor de hulp

frank
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Teller stand bij draaien

Bericht door Multivan Generation »

heb je er ook een proefrondje mee gereden, zodat je zeker weet, dat het werkt?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Teller stand bij draaien

Bericht door Roger B. (11)61 »

dan nog.... de km stand die bij het blok hoort... en de bak? en de rest van de auto?

is allemaal maar wat je de meeste waarde vind hebben...
Persoonlijk liever de km stand van de auto, en dan de vermelding dat motor zoenzoveel en bak zoenzoveel km heeft gelopen
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: Teller stand bij draaien

Bericht door bartt4 »

heb ook de originel stand er in gelaten 335000 nu en gewoon reklening er bij van de revisie etc. weekend alleen nog nieuwe turbo en dan alles fris. en op naar de 4 ton.
RUBBEREXPRESS
Gebruikersavatar
francisco
Berichten: 819
Lid geworden op: 14 jan 2007, 19:59
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

Re: Teller stand bij draaien

Bericht door francisco »

@Multivan Generation
idd heb ik nog een test rondje gemaakt, oa heb je vaak porblemen met je snelheid's meter omdat de wijzer er af moet. ik heb klein stipje gezet op het 0 punt achter het pinnetje waar de wijzer op rust. (even overheen trekken dan geeftie het echte 0 punt aan)

@Roger B
motor en bak etc hoort allemaal bij deze bus. ik heb alleen me eerste teller unit verkocht voor 75,- toen een met toeren teller in gezet en danaar weer terug naar orgineel. de revisie was in 2005 toen was de km stand 166.xxx heb foto's dat me bus naar 2t ging en vanaf dat weekend ging ik over naar een andere tellerunit. dat heb ik allemaal op papier bij gehouden, dandaar dat ik nu weet de huidige km stand is van bus. als ik hem op 0 zou zetten naar de revizie zou de km stand op 50.000 moeten staan, maar dat was volgens Klerks uit waalwijk (hier is de revizatie gedaan) niet nodig.

@Bartt4
idd dat heb ik nu ook. orginele km stand (alleen ander tellerunit) en netjes rekening van de revisie en alles wat vervangen is. mooi boekje maken zaterdag :yes
Plaats reactie