Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

verlenging van garantie

vragen over de T5
Plaats reactie
Mark vd S
Berichten: 38
Lid geworden op: 13 jan 2007, 18:50

verlenging van garantie

Bericht door Mark vd S »

Ik moet binnenkort bepalen of ik de garantie wil verlengen. Wie heeft dit meer gedaan en haal je het meestal terug of is het niet aan te raden. Ik kom regelmatig terug met een kleine storing, maar vaak niets heel groots. Mijn vorige bus had na de garantie de waterpomp en de aircopomp kapot. Dan zou ik het geheel meteen dubbel hebben terug verdient hebben.

Wat is het best ? een kleine € 400,00 betalen met € 150 eigen risico per voorval of bijna € 500,00 betalen zonder E.R.

graag uw reactie
Kobus
Berichten: 357
Lid geworden op: 15 jan 2007, 08:47

Re: verlenging van garantie

Bericht door Kobus »

Ik heb de garantie eerst een jaar verlengd en er, ondanks weinig mankementen aan de auto, zeer zeker geen spijt van gehad: het 2-massavliegwiel ging kapot á € 1400 ex.... Ik heb verzocht de garantie voor een 2e jaar te verlengen maar na talloze mailtjes/telefoontjes naar de dealer kwam er geen enkele reactie of factuur voor weer een extra jaar garantie. Inmiddels heb ik al weer een keertje een aardige reparatie gehad die zeker binnen de garantie had gevallen. Of ik daar ooit nog een auto koop? Ik weet het antwoord al.
stop the rat race
16 bs ns
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 mar 2008, 18:40

Re: verlenging van garantie

Bericht door 16 bs ns »

mijn multivan is nu 3,5 jaar oud en ik heb de garantie tot nu toe ieder jaar verlengd. Vraag: was dit zinvol is, dan zeg ik ja. Het kost wel veel maar je hebt er ook geen omkijken meer naar. Bij iedere storing weet je dat je de bus gewoon kan brengen zonder een vervelende rekening te ontvangen. de kosten van deze verzekering waren voor het derde jaar =/- € 500,00 en voor het vierde jaar € 600,00.
Ik heb vele storingen gehad vanaf de ontvangst van de auto en mijn vertrouwen was niet zo heel groot dat deze problemen na de
normale garantie meteen over zouden zijn. Nu de elektrische schuifdeuren bijna altijd goed functioneren zijn de redenen om deze verzekering te stoppen wel aanwezig, maar zoals je weet kan je deze verzekering verlengen tot het zesde jaar en misschien doe ik dat ook wel. De kosten neem ik dan maar voor lief en wie weet wat er nog gaat komen aan storingen.

met vriendelijke groet, 16 bs ns
Plaats reactie