Mijn broer rijdt al enkele jaren rond met een RVS uitlaat van daar in Maldegem.
Hij is er twee keer probleemloos mee door de keuring geraakt, maar de derde keer hebben ze gezien dat hij geen originele uitlaat had. Ze hebben zijn T4 toen afgekeurd! Het moest een originele VW uitlaat zijn met een stempel erin.
Mijn broer is toen teruggeweest naar Maldegem. Ze hebben daar dan een stempel in zijn uitlaat geslaan. Vervolgens terug naar de keuring en het was in orde.
Ze wisten maar al te goed bij de keuring dat het om dezelfde uitlaat ging, maar er stond nu een stempel in.
Peter Coddens schreef:Mijn broer rijdt al enkele jaren rond met een RVS uitlaat van daar in Maldegem.
Hij is er twee keer probleemloos mee door de keuring geraakt, maar de derde keer hebben ze gezien dat hij geen originele uitlaat had. Ze hebben zijn T4 toen afgekeurd! Het moest een originele VW uitlaat zijn met een stempel erin.
Mijn broer is toen teruggeweest naar Maldegem. Ze hebben daar dan een stempel in zijn uitlaat geslaan. Vervolgens terug naar de keuring en het was in orde.
Ze wisten maar al te goed bij de keuring dat het om dezelfde uitlaat ging, maar er stond nu een stempel in.
dan las ik gewoon de plaat met de stempel op de nieuwe uitlaat
zou het werken?
en met wat voor dempers rijd je broer rond?
gewone reflectiedempers in rvs of sport absorptiedempers?
Mijn uitlaat van mijn T4 staat op het punt het te begeven. En wel op twee plaatsen.
Daarom overweeg ik een RVS uitlaat. Echter ik kan alleen EPS in Hoogezand als leverancier vinden. Dit is mij nog even te ver.
Wie van jullie weet een leverancier en/of montagebedrijf voor RVS uitlaten in de regio Nijmegen/Tiel?
Andere vraag: bestaan er RVS uitlaten voor een T4 syncro, of moet deze apart gefabriceerd worden?
Graag jullie reacties.
met groet Hent 951.
Hoi heb zelf ook een uit laat van eps moet zechen het isde moeite waart om er naar toe te rijden.
Heb eerst gemaild over mijn wennsen hun kwamen met een voorstel en ik heb een af spraak gemaakt.
je kunt eerst horen of het wad is en anders maaken ze er wat anders .
heb nu van voor tot achter RVS van EPS.
3dempers echt supper .
Groet
Carl
T4 TDI caravelle 111 kw met K&N Filter, EPS katvervanger,midden demper, Twee einddempers DTM ovaal.
De topicstarter vroeg dus het volgende, en vervolgens dwaald men weer af:
hent951 schreef:Dag T4ders,
Mijn uitlaat van mijn T4 staat op het punt het te begeven. En wel op twee plaatsen.
Daarom overweeg ik een RVS uitlaat. Echter ik kan alleen EPS in Hoogezand als leverancier vinden. Dit is mij nog even te ver.
Wie van jullie weet een leverancier en/of montagebedrijf voor RVS uitlaten in de regio Nijmegen/Tiel?
Andere vraag: bestaan er RVS uitlaten voor een T4 syncro, of moet deze apart gefabriceerd worden?
Graag jullie reacties.
met groet Hent 951.
Ik heb mijn rvs uitlaat bij de VW garage (zie link van sponsors rechts) vandaan.
Deze zit in Oirschot. DE VWGARAGE
Met vriendelijke groet,
Gerard
Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan
GerJol 716 schreef:De topicstarter vroeg dus het volgende, en vervolgens dwaald men weer af:
hent951 schreef:Dag T4ders,
Mijn uitlaat van mijn T4 staat op het punt het te begeven. En wel op twee plaatsen.
Daarom overweeg ik een RVS uitlaat. Echter ik kan alleen EPS in Hoogezand als leverancier vinden. Dit is mij nog even te ver.
Wie van jullie weet een leverancier en/of montagebedrijf voor RVS uitlaten in de regio Nijmegen/Tiel?
Andere vraag: bestaan er RVS uitlaten voor een T4 syncro, of moet deze apart gefabriceerd worden?
Graag jullie reacties.
met groet Hent 951.
Ik heb mijn rvs uitlaat bij de VW garage (zie link van sponsors rechts) vandaan.
Deze zit in Oirschot. DE VWGARAGE
Met vriendelijke groet,
Gerard
Ja wel leuk om te weten is dat die uitlaat ook van EPS is.
Groet
Carl
T4 TDI caravelle 111 kw met K&N Filter, EPS katvervanger,midden demper, Twee einddempers DTM ovaal.
Ook ik liep tegen een doorgeroeste uitlaat onder onze Westfalia T4 camper uit '97 aan. Ik ben stapsgewijs en al doende lerende deze zelf gaan vervangen (in delen) voor een 304 rvs versie in 63,5 mm. Alle onderdelen heb ik online besteld en na passen/uitmeten met de hulp van een bevriende lasser gemonteerd. Het verwijderen van de middendemper heeft geen enkel effect gehad qua decibels en de Simonis einddemper heeft een mooi, bescheiden geluid die hooguit ietsje dieper klinkt. De laatste stap wordt de kat en downpipe vervangen (ook in 63,5mm) met aansluiting aan de turbo wat na aankomende zomervakantie gepland staat, maar heb de spullen bijna allemaal al in huis. De totale kosten tot nu toe zitten rond de 500 euro incl. het kratje bier voor de lasser. Het is en was een pittige klus, maar als je de tijd/gelegenheid/lef/beetje technisch inzicht hebt, is het zeker leuk om te doen en kostentechnisch interessant.