Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

bus traag ???

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
edwin850
Berichten: 712
Lid geworden op: 13 jan 2007, 09:22
Locatie: Zuidwolde ( drenthe )

bus traag ???

Bericht door edwin850 »

t4 1.9 td

rijd krap aan 135 140 km
voor mijn gevoel langzamer dan toen ik hem kocht

volgens vorige eigenaar ongeveer 1000 km op een tank ik red krap aan 750 tot 780 km op een tank
en top rond de 150 160 km
waar kan ik het zoeken ???

:wjw :T44EVER :wjw
EEN DAG NIET GELACHEN IS EEN DAG NIET GELEEFD
Gebruikersavatar
patje1010
Berichten: 235
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:47
Locatie: Purmerend

Re: bus traag ???

Bericht door patje1010 »

Hoi Edwin,

Heb jezelf ook 1000 km gereden op een tank ?? anders zou ik zeggen dat het toch echt aan je rechter voetje ligt. Je hebt van die rijders die op bepaalde toerental overschakelen en niet boven de 110 km/u komen om zo zuinig te rijden. Ik was met mijn TDI grijs blij met één op negen maar keek dan ook nergens naar. En wat de snelheid betreft kan ik je geen oordeel geven die van mij liep op zijn gemak 160 á 165 km/u. En dan gaat de wijzer van de tank ook snel naar het dieptepunt toe.

Succes moet de zoektocht mocht dit het niet zijn ( rechtervoetje )

Patrick
Gebruikersavatar
Wim T4 935
Berichten: 1873
Lid geworden op: 04 feb 2007, 19:58
Locatie: Randstad

Re: bus traag ???

Bericht door Wim T4 935 »

Tijd om een rijdend logje te maken van de LuchtMassaMeter denk ik. Denk dat de LMM wel eens op sterven na dood te zijn. Eventueel testen door te rijden met de stekker van de LMM los te maken.
:T44EVER

Groeten van Wim

:driveT4
Gebruikersavatar
jw t5 121
Berichten: 188
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:42
Locatie: rijssen
Contacteer:

Re: bus traag ???

Bericht door jw t5 121 »

uhh Wim een 1.9 TD heeft geen luchtmassa meter enkel de TDi (met directe inspuiting)


Edwin
is er aan de motor gesleuteld ? distributie riem ?

of met de roetmeting de brandstofpomp terug gedraaid?

Welk merk brandstof tank je

Momenteel met de goedkopere merken krijgen wij steeds meer problemen binnnen oa
*Hoger brandstof verbruik
*Minder vermogen
*Foutkodes (cilinder overslag , emisie bestrijdingfout codes, enz)
*Inhouden
na 3 tanks leeg gereden te hebben van een ander merk waren bovenstaande problemen weg
Afbeelding
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: bus traag ???

Bericht door bartt4 »

als je altijd 160 hebt getrapt is de kans groot dat je motor langsamer hand moe is gestreden. Heb de mijne nu aangepast met interkoeler opgedraaide brandstof pomp olie koeler etc maar richting de 160 km draai je ook bijna je maximale toerental.
Je kan eens kijken of jeluchtfilter etc schoon is. wat is de km stand ? Ik draai gemiddeld 900 a 950 km op tank maar dan wel beneden de 125 km blijven.
anders ook snel 750 km. Zijn geen racers wordengeen racers maar zijn wel bij normaal gebruik taai en doorzetters. zit met de mijne nurondde 85 a 90 pk en das meer dan genoeg metde verhoudingen van de versnellings bak. Wou dat de 5 wat langer was
RUBBEREXPRESS
Gebruikersavatar
jw t5 121
Berichten: 188
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:42
Locatie: rijssen
Contacteer:

Re: bus traag ???

Bericht door jw t5 121 »

bart

in een ander topic had je het al over een ander tandwiel plaatsen

maar denk dat het niet gaat lukken

je hebt wel meer pk's en koppel als normaal
maar ik denk dat hij nog wat te kort komt

een langere 5e heeft het zelfde effect als wanneer je een berg op gaat .

misschien kun je een 1.9 tdi plaatsen met 110pk en chip
met komplete kabelboom en ecu
Afbeelding
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: bus traag ???

Bericht door bartt4 »

Langere versnelling kan wel als je het vermorgen maar angepast hebt. Veel langer zalnatuurlijk nooit gaan. Heeft zijn grensen.
!.9 tdi er in plaatsenheb ik overwogen zoals meerdere hier maar je stuit op problemen oawat van versnellings bak de motorsteunen. Etc ook de lengtevan de kabelboom uit eengolf os dergelijke gaat moeilijk passen je zal vele draden moeten verlengen. Vandaar gewoon mijn 1.9 erin.
Heb m ooknie opgeschroefd om 160 te draaien dat is gewoon vernielen. Maar gewoon wat extra pit bij het optrekken en een heuveltje of aanhanger.
Tis mij prima zo trekt goed ook zare kar of paardetrailer met 2 paarden. gewoon 90in de 5e versnelling.
Tja enige is het lawaai van de motor maar hier en daar wat extra isolatie doet wonderen.
Ik las hier in het begin dat die regelmatig 160 reed met zijn bus. probleem met een 1.9 is datmet hoge toerentallen de temperatuur snel extreem hoog word.
Kost je op gegeven moment je kop zuigers etc. goede 1.9 bij gewoon gebruik is onverwoestbaar.
Het kan stuk (weet er alles van) maar draaid nu als zonnetje en nog netjes 1 op 14.5 gemiddeld. weegt 1850 kilo vind ik netjes.
:T44EVER
RUBBEREXPRESS
Plaats reactie