Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Vraagje over camperinbouw T4

vragen over de T4
Cees
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 sep 2008, 16:23

Vraagje over camperinbouw T4

Bericht door Cees »

Hallo Tranporterliefhebbers,

Weet iemand of er een redelijk geprijsd camper-inbouwpakket ergens te koop is voor een T4, dc, diesel, bouwjaar 2000?
Ik heb zo'n busje en zoek niet direct een super-luxeuze camper, maar wel een functionele, met draaibare stoelen (armleuningen heb ik al), bed, hefdakje, luifelgoot, electrische stroom, fornuisje en koelkast en dergelijke. Airco is niet nodig.
Ik heb wat firma's aangeschreven die het voor je doen, maar dan ben je zo duizenden euro's kwijt. Ik schrok bijvoorbeeld van de kosten van aankoop en inbouw van een West Falia-pakket. Het zal prima materiaal zijn en het ziet er gelikt uit, okee. Maar het merendeel van de kosten zit, denk ik, in arbeidsloon, en ik zou veel zelf kunnen doen. Alleen ben ik zo'n zelf-inbouwpakket nog niet tegengekomen op het internet. Ook geen bouwtekeningen of zo. Ik ben zelf wel enigzins handig, maar ook niet direct een afgestudeerde auto-mechanicus.

Bij voorbaat bedankt voor reacties.
Cees
Laatst gewijzigd door Cees op 11 sep 2008, 17:40, 1 keer totaal gewijzigd.
keesv
Berichten: 114
Lid geworden op: 27 jan 2007, 08:56

Re: Vraagje over camperinbouw TD4

Bericht door keesv »

Hoi, wat wil je ongeveer gaan besteden ennnn zoek je een hefdak met slaapplaatsen of een kleintje om alleen aan de stahoogte te voldoen.

Grtz Keesv
Cees
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 sep 2008, 16:23

Re: Vraagje over camperinbouw TD4

Bericht door Cees »

Hoi,
Bedankt voor je reactie. Ik zoek een inbouw met eventueel een klein hefdakje voor alleen stahoogte. Weet nog niet precies hoeveel ik wil besteden, want ik weet geen marktprijzen. Ik heb alleen geen zin om duizenden euro's te besteden aan een busje dat dat misschien niet meer waard is.

Cees
Gebruikersavatar
pluuke
Berichten: 1979
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:11
Locatie: Wolfsburg ;-)
Contacteer:

Re: Vraagje over camperinbouw TD4

Bericht door pluuke »

Ik denk dat je beter de investering kunt afzetten tegen het verschil in houderschapsbelasting dan tegen de dagwaarde.
De terugverdientijd moet minstens gelijk zijn aan de tijd dat je de bus wil blijven rijden, anders heeft het zowiezo geen zin.
Het lijkt me dat een bus op camperkenteken (mits voldoenend aan de fiscale eisen) ook meer waard wordt dan een gelijke bus op grijs kenteken.
Dus in dat opzicht kun je het ook als een investering zien.
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Gebruikersavatar
predikant
Berichten: 205
Lid geworden op: 13 okt 2007, 18:15

Re: Vraagje over camperinbouw TD4

Bericht door predikant »

Probeer het eens bij FSL in Lithoijen. Alle onderdelen kun je los bij hem kopen. Heb je geen westfalia, maar toch ook heel leuk :yes

http://www.fsl.nl

T4 4 ever, Christ 4 Eternity
Gebruikersavatar
Henk Peter 856
Berichten: 777
Lid geworden op: 12 jan 2007, 21:04
Locatie: Nunspeet

Re: Vraagje over camperinbouw TD4

Bericht door Henk Peter 856 »

Hoi, kijk eens op marktplaats. Tik bij zoeken T4 westfalia in .
Josh in Hattem levert bijvoorbeeld inbouwpaketten uit een T4 California, veelal compleet met watertanks en al. Doe er je winst mee ! :T44EVER
Cees
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 sep 2008, 16:23

Re: Vraagje over camperinbouw TD4

Bericht door Cees »

Daar had ik nog niet aan gedacht, Patrick. Maar bedoel je met 'houderschapsbelasting' misschien wegenbelasting? Daar betaal ik nu 93 euro per maand aan en dat vind ik best duur. Maar mijn T4 aan de andere kant bevalt als auto supergoed, er zit karakter in. En technisch mankeert er niets aan. Geen roest, nog maar 90.000 km gedraaid, alleen een beetje sloom met optrekken met die lichte motor. Maar nu bedenkt is dat het inderdaad wel eens een goede investering zou kunnen zijn in de toekomst, qua lol en plezier dat je er aan beleeft en misschien ook financieel beter haalbaar.
De anderen, bedankt voor de links, zeker fsl ziet er veelbelovend uit.
PS: dit is wel een goed forum! Had nooit gedacht binnen zo'n korte termijn zulke goeie reacties te krijgen.

Goeten uit zeeland,
Cees
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Vraagje over camperinbouw T4

Bericht door Multivan Generation »

Cees, waar woon je precies in Zeeland?

Als je aan de fiscale eis voor de stahoogte wilt voldoen,
dan kun je een zogenaamd macmol dakje prima zelf inbouwen.
Kosten indicatie, ik dacht iets van 550-700 afhankelijk van in kleur of niet.

En voor de rest, gebruik de zoekfunctie eens van het forum en zoek op camper,
je zult veel vinden :knipoog

Oja en natuurlijk welkom op dit forum :toppie
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
pluuke
Berichten: 1979
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:11
Locatie: Wolfsburg ;-)
Contacteer:

Re: Vraagje over camperinbouw T4

Bericht door pluuke »

Hoi Cees,

Het onderwerp "ombouwen naar camper" is op dit forum natuurlijk een heel actueel onderwerp.
Ik denk dat de meesten van de busrijders toch wel zuchten onder het juk van de wegenbelasting (inderdaad, houderschapsbelasting met een mooi woord heet dat tegenwoordig).

Jij betaald 93 euro, je rijdt dus grijs, ik betaal zelfs 120 op geel kenteken.
Als je aan alle eisen voldoet betaal je per jaar slechts 25% van de normale belasting van geel kenteken.
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Gebruikersavatar
Wim T4 935
Berichten: 1873
Lid geworden op: 04 feb 2007, 19:58
Locatie: Randstad

Re: Vraagje over camperinbouw T4

Bericht door Wim T4 935 »

pluuke schreef:Als je aan alle eisen voldoet betaal je per jaar slechts 25% van de normale belasting van geel kenteken.
Maar wat staat er volgens de geruchten in de troonrede van dinsdag a.s.? Juist: DE AFSCHAFFING VAN HET KWARTTARIEF VOOR KAMPEERAUTO'S.

Je zal maar veel geld hebben geinvesteerd in ombouw.
:T44EVER

Groeten van Wim

:driveT4
Gebruikersavatar
pluuke
Berichten: 1979
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:11
Locatie: Wolfsburg ;-)
Contacteer:

Re: Vraagje over camperinbouw T4

Bericht door pluuke »

Terug naar de 60-dagen kaart ??
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Vraagje over camperinbouw T4

Bericht door Multivan Generation »

Wim T4 935 schreef:
Maar wat staat er volgens de geruchten in de troonrede van dinsdag a.s.? Juist: DE AFSCHAFFING VAN HET KWARTTARIEF VOOR KAMPEERAUTO'S.

Je zal maar veel geld hebben geinvesteerd in ombouw.
Ja en? Je kunt je bus ook ombouwen voor het gebruik dat je ervoor hebt.
Niet iedereen bouwt om naar camper om goedkoper te kunnen rijden.. :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Wim T4 935
Berichten: 1873
Lid geworden op: 04 feb 2007, 19:58
Locatie: Randstad

Re: Vraagje over camperinbouw T4

Bericht door Wim T4 935 »

Wie de schoen past trekke hem aan!
:T44EVER

Groeten van Wim

:driveT4
Cees
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 sep 2008, 16:23

Re: Vraagje over camperinbouw T4

Bericht door Cees »

berichtje aan Peter (even buiten de orde),

Ik woon in kapelle, Peter. we hebben een paar jaar geleden, toen ik mijn busje kocht, wel even kort contact gehad. en ik zag later dat artikel over jou in de pzc. mooi man!
Maar, alles overziende in deze thread, kom ik steeds meer tot de conclusie dat lekker rondrijden in je eigen T4 een tamelijk dure hobby is. Ik bedoel: ik zit niet op m'n centen, maar 600 euro voor een piepklein hefdakje vind ik veel geld. En daarbij opgeteld alle onzekerheden die de regering kan presenteren om de vrolijke camperbezitters nog meer te belasten, dat maakt het er allemaal niet leuker op. En weet je waarom ik juist in een t4 rondrijd? Vooral voor mijn plezier.
Ik zoek verder, en ga dit forum de komende dagen eens uitspitten.

Vriendelijke groet,
Cees
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Vraagje over camperinbouw T4

Bericht door Multivan Generation »

Hallo Cees,
wij wonen in in de buurt, als je zin hebt om eens langs te komen,
stuur me dan een mailtje :knipoog Gewoon op het envelopje drukken onder mijn naam...

Wij hadden een T4 met dubbele cabine nieuw aangeschaft. Later bleek eigenlijk dat die dubbele cabine voor ons lastig was.
Als we wilden slapen dan ging dat wel, maar het was krapjes. Verder gebruikten we zo'n 2 a 3 keer per jaar de achterbank,
en ja dat was dan nog door anderen.

Toen hebben we besloten om de bus naar onze wensen en ideëen en gebruik aan te passen.
Daarbij loop je steeds tegen Nederland regelland aan.
Door dat sommige regels door verschillende instanties soms anders geïnterpreteerd worden, kun je soms voordeel behalen.

Echter toen met een kleintje op komst, hebben we besloten er een slaapdak op te maken, zodat we meer slaapruimte hebben.
We zijn erg blij met de huidige indeling van de bus, en genieten hier met volle teugen van.
Dat er misschien een maatregel van de regering komt, veranderd niets aan ons gebruik van de bus..

Het mooie van een bus is dat je hem met een beetje zelfwerkzaamheid kunt indelen/inrichten naar jouw ideëen en gebruik,
mits de regelgeving dit toelaat. Even afgezien van het financiële plaatje dan he..
Op dit forum zitten zeer veel liefhebbers met een schat aan zeer veel verschillende ervaringen..
Heb je een idee, gooi het in de groep en je krijgt vaak veel verschillende inzichten te lezen, zodat je zelf een goed beeld kunt vormen...
Laatst gewijzigd door Multivan Generation op 03 feb 2015, 22:09, 1 keer totaal gewijzigd.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie