Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Op naar de RDW!!

vragen over de T4
Plaats reactie
robinh
Berichten: 117
Lid geworden op: 15 mar 2008, 21:26
Locatie: soest

Op naar de RDW!!

Bericht door robinh »

Na ongeveer 6 maanden ploeteren denk ik eindelijk klaar te zijn met de ombouw van D.C. naar invaliden vervoer .
Wat een fantastische ruimte als dat schot weg is!!!!!!!!!!!!!!!!
Ondanks het feit dat het moeilijk was om aan de originele onderdelen te komen is het mij hopelijk gelukt want 10 sept ben ik uitgenodigd bij de rijksdienst alwaar de kundige keurmeesters zich zullen ontfermen over mijn oh zo mooie t4.
Wedden dat ze afkeuren op een detail want ze zijn daar niet happig op zelfbouwers of zal ik (terecht) de toets doorstaan?
Als iemand nog een goede tip heeft dan graag.
De keuring is in nieuwegein.
Ik houd jullie op de hoogte en zal wat foto's maken.

groeten............robin
jeroensaaltink
Berichten: 13
Lid geworden op: 29 jul 2007, 13:53
Locatie: Nieuwleusen(Bij Zwolle)

Re: Op naar de RDW!!

Bericht door jeroensaaltink »

Dag Robin.

Ik ben RDW-ER En kan je verzekeren dat
ik en vele van mijn collega's "doe het zelvers " echt serieus nemen!!
Spreek nu even voor mij zelf,maar vind het echt interessant om te zien hoe inventief ze zijn.
Met name doel ik op zelfbouw(VW)campers.
Helaas moeten wij ons ook aan de (Douane) regels houden.
Gr.Jeroen
Gebruikersavatar
pluuke
Berichten: 1979
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:11
Locatie: Wolfsburg ;-)
Contacteer:

Re: Op naar de RDW!!

Bericht door pluuke »

Gaaf ! een "insider" !!
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
robinh
Berichten: 117
Lid geworden op: 15 mar 2008, 21:26
Locatie: soest

Re: Op naar de RDW!!

Bericht door robinh »

Hoi Jeroen,

Gaaf dat je ook op dit forum bent en hopelijk als vwjer.
Waar ik op doel is de wijze waarop zelfbouwers die de rdw om raad vragen bij ombouw zonder verder commentaar naar de bedrijven doorgestuurd worden die belachelijke prijzen berekenen en de partikulier geen materialen leverd!!!!!!!!!!!!!!! waardoor je soms de verkeerde gebruikt.
Doordat de kundige mensen onkundige mensen niet willen helpen krijg je verschillen van meningen over bestaande regels.
Zeker bij het vervoer van invaliden moet je goed geinformeerd worden hoe te werk te gaan voor veilig vervoer.
Wil jij mij mischien dan wel de nodige raad geven bij b.v. de volgende vragen; als de zitting van de stoel /bank en tweederde van de rugleuning binnen het denkbeeldige dubbel cabineschot valt ,is dit toegestaan?(schot van d.c. is verwijderd tbv toegankelijkheid voor de rolstoel).
Wat moet je bv meenemen als bewijsstukken buiten de gevraagde papieren mbt de gebruikte materialen.
Ik heb geen vooroordelen mbt keurmeesters maar de wijze waarop soms gewerkt wordt roept regematig vraagtekens bij mij op.
Toch laat ik de auto met een goed gevoel keuren omdat ik alle materialen toch te pakken heb gekregen en ook nog eens gecertificeerd !!
Woensdag 10 sept horen jullie het resultaat.

groet..................robin
jeroensaaltink
Berichten: 13
Lid geworden op: 29 jul 2007, 13:53
Locatie: Nieuwleusen(Bij Zwolle)

Re: Op naar de RDW!!

Bericht door jeroensaaltink »

Dag Robin.
Ben op vakantie geweest vandaar deze late reactie.
Als er een bank of stoel voor het denkbeeldig schot geplaatst is moet deze er helemaal binnen vallen met de rugleuning in "normale" rijstand.
Overigens is een bank of stoel niet verplicht.
Maar bij controle van de douane (langs de weg) moet het aantal zitplaatsen overeen komen met het kentekenbewijs voor het geval je er toch zittingen bij plaatst.
Dit zijn de eisen van de douane en niet van de RDW.
Plaats reactie