Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

monteren achteruitrijcamera

vragen over de T5
Plaats reactie
lexy
Berichten: 60
Lid geworden op: 09 nov 2007, 20:02
Locatie: Maassluis

monteren achteruitrijcamera

Bericht door lexy »

Wie weet hoe ik de draad van een achteruitrijcamera naar binnen kan voeren?
Hem gezocht maar kan alleen vinden hoe het beeld eruit ziet.
Ik wil hem plaatsen tussen mijn kentekenplaat verlichting.
Daar zit nog een zwart kapje.
Hoe krijg ik deze los?
Heb de binnen bekleding los gehaald maar daarbij houd het ook op.
Hoe hebben jullie het gedaan?
Graag advies , misschien iemand die een foto sessie heeft gemaakt?
Gebruikersavatar
appie
Berichten: 386
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:04
Locatie: zwarte haan
Contacteer:

Re: monteren achteruitrijcamera

Bericht door appie »

Via de rubbertule die je linksboven ziet. Achter 3e remlicht kan e beginnen. Leuk klusje
Neemt de bus!
koos 890
Berichten: 2293
Lid geworden op: 06 feb 2007, 23:19
Locatie: heerhugowaard

Re: monteren achteruitrijcamera

Bericht door koos 890 »

@ lexy , via de lampjes van kentekenplaatverlichting naar buiten . En dan via je rubberen tube naar binnen , dit doe je met behulp van een electrodraad die je eerst door de tube heen duwt (maar wel voorzichting ) . Dan de draad van de camera aan de elec.draad monteren d.m.v isolatie tape en dat zachtjes aan de eene kant trekken en de andere duwen.
Werken is voor mensen die niet kunnen vissen.
Thei Luijten
Berichten: 23
Lid geworden op: 01 mei 2007, 18:28
Locatie: Swalmen

Re: monteren achteruitrijcamera

Bericht door Thei Luijten »

Eerst heb ik linkerachterdeurbekleding (3 x woordwaarde) gedemonteerd. U leest het goed, ik heb 2 deurtjes. Ook ruitenwissermotor en portierslot gedemonteerd. Gaatje voor cameraatje geboord in onderzijde van het plastic kapje van nummerplaatverlichting aan de uiterst rechterzijde, het kleine lege stukje naast portierslot.Cameraatje met polymeerkit in juiste positie binnen in het kapje met tape (tijdelijk) geplakt en met de kit gelijmd. Kabeltje via nummerplaatverlichting naar tule geleid en daar naar binnenzijde portier gevoerd. Linker binnenbekleding gedemonteerd in bagageruimte en daar kunststof trekveer door U-vormige tule naast de al aanwezige kabels gevoerd tot in het achterportier. Camerakabel (met 1 cm dikke stekker) met tape vloeiend aan de trekveer geplakt, alles met zuurvrije vaseline licht ingevet, en na een kwartier beetje bij beetje trekken en duwen mooi doorgevoerd door de U-vormige tule tot de plaats van bestemming. Door de vaseline zoekt de kabel bovendien de juiste positie en zit lekker losjes in de tule. Alles weer gemonteerd en de camera belicht mijn trekhaakkogel (exact midden op mijn schermpje) en nog ruim een halve meter achter mijn T5 '08. Hij steekt slechts 5 mm uit naar beneden en je ziet het alleen als je er op wijst. Ideale parkeer- en caravan-koppelinghulp.
Succes dames(?) en heren T4 en 5 bezitters.
Thei Luijten
Bezint eer ge ontbint.
Thei Luijten
Berichten: 23
Lid geworden op: 01 mei 2007, 18:28
Locatie: Swalmen

Re: monteren achteruitrijcamera

Bericht door Thei Luijten »

Een niet onbelangrijk ding vergeten. Voordat je de camera lijmt even testen met losse bedrading of het beeld niet op z'n kop staat!!
Groet,
Thei Luijten
Bezint eer ge ontbint.
lexy
Berichten: 60
Lid geworden op: 09 nov 2007, 20:02
Locatie: Maassluis

Re: monteren achteruitrijcamera

Bericht door lexy »

Bedankt voor de uitleg.
Nu even wachten op beter weer.
Plaats reactie