Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Plaatsing P.sensoren (MET FOTO)

vragen over de T4
Plaats reactie
Bikevouwer
Berichten: 789
Lid geworden op: 08 apr 2007, 17:12
Locatie: 't Veld
Contacteer:

Plaatsing P.sensoren (MET FOTO)

Bericht door Bikevouwer »

Vandaag wezen kijken waar ik de sensoren op de achterbumper moet plaatsen maar ik heb geen flauw idee hoever ik van de hoek van de auto de eerste sensor moet plaatsen.
iemand suggesties hieromtrent ?

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Bikevouwer op 09 okt 2008, 16:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Duck-tape is like the Force ! It has a light- and a dark side and it holds the universe together.
Gebruikersavatar
Keely 798
Berichten: 126
Lid geworden op: 13 jan 2007, 16:55

Re: Plaatsing P.sensoren

Bericht door Keely 798 »

Ik heb ook 4 sensoren ingebouwd in de achterbumper.
Bij mij zat een handleiding bij waarin stond dat je de meest linkse en rechtse sensor ongeveer 15 cm vanaf de zijkant moest inbouwen. Verder stond erin dat de sensoren op een hoogte van ongeveer 70cm moest inbouwen, maar dat lukt niet want dan kom je niet in de bumper terecht.
Als je een trekhaak hebt moeten de twee binnenste sensors niet te dicht bij de trekhaak zitten want anders krijg je vals alarm van de trekhaak. Mijn sensoren hadden een ovaal glaasje, je kunt deze beter zo monteren dat het breedste gedeelte omhoog wijst.
Wat ik ook gedaan heb is eerst de sensoren tijdelijk met plakband vast zetten op de bumper en de kabels via de achterklep naar binnen voeren, zodat je kunt proefrijden.

Veel succes
George Haga
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Plaatsing P.sensoren

Bericht door Multivan Generation »

Ik zou de gaten gebruiken die al in de binnenbumper zitten :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
AD1035
Berichten: 24
Lid geworden op: 06 okt 2008, 19:54
Locatie: Veenendaal

Re: Plaatsing P.sensoren

Bericht door AD1035 »

Beste Bikevouwer
De bumper zit vrij laag dus krijg je bij een scheve stoeptegel al een alarm (heb ik last van)
Probeer in iedergeval ze niet naar beneden te "richten".
De binnen bumper zit ver genoeg van de buitenbumper daar heb je geen last van bij het boren van de sensor gaten.
Veel sukses met plaatsen.
Ad :zwaai
Plaats reactie