Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Ramen, opendak automatisch sluiten via alarm? HOE??

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Blue Thunder 505
Berichten: 156
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:16
Locatie: Almere

Ramen, opendak automatisch sluiten via alarm? HOE??

Bericht door Blue Thunder 505 »

Ik wil als ik mijn auto verlaat via het alarmsysteem ook mijn ramen en opendak automatisch dicht laten gaan.
Nu heb ik er al eens eerder wat over gevraagd maar dat was " eeuwen" geleden.
Wat ik nu heb gehoord schijnt het niet te kunnen maar er moet ergens een schema zijn, waardoor het wel kan.
Ik weet nog niet wat en hoe ik het wil gaan (laten) doen dus ben ik opzoek naar jullie reactie's.

Weet je wat, laat het me weten, weetjewel

Fredje :bifun
http://www.automake-up.nl

TALENT CONTROLS POWER
JJ@
Berichten: 1125
Lid geworden op: 13 jun 2007, 18:35

Re: Ramen, opendak automatisch sluiten via alarm? HOE??

Bericht door JJ@ »

voor welke auto ???
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: Ramen, opendak automatisch sluiten via alarm? HOE??

Bericht door Harry 341 »

Kan niet.dan moet je dakje voorzien zijn van een sluitautomaat,anders gaat het echt niet werken.
grtz.Harry
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Gebruikersavatar
Christoffel
Berichten: 422
Lid geworden op: 07 mei 2007, 20:47
Locatie: Barneveld

Re: Ramen, opendak automatisch sluiten via alarm? HOE??

Bericht door Christoffel »

Ik weet dat er voor zowel DEFA alarm en TEXalarm setjes te verkrijgen zijn, welke op het comfort systeem van de auto aangesloten kunnen worden zodat bij het op alarm zetten van de auto de ramen en eventueel het dak automatisch dicht gaan.

De werking van deze module is puur gebazeerd op een maakcontact met een tijdsvertraging(instelbaar). Dus bij alarm inschakelen wordt er gedurende bvb 30 seconden een contact gesloten.

Wil je echter bij een t4 de ramen nu automatisch willen sluiten zul je met diverse relais moeten gaan werken. Je moet tijdelijk een voedingsspanning hebben, ramen lopen normaal over contact. Relais in je voedingskabel van je raammotoren, Draad onderbreken met een relais, pin 30 naar je raammotor, 87a naar je originele voeding( +15 ) en 87 naar een contante voeding +30
Met een tweede en derde relais je schakelaars doorverbinden zodat de ramen sluiten.
Je schuifdak zou je op dezelfde wijze kunnen doen, alleen weet ik niet of je motor van je dakraam een afslagfuncie heeft( inklembeveiliging). Zo niet, dat bekrachtig je je motor voor de ingestelde tijd van bvb 30 sec. echter draait hij niet. Ik denk dan dat hij op den duur zal doorbranden.

succes Chris
Afbeelding
Gebruikersavatar
pluuke
Berichten: 1979
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:11
Locatie: Wolfsburg ;-)
Contacteer:

Re: Ramen, opendak automatisch sluiten via alarm? HOE??

Bericht door pluuke »

Had op mijn Golf VR6 ook standaard comfortschakeling en een Texalarm, dat werkt super.
Maar bij de T4 is het helaas net even anders, iets minder eenvoudig.

Weet dat deze gast http://www.jacobsentertainment.nl het had gemaakt en ook er een schema voor heeft.
Maar kan het niet vinden bij de Tips en Trucs, misschien kun je hem een mailen.
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
JJ@
Berichten: 1125
Lid geworden op: 13 jun 2007, 18:35

Re: Ramen, opendak automatisch sluiten via alarm? HOE??

Bericht door JJ@ »

pluuke schreef:Weet dat deze gast http://www.jacobsentertainment.nl het had gemaakt en ook er een schema voor heeft.
Maar kan het niet vinden bij de Tips en Trucs, misschien kun je hem een mailen.
deze gast arme jacob :bifun :bifun :bifun :bifun
Plaats reactie