Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Stotterende transporter

vragen over de T5
Plaats reactie
PascalT5
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 okt 2008, 11:52
Locatie: Lichtaart

Stotterende transporter

Bericht door PascalT5 »

Hallo,
Transporter T5 130PK BJ.:02/2006
Vanaf ongeveer 55000km begon mijn wagen af en toe te stotteren als ik plankgas gaf.Voor de rest zeer tevreden.
Het stotteren is misschien niet het juiste woord maar het is moeilijk te beschrijven.
Voornamelijk bij een lange rit als de auto goed warm is (soms na 300km of 200km dan weer 400km of 1000km) kan het zijn bij bergop of bij het voorbij steken dat al het vermogen nodig is. Ik geef volle gas en bij een verbruik van 17,1 of volgende keer 15,3 l/100km begint de transporter te schudden dat niet normaal is. Ik neem gas terug, alles OK bij terug gas weer problemen. Als je regelmatig Frankrijk aandoet garandeer ik u dat het mij stilaan welletjes wordt. Bij de off. garage vindt men niets, geen probleem te melden. Ondertussen 75000km en een onderhoud verder blijft dit fenomeen hetzelfde. Ik tank steeds bij mij thuis dezelfde goede diesel. Met onderhoud 60000km alle filters vervangen, de tank al eens bijna leeg gereden 82L! kon er toen net in. Heb al geprobeerd verbanden te leggen met alles en nog wat, ik weet het niet meer. Vandaag bv. 80km aan één stuk gereden met testen van optrekken en 2 keer gas blijven geven tot 160km/h! geen probleem. Doe veel lange afstand , m'n roetfilter 2xkeer laten meten ong. 12 en 14 % verzadigd. Een vriend van mij reed vorige week mee naar Frankrijk hij dacht aan de koppeling. Heeft iemand dit ook al voorgehad of weet iemand hier raad mee. Alle sugesties zijn welkom. Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
jw t5 121
Berichten: 188
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:42
Locatie: rijssen
Contacteer:

Re: Stotterende transporter

Bericht door jw t5 121 »

laten ze bij de dealer de brandstofpomp eens testen of deze wel genoeg druk geeft / of hij nog werkt

ik bedoel de elektronische pomp in de tank


ps
als je de auto op contact zet hoor je dan wel z'n zuig geluid onder de auto vandaan?
Afbeelding
PascalT5
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 okt 2008, 11:52
Locatie: Lichtaart

Re: Stotterende transporter

Bericht door PascalT5 »

jw t5 121 schreef:laten ze bij de dealer de brandstofpomp eens testen of deze wel genoeg druk geeft / of hij nog werkt

ik bedoel de elektronische pomp in de tank


ps
als je de auto op contact zet hoor je dan wel z'n zuig geluid onder de auto vandaan?
Alvast bedankt voor de info jw ts121. Bij contact hoor je het zuig geluid. Maar de druk zal ik nog eens laten testen. Deze morgen heb ik hem een paar keer kunnen testen door plank gas te geven (waar mogelijk en verantwoord) maar zonder resultaat (afstand 60km waarschijnlijk te kort). Hij doet het perfect tot dat ik waarschijnlijk weer in Frankrijk zit hé. Ik heb al gevraagd of er iemand in de garage met mij naar Frankrijk wil mee rijden op mijn kosten met de draagbare PC er langs. Geen kandidaten. Een logger voor de parameters bestaat blijkbaar niet.
Als er nog iemand info kan geven steeds welkom en bedankt.
Gebruikersavatar
theo
Berichten: 511
Lid geworden op: 13 jan 2007, 17:45
Locatie: almere
Contacteer:

Re: Stotterende transporter

Bericht door theo »

hoi pascal
is de bus gechipt,zoja dan zit daar het probleem!!
zie onze site voor een mooi hekwerk sier-hekwerken!
Gebruikersavatar
Roel
Berichten: 583
Lid geworden op: 26 jul 2007, 16:24
Locatie: Amersfoort

Re: Stotterende transporter

Bericht door Roel »

Ik heb één keer een soort gelijk probleem gehoord bij een bmw diesel, deze had problemen met de ijle lucht in de bergen, ging hierdoor inhouden en was niet meer vooruit te branden.
Uiteindelijk hebben ze de luchtmassa meter vernieuwd. Dit probleem had deze man dus alleen als hij de bergen in ging.

Succes :zwaai
..........................................
Vermogen is hoe hard je de muur raakt, koppel is hoe ver je de muur meeneemt!
PascalT5
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 okt 2008, 11:52
Locatie: Lichtaart

Re: Stotterende transporter

Bericht door PascalT5 »

theo schreef:hoi pascal
is de bus gechipt,zoja dan zit daar het probleem!!
Nee is niet gechipt en de EGR klep is niet afgedopt. Alles origineel.
Gebruikersavatar
richardavalanche
Berichten: 23
Lid geworden op: 18 feb 2007, 22:45
Locatie: monster
Contacteer:

Re: Stotterende transporter

Bericht door richardavalanche »

Ben jij nog van dit probleem afgekomen??

Heb nu het zelfde probleem.....

Gr

Richard
Het leven gaat niet over Rozen.........
PascalT5
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 okt 2008, 11:52
Locatie: Lichtaart

Re: Stotterende transporter

Bericht door PascalT5 »

richardavalanche schreef:Ben jij nog van dit probleem afgekomen??

Heb nu het zelfde probleem.....

Gr

Richard
Deze morgen T5 bij garage binnen nogmaals onderzoek en met vermelding dat ik eerstdaags een brief naar VW schrijf.
Ook voor de melding bij langdurig rijden dan is batterij goed geladen: bij oprijden parking duw ik koppeling in , bij zakken van toerental rond ongeveer 1600tr/min een stroom dipje. Kan je heel goed zien in het donker want koplampen dimmen even naar 50% om dan bij 1200tr/min terug normaal licht te geven. Oorzaak? Omdat ik in electro zit weet ik dat de overgang van alternator naar batterij niet vlot verloopt.

Bij het typen van dit bovenstaand bericht krijg ik telefoon van garage, met GOED NIEUWS :adhd . interessant voor iedereen met T5 van 02/2006 130PK.
Garage heeft dit deze morgend gemeld in Brussel, daar wist men van geen oplossing.
Op hun beurt doorgegeven aan VW Duitsland.
Van Duitsland bericht men dat dit een gekend probleem is en dat deze 2 problemen opgelost zouden zijn met een UPDATE van het motormanagement (de PC van de T5). Dit is men op dit ogenblik aan't uitvoeren.
Op 7/11 vertrek ik terug voor een week naar het zuiden. We zullen zien. Ik laat jullie iets weten en nogmaals bedankt voor de raad.
:ikrij
Gebruikersavatar
richardavalanche
Berichten: 23
Lid geworden op: 18 feb 2007, 22:45
Locatie: monster
Contacteer:

Re: Stotterende transporter

Bericht door richardavalanche »

ik reageerde op het stotteren heb je daar nog last van?
Het leven gaat niet over Rozen.........
PascalT5
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 okt 2008, 11:52
Locatie: Lichtaart

Re: Stotterende transporter

Bericht door PascalT5 »

richardavalanche schreef:ik reageerde op het stotteren heb je daar nog last van?

Ik dacht het wel. Maar hoe moet je soms een probleem omschrijven.
Hopelijk stotteteteterd hij niet meer na z'n operatie.
:zwaai
Gebruikersavatar
richardavalanche
Berichten: 23
Lid geworden op: 18 feb 2007, 22:45
Locatie: monster
Contacteer:

Re: Stotterende transporter

Bericht door richardavalanche »

Oke ik ben in afwachting, bij mij is het nu weg. Was wel FF schrikken vorige week :ie .

Ben weer 60 dznd km verder en de eerste turbo gin er ook uit met 60dznd incl koppakking.......

Gr

Richard :wjw
Het leven gaat niet over Rozen.........
Plaats reactie