Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Graag advies van de xperts

vragen over de T4
Gebruikersavatar
sgsdebruijn
Berichten: 4379
Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
Locatie: in de Hoeksche Waard

Graag advies van de xperts

Bericht door sgsdebruijn »

Hoi,
Ik heb mij net aangemeld op het forum, daarvoor al behoorlijk wat nuttige info gevonden hier.
Ik ben op zoek naar een niet al te dure T4 camper op benzine.
Waar het om gaat is dat m'n dochter (1jaar) tijdens een dagje surfen kan slapen en wij dus lekker kunen surfen (om de beurten dan he).

Nu stond er voor weinig een geimporteerde camper uit Duitsland op MP.
Het is niet iemand die echt bekend is met de computer dus extra foto's sturen wil ie niet, ik kan alle info krijgen en anders komen kijken maarja is ruim 2uur enkele reis.

http://caravan-kamperen.marktplaats.nl/ ... enzin.html

Graag zou ik van jullie horen of dit een beetje een slimme aanschaf is, hoe betrouwbaar zijn de benzine motoren en wat zou er allemaal aan onderhoud kunnen komen na die 160k.
Weet natuurlijk ook niet of die 160k klopt, na 160k zou je volgens mij geen bizarre slijtage mogen zien in de camper/motorruimte.
Hoe is het in Duitsland met km fraude gesteld?

Wat zijn de zwakke punten van de 2.5i benzine of de T4 in het algemeen van rond dat bouwjaar.

Verder moet hij in de vakantie een caravan trekken van max 1000kg of een surftrailer van max 900kg.

Ik hoor graag jullie mening/advies

Groet, Sebastiaan

(Heb verder voor dagelijks gebruik een Mondeo en een VW Kever 1300L ui '71)
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: Graag advies van de xperts

Bericht door Harry 341 »

Welkom op weetjewel!
Zo op de foto's geen verkeerde camper!En 110 pk om te trekken lijkt me ruim voldoende.
Ook de inrichting is zeer practisch,snel om te bouwen naar bestel kan ook van pas komen.
En de prijs vindt ik ook niet slecht...gezien de prijzen die voor campers gevraagd worden,wens je wijsheid en veel plezier met de T4,,,
vr.gr.Harry 341
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Gebruikersavatar
harry t5 191
Berichten: 3074
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
Locatie: Zeijen

Re: Graag advies van de xperts

Bericht door harry t5 191 »

:wjw

Inderdaad een mooie bus met veel mogelijkheden.
Houd er wel rekening mee dat als je er een caravan achterhangt dat het benzine verbruik wel behoorlijk toeneemt.
Maar als dat maar voor een paar keer per jaar is?
Ik zou eens gaan kijken als ik jou was,je doet altijd wat ervaring op en wordt er altijd wijzer van!
Kan je altijd te pas komen bij eventuele andere bezichtigingen.
Sterkte bij de zoektocht. :lach

:wjw :T54LIFE :toppie
groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
j.d.hukema
Berichten: 849
Lid geworden op: 14 mar 2007, 15:19
Locatie: groningen

Re: Graag advies van de xperts

Bericht door j.d.hukema »

Hangt er ook van af hoeveel kilometers hij gedraaid heeft en vraag naar het onderhouds boekje

Dick :ikrij
Groetjes Dick 1076 Afbeelding
Gebruikersavatar
spyke
Berichten: 2371
Lid geworden op: 22 jun 2008, 21:15
Locatie: Bunnik
Contacteer:

Re: Graag advies van de xperts

Bericht door spyke »

hoi
lig het aan mijn vind het wel laag in de prijs,verders ziet het er goed uit :ikrij
http://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopic.php?t=40846

Zonder dwarsliggers rijden er geen treinen.
robertino1
Berichten: 75
Lid geworden op: 07 jun 2008, 20:45

Re: Graag advies van de xperts

Bericht door robertino1 »

CAMPER ZIET ER GOED UIT
PAAR PUNTJES DIE BELANGRIJK ZIJN
KM FRAUDE IN DUITSLAND IS STRAFBAAR MAAR KAN NU IN NEDERLAND WEL VOOR DE KEURING VERANDERD ZIJN
KIJK NAAR BOEKJE MOET LOGISCH ZIJN EN KLOPPEN MET KM KIJK OF BOEKJE ECHT BIJ DE AUTO HOORT
3 X DISTRIBUTIERIEM VERVANGEN ZIJN IN VERBAND MET LEEFTIJD
BENZINEVERBRUIK KAN BEHOORLIJK OPLOPEN BIJ ZWAAR VOETJE EN AANHANGER ZO TE ZIEN ONTBREEKT OOK NOG DE TREKHAAK DE BEWERING NIET ZO MAKKELIJK FOTOOS TE STUREN IS EEN LACHERTJE WANT ZE STAAN OOK BIJ DE ADVERTENTIE IS WAARSCHIJNLIJK GEEN ECHTE PARTICULIER ZO SNEL NA INVOEREN VERKOPEN?
IK ZOU ZELF GAAN KIJKEN MAAR ABSOLUUT NIET DIREKT KOPEN EN ZEKER LATEN KEUREN
VEEL GELUK
EN VOORAL GEDULD EN VRAAG VOORAL OF JE VORIGE EIGENAAR ENOF GARAGE MAG KONTAKTEN
Gebruikersavatar
dennisvt4
Berichten: 1238
Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:02
Locatie: midden in nederland

Re: Graag advies van de xperts

Bericht door dennisvt4 »

wat voor keuring moet ie dan laten doen ?

je kan beter iemand meenemen die verstand van t4 heeft, heb namelijk slechte ervaringen met (anwb) aankoopkeuringen.
Afbeelding

eens vw altijd vw , alleen nu met een wat grotere kofferbak :)

tdi 102 pk acv lwb
Gebruikersavatar
AD1035
Berichten: 24
Lid geworden op: 06 okt 2008, 19:54
Locatie: Veenendaal

Re: Graag advies van de xperts

Bericht door AD1035 »

Ziet er mooi uit, prijs is niet verkeert, maar let op!!
Zal geen camper kenteken hebben dus geen kwart-tarief (valt met benzine misschien wel mee)
Sucses met je zoektocht.
m.v.g. Ad :yes
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: Graag advies van de xperts

Bericht door Harry 341 »

Waarom zou ie geen camperkenteken hebben?...er zijn zelfs 2001 T4 's zonder hefdak met camperkenteken...
grtz.Harry
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Gebruikersavatar
sgsdebruijn
Berichten: 4379
Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
Locatie: in de Hoeksche Waard

Re: Graag advies van de xperts

Bericht door sgsdebruijn »

Alvast bedankt voor de reacties allemaal, meer welkom is altijd welkom natuurlijk.

hij heeft een camper kenteken.
Zijn dochter heeft de advertentie erop gezet, verder een beetje een oerhollander zonder pckennis :bonk

maar wat is jullie ervaring met de 2.5i benzine motor? daar hoor ik graag wat over.

Verder heeft de motor 160000km gelopen zoals aangegeven in het eerste bericht en wat betreft de vorige eigenaar dat is een dötser
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Gebruikersavatar
Reny
Berichten: 644
Lid geworden op: 01 aug 2008, 15:38
Locatie: Heerhugowaard

Re: Graag advies van de xperts

Bericht door Reny »

Hoi Sebastiaan,

Ik heb geen benzine motor dus kan je er niets zinnigs over zeggen (ik heb een 1.9 TD uit 96 met 180.000 km). Mijne is wel weer een camper :knipoog . In de camper wereld is de westfalia wel redelijk waardevast maar dan met name de coach types. Ik weet niet of je veel waarde hecht aan een heel breed bed, want in de coach types is deze 1.20m breed. De kast ruimte ga je wel missen als je er ook van plan bent om mee op vakanties te gaan. Ik weet niet of er bij jou in de buurt camperdealers zitten maar als ze T4's hebben kun je natuurlijk altijd dichterbij kijken (en dat hoeft niet meteen kopen te zijn). Zelf importeren is natuurlijk ook mogelijk (en vaak goedkoper). Het importeren schijnt vrij simpel te zijn, vooralals je het in Duitsland bij een bedrijf koopt. Dan heb je waarschijnlijk ook meteen wat meer historie.

Verder laat men campers ook vaak keuren bij de TUV, deze komen ook aan huis keuren.

succes
fotogalerij 1120
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33815
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Graag advies van de xperts

Bericht door Multivan Generation »

Ik heb de advertentie door zitten spitten en de plaatjes bekeken..
hefdak (Westfalia met uitritsbare voorkant);
Als ik dat zo op de foto's zie en ook de gasdrukveren en het scharnier mechanisme aan de achterzijde, dan denk ik dat het een SCA-dak is en geen westfalia dak..
Bij een westfalia dak zitten dat soort dingen namelijk in de tent ipv er buiten.

De velgen:
lichtmetalen velgen (origineel VW);
Het zijn Ronal T28 velgen en die van een veel recenter bouwjaar, ik zelf heb ze namelijk ook gehad..

De bekleding komt wel uit dat jaar, dat klopt wel.

Ik ben erg benieuwd naar de afwerking van het dak aan de binnenzijde en dan met name het versterkingsframe :knipoog

Enne dat keukentje hoe ziet dat er uit? Een westfalia weekendbox of iets anders...
Bij een Kampeerauto op kenteken mag je dat niet zo even verwijderen, want op dat moment voldoe je dan niet aan de inrichtingseis voor het kampeerauto kenteken..
Iets om rekening mee te houden..

De motor is betrouwbaar en kan bij goed onderhoud zeker nog een 100.000 km verder hoor..
De eerdere bouwjaren zijn wel wat roestgevoeliger, en zeker een aankoopkeuring laten uitvoeren :knipoog

Maar een mooie bus...
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
sgsdebruijn
Berichten: 4379
Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
Locatie: in de Hoeksche Waard

Re: Graag advies van de xperts

Bericht door sgsdebruijn »

alleen die striping :ie
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33815
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Graag advies van de xperts

Bericht door Multivan Generation »

die striping kun je er eventueel wel af krijgen door te föhnen.
Wat me nog wel opvalt is de grijze band tussen het voorwiel en het achterwiel.
De boog van de achterste wielkuip is niet gespoten en aan de voorzijde is dat wel grijs gespoten...

waarom vraag ik me dan af... :nuts Roest geweest??

En zo op de foto's zit er in het camper gedeelte dubbelglas in, even opletten dat het niet lek is..
Roest rond de voorruit komt ook best veel voor..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Reny
Berichten: 644
Lid geworden op: 01 aug 2008, 15:38
Locatie: Heerhugowaard

Re: Graag advies van de xperts

Bericht door Reny »

De Multivan camper kent een aantal voordelen ten opzichte van de California:

- volwaardig 2 persoonsbed beneden (35% breder dan een California);
- maximaal 5 personen vervoeren;
- lichter in gewicht dus goedkopere wegenbelasting;
- geen overbodige kastruimte dus het hele jaar door praktische vervoer;
- uitneembare keuken back-to-back seat EN achterbank.
Even uit de advertentie geknipt, als je gaat kijken ga dan even proefliggen op het bed, de bank lijkt me niet echt lekker liggen ivm de voorgevormde zittingen.
5 personen kan ook in een california
achterbank?? zit toch echt wel in de meeste campers, in ieder geval in de mijne.

Mijn advies: voor die prijs heb je ook originele california's, en misschien ook nog wel veel nieuwere (TDI??) zelfbouw campers. Als je handig bent kun je ook zelf gaan bouwen en hem helemaal surf gereed maken.

Bij een westfalia klapdak kun je ook een speciaal net kopen waardoor jullie kleine ook bovenin kan blijven liggen (als jullie haar willen leggen tenminste :knipoog )
fotogalerij 1120
Plaats reactie