Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

ruimte dubbele cabine

vragen over de T5
Plaats reactie
Robbertvw
Berichten: 17
Lid geworden op: 22 jun 2008, 16:52

ruimte dubbele cabine

Bericht door Robbertvw »

Hallo,

Ik heb een t5 uit 2003 met OMOS dubbele cabine. Daar zit een mooie achterbank in waarvan de leuning voorover kan klappen en bestaat uit een dubbele en enkele stoel. Probleem is echter dat de zitruimte te klein is. Weet iemand of het schot nog een stukje naar achteren kan. Als ik bij de RDW kijk kom ik op ingewikkelde formules tegen, die zijn voor een T5 vast bekend, hoe kan ik nagaan of het schot maximaal naar achteren staat?

De bank zelf staat op een rails en zou verder naar achteren kunnen als het schot naar achteren mag.

Kan ik meer ruimte maken door er een andere bank ik te zetten met een dunnere leuning? Ik zie toch bussen die meer ruimte hebben en niet verlengd zijn.

Iemand hier ervaring mee of tips?

Groet Robbert uit Nijeveen.
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: ruimte dubbele cabine

Bericht door matje86 »

veranderen mag niet dus!(maar ja hoevaak ga je bij de rdw langs)
de regels zijn nu een maal de regels :T54LIFE
je kan vanalles veranderen aan een bus, tis maar net , rij je in een fuik met douane-rdw dan mag je alles ,of terug zetten of de bekeuring betalen plus bpm- en als nog terug zetten
ps andere bankjes is een mogelijkheid maar moet je zelf ff andere bank zien te vinden (vaak andere constructie (lees andere bevestiging in de bus, zie foto advertentie marktplaats ),dus niet passend in de t5)
http://link.marktplaats.nl/203080868
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Damy

Re: ruimte dubbele cabine

Bericht door Damy »

Is het een verlengde T5 of een kwb?
Als het een korte wielbasis is dan is het een bekende kwaal en kan je er (volgens mij) niet veel aan doen.
EricP
Berichten: 698
Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:43
Locatie: Veldhoven

Re: ruimte dubbele cabine

Bericht door EricP »

Bij de uitvoering met twee schuifdeuren staat de bankleuning wat rechter met een dunnere leuning. Scheelt bijna 10 cm meer beenruimte. Opgemeten met een vergelijkbare versie als jij hebt

Groet EricP
Gebruikersavatar
zwoegerd
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 jan 2008, 08:14

Re: ruimte dubbele cabine

Bericht door zwoegerd »

Plaats reactie