Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

tempratuur

vragen over de T5
Plaats reactie
greenhound
Berichten: 11
Lid geworden op: 30 mar 2007, 18:58
Locatie: putte

tempratuur

Bericht door greenhound »

we rijden met een 174 pk transporter waar we best over tevreden zijn. nu merk ik alleen dat de tempratuurmeter er erg lang over doet om op te lopen. heb b.v. een 15 km snelweg gedaan en dan nog een km of 5 binnendoor en dan is tie net aan het eerste streepje. is dit het bekende probleem van de waterpomp ?

groeten peter
bss airride systems

http://www.bsswheels.nl
pieters
Berichten: 290
Lid geworden op: 12 jun 2008, 19:26

Re: tempratuur

Bericht door pieters »

Hallo,

Tdi motoren doen er doorgaans lang over om op temperatuur te komen.
Om dit te compenseren wordt wel eens een koelwater voor of bij verwarmer gemonteerd.
Meestal bij besteld door de eerste eigenaar af fabriek.
Dit is een kachteltje dat werkt op diesel olie uit je tank en verwarmd het koelwater.
Deze gaat echter pas werken als de buitentemp onder de 7 graden komt en alleen bij lopende motor. Of deze op jouw bus zt,kun je zien aan de binnenkant van je portier daar zit dan een sticker van webasto en het type van de kachel.

Succes.
greenhound
Berichten: 11
Lid geworden op: 30 mar 2007, 18:58
Locatie: putte

Re: tempratuur

Bericht door greenhound »

er zit bij mij zo een kacheltje niet in. ben ook de eerste eigenaar van de bus. normaal is bij het oprijden van de snelweg de moter al redekijk op tempratuur. nu is het wel wat kouder buiten maar dat kan er toch niet aan meehelpen dat hij na 15 km snelweg nog steeds niet warm is. de wijzer komt maximaal 1 streepje hoog.

groeten peter
bss airride systems

http://www.bsswheels.nl
Gebruikersavatar
shantos
Berichten: 91
Lid geworden op: 23 mar 2007, 14:00
Locatie: Rijnmond

Re: tempratuur

Bericht door shantos »

kan de themostaat wel zijn, heb ik pas ook gehad.
nieuwe erin en het probleem was opgelost.
T5, Mei 2007, lwb,128kw,getund bij JD naar 208 pk, 60 jaar pakket, trekhaak,schuifdak, nu 750000 km
Plaats reactie