Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

michelin pilot primacy

vragen over de T4
Peter Coddens
Berichten: 52
Lid geworden op: 12 feb 2007, 15:35
Locatie: Torhout

michelin pilot primacy

Bericht door Peter Coddens »

Ik ben binnenkort toe aan nieuwe banden.
als ik eens goed spit in het forum merk ik dat de michelin agilis een zeer gewaardeerde band is.
Ik heb al verschillende keren een T5 gezien met michelin primacy banden erop en ik vroeg me af als iemand ervaring heeft met deze banden onder zijn bus.
quercusgarden
Berichten: 217
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:37
Contacteer:

Re: michelin pilot primacy

Bericht door quercusgarden »

Heb ze jarenlang onder mijn T4 2.5 tdi gehad.
Reden prima, stiller dan de agiles welke ik nu heb, nooit problemen met grip o.i.d..
Wel aan de prijs maar kwaliteit en veiligheid zijn het wel waard.
peter123
Berichten: 14
Lid geworden op: 25 feb 2008, 19:10

Re: michelin pilot primacy

Bericht door peter123 »

Ik vind het een van de beste banden, zeer goed maar wel duur.

mvg Peter
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: michelin pilot primacy

Bericht door frank884 »

Michelin Achilles en bridgestone duravis R 630 heb ik er van april tot november op
en ze zijn beide goed en zeer slijtvast. 195/70 R 15 C

Het ligt er maar aan met banden : welke eissen je stelt eraan: of wat je er mee wil??
ook uiterlijk schijnt heel belangrijk te zijn
als ik op het T 5 forum lees : hele grote wielen met hele platte banden
die veren ook nog voor geen meter, hebben hele dure velgen nodig,
waarvan 1 band net zoveel kost als 3 banden van de bovenstaande en dan ook nog op 20.000km
kaal zijn terwijl ik met bovenstaande 90.000km rijdt
dan is dat ook een keuze,..... maar niet de mijne.

als je heel hard wil scheuren ook in de bochten dan vindt je andere zaken aan de banden belangrijk
als iemand die rustig rijdt.
met bovenstaande banden rijdt je heel veel kilometers want ze zijn beide van een keihard rubber.

in de winter heb ik andere banden erop liggen voor andere rijonstandigheden
met een ander setje stalen velgen.
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: michelin pilot primacy

Bericht door Roger B. (11)61 »

frank884 schreef:Michelin Achilles en bridgestone duravis R 630 heb ik er van april tot november op
en ze zijn beide goed en zeer slijtvast. 195/70 R 15 C ......................................

met bovenstaande banden rijdt je heel veel kilometers want ze zijn beide van een keihard rubber.
Tja hard(er) rubber is doorgaans synoniem met meer afrolgeluid en minder grip.

Een conti vancocontact is misschien nog hard en gaat nog langer mee (en heeft helemaal geen grip)

zelf vind ik een goed gemiddelde van grip (droog wegdek, maar zeker ook nat wegdek), afrolgeluid (graag zo weinig mogelijk) en prijs (niet te gek duur tov andere goede banden in de zelfde maat) in die volgorde belangrijk.

ik wil gewoon kunnen vertrouwen op mijn banden, ook als ik plots moet remmen op een natte weg (en dan moet je geen vanco's er onder hebben) en in mijn geval ook als ik met 80 de krul van een klaverblad door scheur....
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
harry t5 191
Berichten: 3074
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
Locatie: Zeijen

Re: michelin pilot primacy

Bericht door harry t5 191 »

Als ik dit zo lees heb IK een levensgevaarlijke auto! :bifun :bifun
(heb ook vanco's)
Maar ik maak me geen zorgen hoor!

:wjw :T54LIFE :toppie
groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33840
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: michelin pilot primacy

Bericht door Multivan Generation »

Pilot Primacy zijn hele goede banden, maar onder een bus zou ik mezelf 3 x afvragen of ze de meerprijs ten opzichte van Agilis waard zijn.

De Primacy is eigenlijk primair ontwikkeld voor oa de BMW 5-serie etc , beetje die klasse,
dat ze later maten hebben gemaakt die ook onder een bus passen....

Ik zou het niet doen, denk dat je van een dure kermis thuiskomt...
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: michelin pilot primacy

Bericht door frank884 »

harry t5 191 schreef:Als ik dit zo lees heb IK een levensgevaarlijke auto! :bifun :bifun
(heb ook vanco's)
Maar ik maak me geen zorgen hoor!

:wjw :T54LIFE :toppie
Het ligt vaak veel aan de rijstijl: als ik met de vrachtwagen met 40 km/h beladen door bepaalde bochten rijdt dan gaat die ook op de zijkant ...... :ikrij zeker de aanhanger
als je de grenzen niet opzoekt dan zijn gewone standaard 195/70 R 15C banden van
michelin,bridgestone, continentall vanco 8 enz gewoon goed
en zeker economisch gezien de verstandigste keuze, welke personenauto band houdt het
zo lang vol
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Gebruikersavatar
keescv
Berichten: 472
Lid geworden op: 13 jan 2007, 17:50
Locatie: anna paulowna

Re: michelin pilot primacy

Bericht door keescv »

Tja hard(er) rubber is doorgaans synoniem met meer afrolgeluid en minder grip.

Een conti vancocontact is misschien nog hard en gaat nog langer mee (en heeft helemaal geen grip)

zelf vind ik een goed gemiddelde van grip (droog wegdek, maar zeker ook nat wegdek), afrolgeluid (graag zo weinig mogelijk) en prijs (niet te gek duur tov andere goede banden in de zelfde maat) in die volgorde belangrijk.

ik wil gewoon kunnen vertrouwen op mijn banden, ook als ik plots moet remmen op een natte weg (en dan moet je geen vanco's er onder hebben) en in mijn geval ook als ik met 80 de krul van een klaverblad door scheur....[/quote]


kan niet ander zeggen dt de nieuwe vanco 2 niet verkeerd zijn
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: michelin pilot primacy

Bericht door Roger B. (11)61 »

frank884 schreef: Het ligt vaak veel aan de rijstijl:
als je de grenzen niet opzoekt dan zijn gewone standaard 195/70 R 15C banden van
michelin,bridgestone, continentall vanco 8 enz gewoon goed
en zeker economisch gezien de verstandigste keuze, welke personenauto band houdt het
zo lang vol

Tuurlijk maar kun jij altijd voorkomen dat je plotseling hard moet remmen? dat ligt vaak voor een groot deel aan de al dan niet te verwachten akties van medeweggebruikers...

Ik heb vanco's onder caddy2 caddy3 peugeot partner en T5 gereden,

T5 alleen bij droog weer, enige dat ik toen gemerkt heb was dat ie VEEL meer bandenherrie in het interieur had dan de mijne met bridgestones.

De andere drie heb ik langere periode op die banden gereden, en bij alle drie heel snel blokkerende voorwielen bij nat wegdek, de partner en caddy 2 ook met andere banden gereden en daar veel minder last van blokkeren op nat wegdek. Daarbij bij alle auto's overduidelijk bandengeluid hoorbaar dat bij de andere banden een stuk minder was.

Tuurlijk, ze zijn knoepertje hard en slijten bijna niet en daarbij ook nog eens een relatief lage prijs voor de aanschaf... economisch heel verantwoord.... maar wat minder herrie en niet meteen blokkeren als je iets harder op je rem trapt (en zo misschien een ongeluk voorkomt) vind ik belangrijker.............................

*)note: volgens mij zijn er verschillende versies van de vanco, en zijn de nieuwere types minder slecht of misschien zelfs wel goed, maar bij mij komen ze er niet onder, toen de T5 nieuwe banden nodig had hebben ze er ook vanco's onder gelegd ondanks dat ik gezegd had dat ik liefst de zelfde als achter, maar zeker geen conti's wilde.... ze zijn er ook meteen weer af gehaald om er alsnog bridgestones onder te leggen toen ik de bus ophaalde.....
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: michelin pilot primacy

Bericht door bartt4 »

De nieuwe type vancos zijn inderdaad wel beter geworden maar in het algemeen zijn de gemiddelde contis niet top op nat wegdek alleen de sport contact is weg redelijk goed. in de echte van banden zijn de agilles van michelin en transpro van kleber en de dura van bridgestone toppers waarvan de bridgestone dan wel weer wat stugger is geld ook voor personenwagen banden. Inderdaad is de primacy (hp) meer ontwikkeld voor het hogere segment auto bmw 5 serie e klasse dikkere passat etc ondereen bus zullen ze ook goed draaien tis net wat je stelt van eisen en wat van velg en banden maat je hebt. heb je gewoon een originele maat velg 15 of 16 zou is gewoon voor een c band gaan. rijd je sportief en stevig in bochten dan kan een pw band met juiste loadindex ook prima meestal slijten deze wel weer wat sneller maar dat hangt weer van vermogen rijstijl etc af. Persoonlijk ben ik een michelin man stil lange levensduur en prijs per km niet echt duurder dan een ander merk
RUBBEREXPRESS
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: michelin pilot primacy

Bericht door frank884 »

Vw en continentall dat zijn dikke vrienden
dus normaal zitten er die banden onder
continentall valt ook onder de PON holding!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Maar geen mij maar bridgestone of michelin
beide vindt ik ze evengoed, als ik het voor het kiezen heb.
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: michelin pilot primacy

Bericht door Roger B. (11)61 »

tegenwoordig komt een VW nog weleens op ander merk dan continental, voorheen zette pon voor de uitlevering aan de dealer conti's onder de nieuwe VW's (als die er nog niet op zaten) en de gedemonteerde banden gingen terug naar de VW fabriek.

Pon importeert namelijk ook continental banden.

Daarnaast ligt de fabriek van Continental zo ongeveer naast een van de VW fabrieken, dus waarschijnlijk zijn conti banden voor VW ook meestal de goedkoopste keuze (en dat telt bij produktie van auto''s)
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Wim T4 935
Berichten: 1873
Lid geworden op: 04 feb 2007, 19:58
Locatie: Randstad

Re: michelin pilot primacy

Bericht door Wim T4 935 »

Pon levert op dit moment de nieuwe Golf+ af met HANKOOK banden. Veel gekker kan het toch niet.
:T44EVER

Groeten van Wim

:driveT4
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: michelin pilot primacy

Bericht door bartt4 »

frank884 schreef:Vw en continentall dat zijn dikke vrienden
dus normaal zitten er die banden onder
continentall valt ook onder de PON holding!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Maar geen mij maar bridgestone of michelin
beide vindt ik ze evengoed, als ik het voor het kiezen heb.
vw en conti zijn geen vriendenhoor zijn weinig vw's die met conti uit de fabriek rollen. meneer pon plaats contis omdat die buiten vw ook conti importeur is verkoopt dus 1 auto en 5 banden :wjw vw uit fabriek is dunlop goodyear michelin
RUBBEREXPRESS
Plaats reactie