Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

LPG in T5 V6

vragen over de T5
Richard V
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 nov 2008, 08:18

LPG in T5 V6

Bericht door Richard V »

Kortstondige wederopstanding van Richard V.... en wel hierom...

Ooit als nr.71 bekend in T4-Forum; bestolen van mijn gechipte 102Pk++ ben ik al een tijd in het bezit van een T2(a) die rustig staat weg te roesten hopend op betere tijden (lees: meer tijd) heb ik de laatste jaren uit armoe en toch ook tevredenheid een aantal personenauto's versleten.
Nu ik toch weer voor de beslissing sta een bus te gaan kopen (met in het achterhoofd een volle Caddy-Maxi) stuit ik op een eigenaardigheid.

Wie heeft het antwoord!?!?!!?

Het prijsverschil tussen een 174 PK Diesel en een V6 (4-motion) bedragt 1400 eureka's ex-BTW.
Het verschil in PK's is 60 volbloeden; koppel is wat minder.
Als ik dan ca. 2600 e's reken voor LPG G3 met hier en daar wat tanks om tot 200 liter te komen heb ik 4000 meer uitgegeven.
Ga je de brandstofprijzen en het verbruik schatten heb je in 5 jaar tijd ongeveer 6000 e's MINDER uitgegeven.....
Dat moet toch elke ondernemer aanspreken zou je zeggen.
Ik rijdt al weer een paar maanden in een gasverbrandende V70 (volvo-lkswagen) en sta iedereen bij de pomp uit te lachen (Achterhoekse gasprijs 41 CENT; echt waar!!!)

Op naar de dealer....

Wat schertst mijn verbazing? No Go!

Volkswagen wil geen garantie geven op LPG in V6
LPG-Boeren denken dat je het niet in kan bouwen terwijl elke PC-Hooft-klant in een Touareg / Phaeton / Cayenne 3,2 liter komt voorrijden met een stiekeme LPG erin (zie aanbod Marktplaats)
Wat is er mis met een Bus dat er geen LPG in kan.
Ik denk het antwoord te kunnen vinden in het krampachtige gedraai naar Aardgas van Volkswagen maar mijn idee is om met plezier naar mijn werk te gaan en niet twee keer per dag te zoeken naar een Aardgas Vulstation...

Wie heeft ervaring met LPG in een 3,2 liter-uitvoering?
Kan het, Mag het Heeft iemand het??

Richard V.
Dick M5
Berichten: 49
Lid geworden op: 14 aug 2007, 21:56
Locatie: Hekelingen

Re: LPG in T5 V6

Bericht door Dick M5 »

Beste Richard

Sinds half september 2008 ben ik de trotse eigenaar van een T5 LWB DC 3.2V6. De eerste 2200km op benzine en daarna op LPG. Tot nu toe circa 6500km op LPG gereden en ik ben zeer tevreden. Er zijn zeker nog een paar zaken niet 100%. De inbouwer is echter zeker dat hij deze op kan lossen. Waarom VW geen garantie geeft is me ook niet helemaal duidelijk. Verbruik tot nu toe 14,4L/100km. Waarbij je moet weten dat er minimaal 4000km met 2200kg aan de trekhaak gereden zijn. De prestaties zijn echt zeer tevreden stellend. Topsnelheid 219km/h volgens de GPS. Trekkracht in dagelijks gebruik aanzienlijk beter dan die van de MV 174pk tdi welke ik hiervoor had.

Al met al ben ik dus een zeer tevreden 3.2V6 op LPG rijder.

Grt. Dick
alfagek
Berichten: 541
Lid geworden op: 25 okt 2008, 17:42
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: LPG in T5 V6

Bericht door alfagek »

Weet je warom VW geen garantie geeft op lpg.

Dit merk heeft goede diesel auto's en zijn dan hun eigen concurent wat zuinig auto rijden betreft.

En er komt bij dat als er een storing is met het gas gedeelte je de expert bij moet halen, inplaats van je eigen monteurs.

Vriend van mij hed het ook gevraagt voor een golf, toen kwam dit naar voren als argument


Mijn mening is, KOKEN DOE JE OP GAS, DAAR RIJ JE NIET OP. :jump
T6 - 204 DSG LWB Indium grey metallic met 20"
Gebruikersavatar
Henk250
Berichten: 2042
Lid geworden op: 28 mei 2007, 17:35
Locatie: Midden Brabant

Re: LPG in T5 V6

Bericht door Henk250 »

Richard V schreef:Kortstondige wederopstanding van Richard V.... en wel hierom...

Ooit als nr.71 bekend in T4-Forum; bestolen van mijn gechipte 102Pk++ ben ik al een tijd in het bezit van een T2(a) die rustig staat weg te roesten hopend op betere tijden (lees: meer tijd) heb ik de laatste jaren uit armoe en toch ook tevredenheid een aantal personenauto's versleten.
Nu ik toch weer voor de beslissing sta een bus te gaan kopen (met in het achterhoofd een volle Caddy-Maxi) stuit ik op een eigenaardigheid.

Wie heeft het antwoord!?!?!!?

Het prijsverschil tussen een 174 PK Diesel en een V6 (4-motion) bedragt 1400 eureka's ex-BTW.
Het verschil in PK's is 60 volbloeden; koppel is wat minder.
Als ik dan ca. 2600 e's reken voor LPG G3 met hier en daar wat tanks om tot 200 liter te komen heb ik 4000 meer uitgegeven.
Ga je de brandstofprijzen en het verbruik schatten heb je in 5 jaar tijd ongeveer 6000 e's MINDER uitgegeven.....
Dat moet toch elke ondernemer aanspreken zou je zeggen.
Ik rijdt al weer een paar maanden in een gasverbrandende V70 (volvo-lkswagen) en sta iedereen bij de pomp uit te lachen (Achterhoekse gasprijs 41 CENT; echt waar!!!)

Op naar de dealer....

Wat schertst mijn verbazing? No Go!

Volkswagen wil geen garantie geven op LPG in V6
LPG-Boeren denken dat je het niet in kan bouwen terwijl elke PC-Hooft-klant in een Touareg / Phaeton / Cayenne 3,2 liter komt voorrijden met een stiekeme LPG erin (zie aanbod Marktplaats)
Wat is er mis met een Bus dat er geen LPG in kan.
Ik denk het antwoord te kunnen vinden in het krampachtige gedraai naar Aardgas van Volkswagen maar mijn idee is om met plezier naar mijn werk te gaan en niet twee keer per dag te zoeken naar een Aardgas Vulstation...

Wie heeft ervaring met LPG in een 3,2 liter-uitvoering?
Kan het, Mag het Heeft iemand het??

Richard V.

Ik persoonlijk zou dat anders bekijken mr V.
Er zullen hier best wel grapjurken of lolbroeken zijn die er anders over denken,maar waarom het wiel opnieuw uitvinden?
Indien VW hier brood in zag,deden ze daar wel iets mee.
Je moet eens stil staan bij het idee dat er meer fout en stuk kan gaan met gas,je daarbij uren verliest,wat je geld
kost,boze klanten en produktie verlies,stagnatie en noem maar op,boven de mogelijke frustratie met je klanten.
Specialisten kosten extra geld,je moet in werktijd er langs,afspraken verzetten,hopen dat ze het oplossen,etc.
Ik zou voor die 1200 e per jaar wat anders zoeken om te besparen,en een beproefd vervoermiddel(de diesel) niet
links laten liggen.


Maar ieder zijn mening weetjewel.

:T54LIFE
Ex88
Je begint met een pc....en eindigt met Mac.
Damy

Re: LPG in T5 V6

Bericht door Damy »

Ook ik ging in eerste instantie naar de dealer in September om 2 stuks V6 3.2 op Gas te bestellen.
De dealer vertelde eerlijk dat het nog te vroeg was om dit te gaan doen, de actieradius is erg klein, VW heeft (nog) weinig ervaring met gas en de eventuele problemen die er kunnen komen.
En de garantie komt te vervallen vanuit volkswagen behalve met aardgas dat was wel een mogelijkheid ware het niet dat ik dan naar Schiphol moest om te tanken, en met een actieradius van 200km is dat geen optie.
Ook vertelde de dealer dat er veel vermogen verloren ging bij de benzine V6 versie....zijn advies was nog een ronde (3 a 4 jr) dieselen en dan nog eens de optie bekijken tegen die tijd.
Gebruikersavatar
hendrikus
Berichten: 749
Lid geworden op: 13 mar 2007, 19:56
Locatie: grunn

Re: LPG in T5 V6

Bericht door hendrikus »

blijkbaar heeft VW gewoon weinig vertrouwen in hun produkten. Zijn toch genoeg merken waar je het af fabriek kan bestellen en daar gaat het ook goed. Bij VW kun je het trouwens ook niet op de fatsoenlijke motoren krijgen bij de personen auto's. Kom je vaak op een 1.6je uit.

Mijn vader rijd al meer als 3ton rond in een C5 met LPG en nog geen ander onderhoud gehad als het normale reguliere onderhoud. Die heeft dus al aardig wat geld bespaart tov een diesel, het kan dus best wel zonder veel problemen.
T4 2.5TDI 88pk 1999
Dick M5
Berichten: 49
Lid geworden op: 14 aug 2007, 21:56
Locatie: Hekelingen

Re: LPG in T5 V6

Bericht door Dick M5 »

Om iemand die een andere mening toebedeeld is gelijk te bestempelen als een lolbroek of grapjas getuigd niet van veel respect voor je medemens. En dat is jammer.

De actie radius met de 178L tank is circa 1000km met aanhanger. Vind dat niet echt weinig. Prestaties zijn op gas zeker niet minder.
Gebruikersavatar
Henk250
Berichten: 2042
Lid geworden op: 28 mei 2007, 17:35
Locatie: Midden Brabant

Re: LPG in T5 V6

Bericht door Henk250 »

Het is maar net hoe je je aangesproken voelt Dickie.
Richard en ik gaan al wat langer mee hier in het forum,en hebben (er) veel zien gaan en komen.
Oa lolbroeken en grapjurken.
Omdat jij een stukje achtergrond informatie mist,en gelijk dan een mening geeft,getuigt van weinig mensenkennis,
en ik zou haast zeggen kortzichtigheid.
Je maakt meteen een etiketje met een naam en plakt dat maar.
Ga je gang,ik heb het mijne gezegd,en je een antwoord gegeven op jouw mening. :nuts :nuts

Ingewijden weten hoe het zit.


Succes met je beslissing Richard.


:T54LIFE :T54LIFE
Je begint met een pc....en eindigt met Mac.
Gebruikersavatar
jankees1963
Berichten: 147
Lid geworden op: 19 mei 2008, 21:24

Re: LPG in T5 V6

Bericht door jankees1963 »

Afbeelding
Dick M5
Berichten: 49
Lid geworden op: 14 aug 2007, 21:56
Locatie: Hekelingen

Re: LPG in T5 V6

Bericht door Dick M5 »

Bedankt voor je reactie Henk. Ik ben inderdaad nieuw op dit forum en had tot nu toe serieus het idee dat meningen en ervaringen op prijs werden gesteld. Zaken uit het verleden zijn mij vanzelfsprekend onbekend. Goed dat je me duidelijk hebt gemaakt hoe de vork in de steel steekt. Ik zal de hand in eigen boezem steken en me niet meer bemoeien met zaken die me niet aangaan. Voor alle duidelijkheid. Mijn bijdrage was een serieuze, geen grap of misleidende.
Gebruikersavatar
Henk250
Berichten: 2042
Lid geworden op: 28 mei 2007, 17:35
Locatie: Midden Brabant

Re: LPG in T5 V6

Bericht door Henk250 »

Geen probleem Dick,ik moet ook mezelf vaak een spiegel voorhouden,en elke input wordt
op prijs gesteld.
Richard en ik hebben vaker (verwoede) gesprekken gehad over onderwerpen,oa in
de chatbox die WjW vroeger had.
Ik had ook niet het idee dat je niet serieus was,en vergeet vaak dat anderen hier pas komen.


:toppie :toppie
Je begint met een pc....en eindigt met Mac.
Gebruikersavatar
painter
Berichten: 1319
Lid geworden op: 14 jan 2007, 11:26
Locatie: Monaco
Contacteer:

Re: LPG in T5 V6

Bericht door painter »

Dick M5 schreef:Bedankt voor je reactie Henk. Ik ben inderdaad nieuw op dit forum en had tot nu toe serieus het idee dat meningen en ervaringen op prijs werden gesteld. Zaken uit het verleden zijn mij vanzelfsprekend onbekend. Goed dat je me duidelijk hebt gemaakt hoe de vork in de steel steekt. Ik zal de hand in eigen boezem steken en me niet meer bemoeien met zaken die me niet aangaan. Voor alle duidelijkheid. Mijn bijdrage was een serieuze, geen grap of misleidende.

Pas maar op Dick, als je bij henk250 uit de gratie ligt, komt het nooit meer goed.
(schijnt iets met zijn afkomst te maken te hebben), maar heb hem beloofd hiet niet over uit te wijden. :bifun :bifun :bifun
Hij heeft wel 1 voordeel, hij kan zijn vrienden met 10 eurocent bellen :bifun :bifun :bifun :bifun
Het gaat er niet om hoe oud je wordt, maar het gaat er meer om, hoe je oud wordt.
Gebruikersavatar
Henk250
Berichten: 2042
Lid geworden op: 28 mei 2007, 17:35
Locatie: Midden Brabant

Re: LPG in T5 V6

Bericht door Henk250 »

painter schreef:
Dick M5 schreef:Bedankt voor je reactie Henk. Ik ben inderdaad nieuw op dit forum en had tot nu toe serieus het idee dat meningen en ervaringen op prijs werden gesteld. Zaken uit het verleden zijn mij vanzelfsprekend onbekend. Goed dat je me duidelijk hebt gemaakt hoe de vork in de steel steekt. Ik zal de hand in eigen boezem steken en me niet meer bemoeien met zaken die me niet aangaan. Voor alle duidelijkheid. Mijn bijdrage was een serieuze, geen grap of misleidende.

Pas maar op Dick, als je bij henk250 uit de gratie ligt, komt het nooit meer goed.
(schijnt iets met zijn afkomst te maken te hebben), maar heb hem beloofd hiet niet over uit te wijden. :bifun :bifun :bifun
Hij heeft wel 1 voordeel, hij kan zijn vrienden met 10 eurocent bellen :bifun :bifun :bifun :bifun
Daar zouden we het niet meer over hebben he boefje??
Ondeugd.

:nuts :nuts


Weet je vrouw trouwens met wie je naar die Vito meetings gaat Dree?

Afbeelding
Painter is de kleine op de voorgrond.
De lange erachter is waarschijnlijk zijn vriend Guus.

:bifun :bifun :bifun :bifun :bifun :bifun :bifun :bifun :bifun :bifun :bifun :bifun :bifun :bifun :bifun :bifun :bifun :bifun :bifun :bifun :bifun :bifun :bifun :bifun :bifun :bifun
Je begint met een pc....en eindigt met Mac.
Gebruikersavatar
painter
Berichten: 1319
Lid geworden op: 14 jan 2007, 11:26
Locatie: Monaco
Contacteer:

Re: LPG in T5 V6

Bericht door painter »

Henk250 schreef:
painter schreef:
Dick M5 schreef:Bedankt voor je reactie Henk. Ik ben inderdaad nieuw op dit forum en had tot nu toe serieus het idee dat meningen en ervaringen op prijs werden gesteld. Zaken uit het verleden zijn mij vanzelfsprekend onbekend. Goed dat je me duidelijk hebt gemaakt hoe de vork in de steel steekt. Ik zal de hand in eigen boezem steken en me niet meer bemoeien met zaken die me niet aangaan. Voor alle duidelijkheid. Mijn bijdrage was een serieuze, geen grap of misleidende.

Pas maar op Dick, als je bij henk250 uit de gratie ligt, komt het nooit meer goed.
(schijnt iets met zijn afkomst te maken te hebben), maar heb hem beloofd hiet niet over uit te wijden. :bifun :bifun :bifun
Hij heeft wel 1 voordeel, hij kan zijn vrienden met 10 eurocent bellen :bifun :bifun :bifun :bifun
Daar zouden we het niet meer over hebben he boefje??
Ondeugd.

:nuts :nuts


Weet je vrouw trouwens met wie je naar die Vito meetings gaat Dree?

Afbeelding
Painter is de kleine op de voorgrond.
De lange erachter is waarschijnlijk zijn vriend Guus.

:bifun :bifun :bifun :bifun :bifun :bifun :bifun :bifun :bifun :bifun :bifun :bifun :bifun :bifun :bifun :bifun :bifun :bifun :bifun :bifun :bifun :bifun :bifun :bifun :bifun :bifun

Hee Henk, nog geen kredietcrisis is de Azijn fabriek ????????????? :bifun :bifun
Het gaat er niet om hoe oud je wordt, maar het gaat er meer om, hoe je oud wordt.
Richard V
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 nov 2008, 08:18

Re: LPG in T5 V6

Bericht door Richard V »

Wat heerlijk dat ik na anderhalve dag kijk naar de reacties en dat er achter mij om nog ouderwets steken onder water worden uitgedeeld....
Het zal dus waarschijnlijk toch een V6 worden mits ik een ervaren gasboer in mijn regio vindt die zélf garantie op z'n bouwsel geeft.
E.e.a. betekend wel dat het financieel een beetje allegaartje wordt maar dat mag de pret niet drukken.
Die 1200 besparing per jaar is mooi meegenomen maar stiekem ben ik ook wel een beetje gecharmeerd door het gebrek aan geluid op Cruise-snelheid en de (te verwachten) brul van zes (allesbehalve)LUI(e)paarden als je ze de sporen geeft. Zo las ik tenminste in één van de testen.
Je zou mogen verwachten te kunnen vertrouwen op ervaringen in de echte dure VW-en Porschemodellen met dezelfde motor.
Ik weet ook dat de houdbaarheid van een diesel over het algemeen beschouwd wordt beter te zijn maar nu komt het:
Begin juni heb ik een V-70 2,5 l. 5-cylinder gekocht van 11 jaar oud (één van de eersten) met 331.000 km op de teller die al na een half jaar op gas gezet is.
Ik rijdt op 50 liter gas ca. 380 km met een ton zware aanhanger; bijna 450 km solo en de prestaties zijn goed; geluid is goed en alles loopt als een zonnetje en nu, nog geen vier maanden later ben ik 23.000 km verder en ben voor zover mogelijk helemaal gelukkig met mijn persluchtverbrander!
Hij zal dan ook zeker als privé-auto aangehouden worden.

Nog een paar technische vragen waarvan ik graag wat foto's zou zien: Waar zijn de gastank(en) geplaatst... Hoeveel kleine tanken mag je koppelen en mag/kan je onderbouw combineren met binnentank(s)
Bij de Aardgasuitvoering lijken alle tanken in het chassis te zitten maar volgens mij is de laadvloer dan 20 cm hoger.
Ik zou net als één van de reagerenden graag ca 200 l. inbouwen zodat je 160 à 170 l. tot kan opstoken.

Los van de topic: Weet iemand of alle dealers zo krampachtig vasthouden aan het T-edition-pakket. Ik zou draaistoelen willen maar dat kan niet met het pakket terwijl ik de hoogteverstelling kan missen. En er zijn nog een paar kleinigheidjes die ze niet kunnen combineren.

Laatste nog; kennelijk zitten er een aantal oude bekenden van me tussen. Leuk weer eens iets te horen al heb ik er niet meteen een beeld bij maar herinner me wel dat ik maar een paar dagen in de chatbox ben geweest. Had iets te maken met korte lontjes hier en daar geloof ik. Ook leuk om te weten?? Ik heb nog 95.000 km weggetikt met een WITTE Mondeo stationwagen.
Op het forum was ik wel heel actief maar als ik kijk waarom het toen niet leuk meer geworden was verbaas ik me toch wel weer een beetje over de heftigheid waarop op sommige topics gereageerd word. (in algemeenheid)
In ieder geval hoop ik me weer als Bus-Chauffeur aan te kunnen sluiten. Beslissing / Levertijd volgt z.s.m.

Richard
Plaats reactie