Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

LPG in T5 V6

vragen over de T5
Gebruikersavatar
henkiepenkie
Berichten: 307
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:40
Locatie: ruinen
Contacteer:

Re: LPG in T5 V6

Bericht door henkiepenkie »

Nog een paar technische vragen waarvan ik graag wat foto's zou zien: Waar zijn de gastank(en) geplaatst... Hoeveel kleine tanken mag je koppelen en mag/kan je onderbouw combineren met binnentank(s)

richard,

kleine tanks koppelen?
het kan ook gewoon met 1 tank, gewoon een grote.
ik had in m,n vorige bus (ford e250 v8/5ltr) een lpg tank van 220 ltr.
dit was toen (1998) de grootst leverbare lpg tank in nederland.

van de tank heb ik volgens mij geen foto, maar zal eens zoeken.

groetjes,

henk
Richard V
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 nov 2008, 08:18

Re: LPG in T5 V6

Bericht door Richard V »

Eén grote tank lijkt leuk maar waar..
Ik wil tussen de voorstoelen naar achter kunnen en lange dingen mee kunnen nemen dus een amerikaanse dwarsligger in het bed wordt het niet.
Zo veel mogelijk onder de bodem en ter compensatie naar 200 l. één op de rechtse wielkast (LWB) dan blijft de laadvloer bruikbaar.
Het apparaat moet niet alleen maar lekker rijden; er moet ook nog een beetje mee gewerkt worden. Momenteel gemiddeld 1600 km per week maar dat mag minder worden.
Daarom hoop ik ook wat vergelijkingsmateriaal te krijgen en heb al in de gaten dat het weer een tamelijk exotische overweging aan het worden is.

Richard
Gebruikersavatar
appie
Berichten: 386
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:04
Locatie: zwarte haan
Contacteer:

Re: LPG in T5 V6

Bericht door appie »

Vito/viano V6 geen optie?
Neemt de bus!
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: LPG in T5 V6

Bericht door Harry 341 »

Appie!!!Ik zie dit als vloeken in de kerk.... :ie :knipoog
grtz.Harry
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Richard V
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 nov 2008, 08:18

Re: LPG in T5 V6

Bericht door Richard V »

Vito is zeker een optie maar ik zou niet weten waarom.
Kunnen zij met gas wat VW niet kan?
Ook zij hebben een soort 4-motion en een V6 en ook nog mooiere kleuren...
Het enige dat Mercedes niet heeft is het half-verhoogde dak en dat staat onderstreept op mijn lijstje.
Vindt het basis-model van de ster op zich zelfs iets mooier maar wilde toch graag een beetje "bij huis" blijven.
Voor mij is praten over andere merken geen taboe. Voor een deel moet ik het ook zakelijk bekijken.

Richard
Damy

Re: LPG in T5 V6

Bericht door Damy »

Ander merk dan VW prima...maar als je het dan toch zakelijk gaat bekijken leg dan eens de afschrijving naast elkaar van een Benz en een VW....zakelijk gezien is het dan snel duidelijk. :T54LIFE
Richard V
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 nov 2008, 08:18

Re: LPG in T5 V6

Bericht door Richard V »

Hoi Danny,

Weet niet helemaal hoe je het bedoelt maar afschrijving is niet de echt een afweging.
Ik (en velen met mij) heb het geluk dat ik hem zakelijk kan kopen dus exclusief BPM, BTW komt terug en verschil in houderschapsbelasting tussen de brandstofsoorten is er niet.
Mijn visie op afschrijving is de volgende; bij zakelijke aanschaf van een auto is hij in 5 jaar zo goed als afgeschreven; boekhoudkundig gezien dan. Als hij het daarna nog doet is dat mooi meegenomen.
Ik heb nog nooit (uitgezonderd een bejaarde Omega en een te vaak gereanimeerde Jetta) een werkende auto ingeruild voor een nieuwe.
Als ik iets koop op wielen rijdt ik het letterlijk op; het stort in of het wordt gestolen.
Zelfs heb ik nog nooit een auto in de prak gereden.

Nu het bouwvertrouwen aan het afnemen is zou het nog een optie zijn om het even 1 of 2 jaar in een Caddy te doen en bij als dan alles overwaait kan je er zeker van zijn dat je een prima inruiler aan te bieden hebt maar ik weet dat ik daar dan toch weer aan gehecht raak en dan zitten we inmiddels met de T6....

Dat een benzinemotor het meer als 10 jaar uit kan houden op LPG heeft mijn Volvo inmiddels ruimschoots bewezen.

Richard
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: LPG in T5 V6

Bericht door Donald4Motion »

Ik heb zelf laatst een caddy 105pk TDI gekocht met DSG, rijdt echt super en heel rap.
Alleen giga K stoelen erin.
stoelen van een touran passen er ook in en dan heb je een goeie comfortabele wagen :toppie

En als je dan moet kiezen tussen een T5 V6 of een Caddy en je twijfelt al over je 'toekomst', dan zou ik voor de caddy gaan



:knipoog
Damy

Re: LPG in T5 V6

Bericht door Damy »

Dat "geluk" zoals jij dat noemt heb ik ook, de btw en bpm en bijtelling (in mijn geval) is niet aan de orde,
Ook ik heb een bedrijf gerelateerd aan de bouw en zie de toekomst niet somber in.
Als je toch zo denkt om hem in 5 jaar (wel lang voor een bouwauto?) af te schrijven en je hebt aftrekposten nodig, dan is een nieuwe bus een zekere optie.
Maar een Caddy of T5....da's een wereld van verschil, ik heb 3 bussen rijden en maakte ook eens de fout om een Caddy te kopen...binnen 1 jaar was ie weg, rijdt fijn maar ruimte kak (althans niet genoeg)

Suc6 met je keuze.
Richard V
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 nov 2008, 08:18

Re: LPG in T5 V6

Bericht door Richard V »

Over mijn toekomst maak ik me zelf niet zoveel zorgen maar ik ben thuis niet de enige die het exclusieve beslissingsrecht heeft (Tsja...)
Van mij mag de nieuwbouw 'instorten' want als er niet meer nieuw gebouwd wordt moet er gerenoveerd worden of kantoren ombouwen naar woonruimte. Aangezien ik in de zgn. afbouw zit is mijn handel wel veilig. Er wordt nu gesproken over 10% terugname in de bouw. Nou graag!!! kan ik ook eens een lang weekend nemen.
In principe zou ik hem af kunnen rekenen maar dat is voor de tax niet interessant en een caddy kopen al helemaal niet want dan investeer je weer te weinig... Maar met een caddy rij je ook niet voor gek lijkt me.
Een ander optie is maximaal 25 à 30 procent te betalen en de rest op de pof. Je zet het restant opzij en als het dan toch nog echt mis gaat heb je wat achter de hand. Mijn boekhouder heeft het ook nog over Lease gehad maar dat liever niet.
Maar goed; daar ging het niet over... ik weet nu nog steeds niet precies welke wat hoe waarom en vooral welk merk LPG installatie er in een V6 geplaatst kan worden en wat dat ongeveer zou gaan kosten.
De VW-Dealer lijkt mij niet echt te willen helpen in tegenstelling tot zijn buurman die alleen wat meer info omtrent de motor nodig heeft.
Damy

Re: LPG in T5 V6

Bericht door Damy »

De bouw gaat 15 tot 20% in vraag teruglopen...als de nieuwbouw "instort" gaan de grote jongens zich bezig houden met renovatie en kunnen langer "onder" de prijs werken dan een MKB-er of ZZP-er want die hebben eenmaal meer vet op de botten, dus dat lijkt mij geen interessante ontwikkeling op lange termijn.
Maar goed het verhaal over je V6 is simpel bij VW, Ga je het doen geen garantie, geen hulp vanuit de importeur dus zeer risicovol...
Lijkt mij dus nu geen goede optie, en als je gas wilt rijden om 1200,00 euro per jaar uit te sparen...koop dan een T5 die 5000,00 euro goedkoper is bijvoorbeeld een 135pk Diesel...scheelt ook 1250,00 euro per jaar (over 4 jaar gezien)... :toppie
Plaats reactie