Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Koelvloeistof (voor)verwarming nodig of niet

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Adrie 260
Berichten: 784
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Sommelsdijk G.O.

Koelvloeistof (voor)verwarming nodig of niet

Bericht door Adrie 260 »

Hallo allemaal

Ik ben sinds kort bezig met de aanschaf van een nieuwe T5, 174PK automaat en nu is mijn vraag of een koelvloeistof(voor)verwarming :winter nodig is of niet.
Ik rijd nu ong 7 jaar T4 en heb zo'n ding nog nooit gemist, vandaar mijn vraag.

De groene hiernaast komt dus binnenkort te koop

Groetjes Adrie
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

wel nodig

Bericht door vaniac »

De extra koelvloeistofverwarming heb je in de T5 wel degelijk nodig. Zonder dit apparaat krijg je je interieur nauwelijks warm. Voordeel is verder dat de motor binnen 4 à 5 kilometer op temperatuur is.
Lambik
Berichten: 17
Lid geworden op: 16 jan 2007, 21:52

Bericht door Lambik »

Dit heb je nodig,voor die 295 euro hoerf je het niet te laten.
Ik heb ook jaren met een T4 gereden en heb het wel gemist duurd lang voor dat hij een beerje warm werd.
TDI motoren geven bijna geen warmte af.
Bij mijn nieuwe T5 heb ik het er gelijk laten op zetten,en nog geen minuut spijt van gehad.
Harry.
Gebruikersavatar
Adrie 260
Berichten: 784
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Sommelsdijk G.O.

Bericht door Adrie 260 »

Jongelui, bedankt voor de antwoorden. :klappen
Ik ben hierbij overtuigd en laat dit in het pakket opnemen.
Ik ben ook nog even in het forum gaan spitten en kwam nog een paar items tegen, het is inderdaad het geld niet, maar hoe langer je in de brochures leest hoe duurder de bus wordt.

Groetjes Adrie
Gebruikersavatar
Schildertje
Berichten: 379
Lid geworden op: 03 mei 2007, 18:21
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Bericht door Schildertje »

Kun je ergens aan zien dat het in of op de T5 zit ? Of merk je het alleen aan het feit dat de auto sneller op temperatuur is ??
T5 130 pk TDI "60" Edition tiptronic full-options. JD-Engineering chiptuning, 18 inch Rial, Multivan koplampen en achterlichten, JVC NX7000 met afneembaar front !
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

sticker actie

Bericht door vaniac »

Schildertje schreef:Kun je ergens aan zien dat het in of op de T5 zit ? Of merk je het alleen aan het feit dat de auto sneller op temperatuur is ??
Er zit dan een sticker met de tekst "Webasto Thermo Top C" op de kopkant van de bestuurdersdeur.
robindonne
Berichten: 54
Lid geworden op: 03 feb 2007, 09:51
Locatie: Hlem

Bericht door robindonne »

ik denk niet dat je motor nu eerder op temp is.
het zal niet goed zijn om gas te gaan geven als je water op temperatuur is.
Je moet ca 15 min rijden voordat je olie op temperatuur zal zijn.
Wat dat betreft zouden ze een olietemp meter bij moeten plaatsen want je gaat gauw de mist in.
Gebruikersavatar
Schildertje
Berichten: 379
Lid geworden op: 03 mei 2007, 18:21
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: sticker actie

Bericht door Schildertje »

vaniac schreef:
Schildertje schreef:Kun je ergens aan zien dat het in of op de T5 zit ? Of merk je het alleen aan het feit dat de auto sneller op temperatuur is ??
Er zit dan een sticker met de tekst "Webasto Thermo Top C" op de kopkant van de bestuurdersdeur.
Dank je Vaniac, nu weet ik waar ik moet kijken ! Heb de voorverwarmer namelijk naderhand besteld toen de T5 al twee weken in bestelling was dus wil ook zeker weten dat ie er echt op zit....
T5 130 pk TDI "60" Edition tiptronic full-options. JD-Engineering chiptuning, 18 inch Rial, Multivan koplampen en achterlichten, JVC NX7000 met afneembaar front !
Plaats reactie