Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

koud kouder koudst

vragen over de T5
Thé Vier
Berichten: 125
Lid geworden op: 12 mar 2007, 13:28
Locatie: Zuid-Holland

Re: koud kouder koudst

Bericht door Thé Vier »

Zoals jullie weten is de California afgeleid van de Multivan.
De California heeft standaard een vloeistof voorverwarming, d.w.z., als de temperatuur onder een bepaalde waarde is gedaald, dan wordt na het starten het kacheltje gestart, die de koelvloeistof gaat verwarmen. Voor een paar honderd euro kun je hem laten aanpassen, dat het ding ook al begint met voorverwarmen van de vloeistof voordat de motor aan is. Daarnaast nog de interieurkachel.
Mijn ervaring is bij 0 graden, dat na 5 km de onbehaaglijke kou weg is en dat het steeds warmer wordt. Ik heb wel climacontrol. maar doe hem wel op eco en recirculatie voor de eerste 2 km.
Wel hou ik koude handen, omdat er kou langs de spleten in het stuur komt.
johnny van de voorde
Berichten: 394
Lid geworden op: 09 okt 2007, 19:39

Re: koud kouder koudst

Bericht door johnny van de voorde »

Hey Danny,

Als extra kan je nog de up-grade kit bijbestellen aan de webasto. Zo heb je dan een extra standverwarming. In mijn vorige T4 had ik dit ook. Gewoon subliem. instappen in de auto, gewoon lekker warm terwijl het buiten vriest.

info : http://www.webasto.be
http://www.webasto.nl
Guus NLB
Berichten: 841
Lid geworden op: 16 jan 2007, 15:34
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: koud kouder koudst

Bericht door Guus NLB »

Weer een reactie van mij.
Gisteren eindje weg geweest. Meer als warm zat in de auto, te warm zelfs dus de verwarming moest 'n eindje terug. Maar...., m'n kuiten bleven koud en als ik met m'n handen onder vóór de stoel voelde dan voelde ik een koude tocht, geen wonder dus.

Ik heb een 174/Highline/DC/KWB en dan zitten er ook uitblaasopeningen in het achterdeel van de cabine en in de laadruimte. Dat achtergedeelte is apart te bedienen mits een knopje op het dashboard daar voor ingeschakeld staat.

Ik ben even langs de kant gaan staan, achterin gaan zitten en achter de verwarming op max. gezet, blower standje 2 en uitblaas zijkanten.
Hele rit verder geen tocht meer gevoeld, géén kouwe benen meer, temperatuur voorin prima te regelen. :jumpklap
johnny van de voorde
Berichten: 394
Lid geworden op: 09 okt 2007, 19:39

Re: koud kouder koudst

Bericht door johnny van de voorde »

Hey Guus,

Inderdaad, vandaag de Belgische Ardennen doorgereden (heen en weer ) 450 km.Hoge venen 35 cm verse sneeuw ! ! ! :winter :winter :winter verwarming doet het prima, behalve :

1e 6a7 kilometer. Word gewoon niet warm. Daarna komt er eindelijk wat warme lucht naar binnen.
(Ik heb niet de bijverwarmer, die hebben ze mij nooit voorgesteld, en ikging er van uit dat die er standaard inzat zoals dat in mijn T4 was. T4 comfort Dubbele Cabine)

De beenruimte, daar blijft het gewoon tochten terwijl na 20 kilometer autoweg de rest wél warm is , té warm zelfs.

Ik ben vandaag na mijn werk op de werf ingestapt en na 200 Km !!!! had ik bij thuiskomst nog steeds koude voeten ! (tot grote egernis). :muur :muur :muur

John.
EricP
Berichten: 698
Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:43
Locatie: Veldhoven

Re: koud kouder koudst

Bericht door EricP »

Ik denk toch dat het de "gaten" voor het dashboard zijn zoals Appie vertelde: Vorige week op met de kouw met mijn schoenen uit is de T5 gereden, geen koude voeten nadat de motor op temperatuur is. (mijne is van 2003/2004 en heeft origineel nog een mat meer voor het schutboord in vergelijk met die van Mr dBa voor het isoleren). Ook verschillende malen in de Ardennen in de sneeuw gereden maar geen kouwe voeten.

Ik voel weinig tocht in mijn T5 (alhoewel ik momenteel weinig rij, alleen af en toe lange afstanden).
Zou toch maar eens opzoek gaan naar de doorvoeren in het schutboord en deze dichtmaken.
Suc6 ermee

Groet EricP
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

Re: koud kouder koudst

Bericht door vaniac »

Ik heb bij mijn T5 alle holle gedeelten achter het dashboard volgestopt met isolatieschuimrubber. Dit scheelt niet alleen in de temperatuur maar het dempt ook nog eens het motorgeluid :ikrij :ikrij :ikrij :ikrij :ikrij
Guus NLB
Berichten: 841
Lid geworden op: 16 jan 2007, 15:34
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: koud kouder koudst

Bericht door Guus NLB »

Heb je daar het dashboard vergaand voor moeten demonteren Vaniac, of heb je kunnen volstaan met het verwijderen van de 2 panelen er onder :groteogen ?
johnny van de voorde
Berichten: 394
Lid geworden op: 09 okt 2007, 19:39

Re: koud kouder koudst

Bericht door johnny van de voorde »

Ja Guus , goeie vraag aan Vaniac !

En Vaniac, heb je veel moeten slopen hiervoor ?
:nuts
John.
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

Re: koud kouder koudst

Bericht door vaniac »

Om het isolatieschuimrubber aan te kunnen brengen heb ik de afdekplaten in de voetenruimte links en rechts en de afdekkap om de schakelpook verwijderd. Verder heb ik nog het dashboardkastje en het vakje boven op het dashboard gedemonteerd. Op deze wijze kun je bijna de gehele ruimte achter het dashboard volstouwen :jumpklap :jumpklap :jumpklap .
Guus NLB
Berichten: 841
Lid geworden op: 16 jan 2007, 15:34
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: koud kouder koudst

Bericht door Guus NLB »

Dat valt heel erg mee !
Ik heb in m'n aircotijd zat dashboards volledig uitgebouwd maar daar heb ik echt geen zin meer in :nuts. 1-2 dagen naar de kl...te. :bonk
130pk
Berichten: 32
Lid geworden op: 25 jun 2008, 04:39
Locatie: Zuid- Holland

Re: koud kouder koudst

Bericht door 130pk »

Hallo ik had ook last van koude voeten, en ik heb de luchtstroom uit de blaasmond veranderd door een plastic plaatje er voor te plakken.
Dus zorgen dat de warme lucht meer op je voeten is gericht, En bij mij werkt het, geen koude voeten meer.
Gewoon eens uitproberen succes.
gr hans
Transporter Highline
johnny van de voorde
Berichten: 394
Lid geworden op: 09 okt 2007, 19:39

Re: koud kouder koudst

Bericht door johnny van de voorde »

Hey Hans,

Bedankt voor de reactie. Indien je nu ook nog een foto kon bijvoegen wordt het helemaal TOPPIE !!! :yes

Groeten,
:zwaai :klappen :zwaai
John.
130pk
Berichten: 32
Lid geworden op: 25 jun 2008, 04:39
Locatie: Zuid- Holland

Re: koud kouder koudst

Bericht door 130pk »

Hallo John

Het klinkt mischien stom, maar ik zou niet weten hoe ik een foto moet plaatsen.

gr hans
Transporter Highline
Gebruikersavatar
Jeroen T5 204
Berichten: 3455
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
Locatie: Vroomshoop (VCDS)
Contacteer:

Re: koud kouder koudst

Bericht door Jeroen T5 204 »

Is niet zo moeilijk stuur mij anders even een bericht via het forum, dan wil ik hem er wel opzetten!!!
Via het envelopje aan de linkerkant, onder mijn foto, kan je me mailen
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
130pk
Berichten: 32
Lid geworden op: 25 jun 2008, 04:39
Locatie: Zuid- Holland

Re: koud kouder koudst

Bericht door 130pk »

Jeroen bedankt voor het aanbod, ik ben er toch even mee in de weer geweest.
hoop dat het gelukt is.[img][[img=http://img03.picoodle.com/img/img03/3/1 ... 7513bc.jpg]/img]

Ik ben er nog mee bezig dat plakband gaat er af natuurlijk, dit is om te proberen en het werkt.
Transporter Highline
Plaats reactie