Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

startprobleem T4

vragen over de T4
Plaats reactie
Ad Dekker
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 dec 2008, 21:43

startprobleem T4

Bericht door Ad Dekker »

Ik heb al geruime tijd problemen met starten, met een koude motor start de auto direct.

Als de motor warm is (gloeilampje is uit) en je wilt na een bepaalde tijd weer weg, dan stort tijdens het starten de accu volledig in. Ik kwam erachter dat als het gloeirelais (102) eruit gehaald is, de auto meteen opstart. Hieruit trek ik de conclusie dat het niet de accu en de startmotor is. Ik heb recent ook de gloeibougies vervangen, dus daar moet het probleem ook niet zitten. Een week geleden stortte de accu niet in tijdens starten maar deed helemaal niets meer. Bij navraag kreeg ik een tip dat onder het contactslot een contact voor het gloeien wordt gemaakt, als ik aan de draden rommel van het contact start de auto probleemloos.

Ik ga ervan uit dat het probleem daar zit, moet hiervoor het hele contactslot worden vervangen of kan het gloeicontact onder het contactslot apart gewisseld worden?

groeten Ad Dekker
Gebruikersavatar
spyke
Berichten: 2372
Lid geworden op: 22 jun 2008, 21:15
Locatie: Bunnik
Contacteer:

Re: startprobleem T4

Bericht door spyke »

hallo
aller eerst welkom op het forum je had het eigenlijk op dit topic moeten zetten.
viewforum.php?f=2
en stel je even voor aub :wjw
je krijg ongetwijfeld wel een antwoord op je vraag.
grt spyke
http://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopic.php?t=40846

Zonder dwarsliggers rijden er geen treinen.
Gebruikersavatar
Henk-1
Site Admin
Berichten: 4458
Lid geworden op: 11 jan 2007, 11:24
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:

Re: startprobleem T4

Bericht door Henk-1 »

Hoi Ad, ik heb de topic ff verplaatst naar het T4 forum

:zwaai
Groetjes webmaster Henk-1 :wjwnl VW T5 1.9TDI uit 2008 140PK
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: startprobleem T4

Bericht door bartt4 »

Ad Dekker schreef:Ik heb al geruime tijd problemen met starten, met een koude motor start de auto direct.

Als de motor warm is (gloeilampje is uit) en je wilt na een bepaalde tijd weer weg, dan stort tijdens het starten de accu volledig in. Ik kwam erachter dat als het gloeirelais (102) eruit gehaald is, de auto meteen opstart. Hieruit trek ik de conclusie dat het niet de accu en de startmotor is. Ik heb recent ook de gloeibougies vervangen, dus daar moet het probleem ook niet zitten. Een week geleden stortte de accu niet in tijdens starten maar deed helemaal niets meer. Bij navraag kreeg ik een tip dat onder het contactslot een contact voor het gloeien wordt gemaakt, als ik aan de draden rommel van het contact start de auto probleemloos.

Ik ga ervan uit dat het probleem daar zit, moet hiervoor het hele contactslot worden vervangen of kan het gloeicontact onder het contactslot apart gewisseld worden?

groeten Ad Dekker
Waarschijnlijk het witte blokje achter op je contactslot. tis ff pielen om kleine schroefje los te krijgen maar met beetje gedult lukt het.
gr bartt4 wen welkom op :wjw
RUBBEREXPRESS
Gebruikersavatar
HarryF
Berichten: 100
Lid geworden op: 25 nov 2008, 15:46
Locatie: Enschede

Re: startprobleem T4

Bericht door HarryF »

Hallo Ad

Ooit heb ik een keer met een diesel problemen met het voorgloeirelais zelf gehad. De contacten bleven kleven, zodat de voorgloeistroom bleef lopen, zowel tijdens het rijden (maar dan merk je niets, hij laadt alleen als een gek) en dus ook na stoppen en uitgezet contact. Misschien is dit nog een te onderzoeken alternatief.

Succes en groet
Harry Fokkema
Houdt h'm tussen de lijntjes...met de gepoetste kant boven!!
Plaats reactie