Hallo ik heb twee vragen, vraag 1, mijn T4 2.4 5cil. dieseltje 1992 schokt heel erg tussen de 2100 en 2500 toeren in zijn 4e en 5e versnelling we zitten echt een partij weg te schudden. Net voor de vakantie is de distributie en waterpomp vervangen daarna is het begonnen. Vraag twee als ik van z'n 4 naar z'n 3 terug schakel dan moet ik hem echt een paar keer inleggen, in 1 keer schakelt ie niet terug soms helemaal niet en moet ik na een paar pogingen van 4 naar 2, voor de rest schakelt ie prima door alle versnellngen heen zowel op als terug. Wie weet eventueel wat het kan zijn.
Groet Rimu.
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Schokken en schakelen
Re: Schokken en schakelen
denk dat je timing van de brandstofpomp niet helemaal zuiver op tijd staat vandaar het schokken van de motor. ff de boel op de merktekens zetten en controleren. wat schakelen betreft zou ik de speling eens controleren op je schakel stangen en je bolletje op de bak(kogel met huisje er om heen) smeer alle scharnierpunten eens ook onder je pook hoes. Anders denk ik wat nieuwe schakel stangen aanschaffen
RUBBEREXPRESS
- Duveltje-77
- Berichten: 444
- Lid geworden op: 06 nov 2008, 20:28
- Locatie: Oostwold
Re: Schokken en schakelen
goeiedag eem
mischien een motorsteun deze kan ook schakelproblemen geven
mvg ronald
mischien een motorsteun deze kan ook schakelproblemen geven
mvg ronald
Autocrossteam Oldambt T4 verlaagd vvt tuning met eps sound
Re: Schokken en schakelen
hoi rimu
schakelstangen vernieuwen is vrij prijzig,heb ik vorig jaar ook gedaan
achter af bleek het probleem nog niet opgelost
ik had toen schakelproblemen,bleek later dat de diafragmaveren kapot waren
gr.ruud
schakelstangen vernieuwen is vrij prijzig,heb ik vorig jaar ook gedaan
achter af bleek het probleem nog niet opgelost
ik had toen schakelproblemen,bleek later dat de diafragmaveren kapot waren
gr.ruud