hallo, ben k weer.....
de t4 startte gisteren en vandaag (kou) pas na een paar x. Accu is net vernieuwd.
Zou dit door de kou komen?
En wat kan ik eraan doen?
groet
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
kou en startproblemen
- Christoffel
- Berichten: 422
- Lid geworden op: 07 mei 2007, 20:47
- Locatie: Barneveld
Re: kou en startproblemen
Om je met je probleem beter te kunnen helpen even je motor type vermelden.
Een of meerdere gloeistiften defect, geen spanning op je gloeistiften tijdens gloeifase, zekering defect, ????
Misschien pomptiming niet geheel optimaal, lucht in je brandstofpomp.
Chris
Een of meerdere gloeistiften defect, geen spanning op je gloeistiften tijdens gloeifase, zekering defect, ????
Misschien pomptiming niet geheel optimaal, lucht in je brandstofpomp.
Chris
-
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 23 jan 2007, 15:38
Re: kou en startproblemen
Bedoel je met motortype
2.4 5 cilinder
het kan dus weer aan heel wat liggen.....
2.4 5 cilinder
het kan dus weer aan heel wat liggen.....
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Re: kou en startproblemen
gloeit ie echt voor?
(meten op de stiften of je daar spanning krijgt, zo niet zekering in motorruimte checken)
Als je wel spanning op de stiften krijgt en hij niet wil aanslaan, dan misschien eens de stiften eruit halen en testen.
Als je gloeisysteem wel werkt kan het zijn dat je lucht in je brandstofsysteem krijgt.
Vervang voor de zekerheid je dieselfilter eens dan ook meteen (zit er normaal gesproken bij)het o-ringetje dat bij het filtervoorverwarminspennetje zit (dat ding dat met een metalen klemmetje in het filter geklemd zit met twee slangetjes eraan)
vaak is die o-ring de oorzaak van luchtlekkage
(meten op de stiften of je daar spanning krijgt, zo niet zekering in motorruimte checken)
Als je wel spanning op de stiften krijgt en hij niet wil aanslaan, dan misschien eens de stiften eruit halen en testen.
Als je gloeisysteem wel werkt kan het zijn dat je lucht in je brandstofsysteem krijgt.
Vervang voor de zekerheid je dieselfilter eens dan ook meteen (zit er normaal gesproken bij)het o-ringetje dat bij het filtervoorverwarminspennetje zit (dat ding dat met een metalen klemmetje in het filter geklemd zit met twee slangetjes eraan)
vaak is die o-ring de oorzaak van luchtlekkage
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
-
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 23 jan 2007, 15:38
Re: kou en startproblemen
hij doet t weer...
kan het zijn dat hij door de 'snijdende' kou wat problemen met starten heeft?
het is een diesel.
Ik maak gebruik van de 'kou start' = vergelijk ik met een choke.
bedankt voor de reacties.
kan het zijn dat hij door de 'snijdende' kou wat problemen met starten heeft?
het is een diesel.
Ik maak gebruik van de 'kou start' = vergelijk ik met een choke.
bedankt voor de reacties.