Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Ombouwproject naar Camper

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Ombouwproject naar Camper

Bericht door Multivan Generation »

deze :lach
Afbeelding
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
kroonhome
Berichten: 272
Lid geworden op: 08 mar 2007, 12:17
Locatie: Midden Delfland

Re: Ombouwproject naar Camper

Bericht door kroonhome »

Hoi Peter,

Mooie achterlichten, ik heb bijna dezelfde maar dan zonder led lampen. Maar ik zit met een probleempje en jij waarschijnlijk ook, deze achterlichten hebben geen reflectoren en is volgens mij voor de APK afkeur of je moet er losse reflectoren bij plaatsen. Hoe heb jij dit opgelost of hoe ga je dit oplossen bij de APK? :groteogen
Ik zit aan retro reflecterende tape (3M) strookjes op de bumper te denken zoals de reflectoren bij een T5 zijn geplaatst.
ftp://kroonhome.dyndns.org/achterlicht% ... %20red.jpg
Het mooiste is niets extra's op de bus :muur

Groetjes,
Arjan
:ikrij
nr. 1075 (de vorige California Coach 75 KW, 102 pk)
VW T4 California FreeStyle 3e generatie AXG 111 KW, 151 pk
VW T3 Club Joker 1984, WBX 57 KW, 78 pk (Brownie)
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: Ombouwproject naar Camper

Bericht door bartt4 »

Dat zijn mooie lampies inderdaad persoonlijk de mooiere led achterlampen van dit moment.
Zelf twijfel ik nog wat te gaan doen.
Mischien ook wel iets na eigen ontwerp er in.
Ben met voorkant al een eind op weg met de grille lampen etc, Zit momenteel alleen met me handen vanwege 2 operaties dus kan momenteel niet echt veel beginnen.
RUBBEREXPRESS
Gebruikersavatar
Ron---63---
Berichten: 3819
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:51
Locatie: IJmond

Re: Ombouwproject naar Camper

Bericht door Ron---63--- »

Mooie lichten Peter, zijn het soms DEZE


:zwaai :zwaai :zwaai
Eerste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=Z4I3UVOV

Tweede T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=OADFWHSA

Laatste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=HF6ONS4V
Sinds 1 mei 2013 onze 2e VW High UP met alle pakketten !! Eerste was 1 jaar oud :)
Egbert&Manon
Berichten: 5456
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:36
Locatie: Frankrijk Vienne

Re: Ombouwproject naar Camper

Bericht door Egbert&Manon »

Wanneer is die Peter nou eens klaar met zijn project?
Voordat je hem aan een stel Polen verkoopt, mag je mij eerst wel even inlichten :lach
Je hebt er al een prachtkar van gemaakt :klappen :klappen

Wat is de lichtopbrengst van de achteruitrijlampen met leds tov gloeilampen?

Groetjes Egbert
2015 Iveco Daily 50C15
2018 Hyundai Tucson diesel
Gebruikersavatar
GerJol 716
Berichten: 2012
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:46

Re: Ombouwproject naar Camper

Bericht door GerJol 716 »

Ja mooi kassie Peter, enne SMEV is mooi spul hoor, ga je geen spijt van krijgen.

Gerard
Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan

Afbeelding
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Ombouwproject naar Camper

Bericht door Multivan Generation »

@ Kroonhome,
Er is een setje reflectoren bijgeleverd, in een kwaliteit dat ze voor één APK wel afdoende zullen zijn.
Je leest tussen de regels door wat ik er van vindt.
Ik zal ook al te denken aan retro-reflecterende tape van 3M, of de reflectoren van een T5 en die in de achterbumper verwerken.
Maar bij jou, heb je toch genoeg reflectie? Dat rode gedeelte reflecteert toch nog?

@ BartT4,
als je niet verder kunt vanwege je handen, kun je misschien wel foto's alvast voor ons maken?
Dan hebben wij ook weer eens wat leuks te bekijken... :knipoog :bifun :toppie

@Ron,
die zijn het inderdaad. Mocht iemand interesse hebben, ik heb nog een setje extra gekocht.
En dat verkoop ik voor 90 euro exclusief verzendkosten. Nette prijs toch? Zet ik nog niet op te koop forum hoor..
Mocht iemand interesse hebben, neem dan contact met me op..

@Egbert&Manon,
Dank je voor het compliment, je kan ook eens komen kijken hoor,
misschien kun je wat inspiratie opdoen, voor je eigen camper? :knipoog
De lichtopbrengst van de achteruit rijlampen weet ik nog niet, omdat ik er in het donker nog niet mee gereden heb.
Wel is het zo, dat het knipperlicht en de achteruit rijlampen gewone gloeilampen zijn, en GEEN leds.
Als ik je vraag een beetje interpreteer, dan heb ook jij, eigenlijk licht te weinig bij het achteruit rijden?
Ik ben wel eens benieuwd wat powerleds in de de vorm van een gloeilampfitting voor lichtopbrengst genereren.
Of anders een Halogeenlamp onder de auto monteren, zoals diverse wjw-ers hebben :knipoog
Zie ook tips en trucs..

@ Gerjol,
dank je wel. Moet het nog wel aanpassen aan onze wensen.
Normaal is de achterkant open, omdat het tegen de zijwand van de auto gemonteerd wordt.
Dat willen we al dicht hebben. Smev is misschien wat duurder, maar wel erg goed, en kwaliteitsspul.
De klepjes willen we met gasdrukveren maken. En hebben nog wat ideeën die ik nog even voor mezelf houd :knipoog :lach
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Niels949
Berichten: 425
Lid geworden op: 13 jan 2007, 10:47
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Re: Ombouwproject naar Camper

Bericht door Niels949 »

He Peter,

Krijg je met deze lampen geen problemen met de cruise/control o.i.d.?
Ik dacht dat die leds te weinig stroom trekken waardoor er problemen onstaan?

Groeten,

Niels 949
T4 102 PK uit 2003
Gebruikersavatar
Wim T4 935
Berichten: 1873
Lid geworden op: 04 feb 2007, 19:58
Locatie: Randstad

Re: Ombouwproject naar Camper

Bericht door Wim T4 935 »

Niels949 schreef:He Peter,

Krijg je met deze lampen geen problemen met de cruise/control o.i.d.?
Ik dacht dat die leds te weinig stroom trekken waardoor er problemen onstaan?

Groeten,

Niels 949
Dat heb ik ooit eens uitgezocht. Als je een VW derde remlicht hebt op de ruit van de achterklep of linkerachterdeur heb je geen probleem tenzij er daarvan 2 van de 3 lampjes defect zijn.
:T44EVER

Groeten van Wim

:driveT4
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Ombouwproject naar Camper

Bericht door Multivan Generation »

Diana heeft vandaag met de bus gereden, en heeft op cruise controle geen last gehad.
Ook begint het voorgloei lampje niet te knipperen of zo.
Ik denk dat er iets van een extra weerstand ergens tussen zit, die het veinst alsof er zwaarder verbruikende lampen in zitten.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Egbert&Manon
Berichten: 5456
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:36
Locatie: Frankrijk Vienne

Re: Ombouwproject naar Camper

Bericht door Egbert&Manon »

Multivan Generation schreef: @Egbert&Manon,
Dank je voor het compliment, je kan ook eens komen kijken hoor,
misschien kun je wat inspiratie opdoen, voor je eigen camper? :knipoog
De lichtopbrengst van de achteruit rijlampen weet ik nog niet, omdat ik er in het donker nog niet mee gereden heb.
Wel is het zo, dat het knipperlicht en de achteruit rijlampen gewone gloeilampen zijn, en GEEN leds.
Als ik je vraag een beetje interpreteer, dan heb ook jij, eigenlijk licht te weinig bij het achteruit rijden?
Ik ben wel eens benieuwd wat powerleds in de de vorm van een gloeilampfitting voor lichtopbrengst genereren.
Of anders een Halogeenlamp onder de auto monteren, zoals diverse wjw-ers hebben :knipoog
Zie ook tips en trucs..
We willen nog wel een weekendje Zeeland gaan doen.
Dan zullen we wel even afspreken!

De lichtopbrengst van dat ene achteruitrijlampje is waardeloos, dat wil ik tzt gaan verbeteren.
Helaas ontbreekt bij mij de tijd.
Manon wil binnenkort de nieuwe koplampen Audi-stijl hebben.

Groetjes Egbert
2015 Iveco Daily 50C15
2018 Hyundai Tucson diesel
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Ombouwproject naar Camper

Bericht door Multivan Generation »

Egbert&Manon schreef: We willen nog wel een weekendje Zeeland gaan doen.
Dan zullen we wel even afspreken!

De lichtopbrengst van dat ene achteruitrijlampje is waardeloos, dat wil ik tzt gaan verbeteren.
Helaas ontbreekt bij mij de tijd.
Manon wil binnenkort de nieuwe koplampen Audi-stijl hebben.

Groetjes Egbert
Ik heb 2 achter uit rij lampen hoor, eentje links en eentje rechts :knipoog
Voor wat betreft die Audi stijl koplampen, denk er nog eens over na :bonk

Enne altijd welkom hoor..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Ombouwproject naar Camper

Bericht door Multivan Generation »

Even een update.
Ik heb goed naar Smev zitten kijken, maar de prijs:kwaliteits-verhouding is een beetje te ver naar de prijs doorgeslagen.
Ook had ik een zeer mooie en goede aanbieding gezien, maar in de kast kun je eigenlijk voor het mooie, maar maximaal 350 mm diepte kwijt.

Het wordt dus Cramer(met glazen afdekplaatjes bovenop), met campercentrum gebeld in Amersfoort, en heb daar prijzen opgevraagd van origineel Westfalia (Cramer),
laat ik het zo zeggen, ben net weer bijgekomen door middel van veel extra zuurstof :nuts :nuts

Op marktplaats staat iemand uit Breda die een origineel Westfalia kookstelletje te koop aanbied, werkelijk in nieuwstaat, voor 50 euro.
Maar dat paste niet zonder aanpassingen van de kast, en was grijs geëmailleerd, en voorzien van petroleumbranders.
Mocht iemand zoiets zoeken, het ziet er werkelijk als nieuw uit, en bestaat uit één deel..dus meteen met spoelbakje er aan vast.

Mocht iemand nog een idee hebben voor gasdrukveertjes (met afbeelding) voor meubels, dan graag?

Kastdeurtje (middelste paneel van de kast) zonder scharnieren en slotje, kost ruim 130 euro :ie :ie
Slotje gaat wel qua prijs, maar scharnieren 28,50 per stuk :zwaai :zwaai
Maar wordt vervolgd.

Ik ga verf op kleur laten mengen in flanel grijs, dus als er meer mensen een spuitbusje willen,
dan kun je meeliften op dezelfde bestelling :knipoog :knipoog

Dus tussen het werken door, lekker bezig :lach :lach


Oja de Led-achterlichten(extra set die ik had) vinden een nieuwe eigenaar..
Ben over mijn eigen set, zeer tevreden, erg goede lichtopbrengst...

Oja de kast die ik gekocht had, bevatte nog wat verrassingen, alle nieuwe dichtrubbers, nieuwe slangen en nieuwe koppelstukken voor het water,
had de beste verkoper in de lade gelegd. Kijk en dat was nog eens een leuke verrassing :jump :jump :jumpklap :yes
Stond namelijk niet in de advertentie vermeld dat die erbij zouden zitten, en dat is toch mooi :jumpklap
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
siebrand 804
Berichten: 91
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:14
Locatie: volendam
Contacteer:

Re: Ombouwproject naar Camper

Bericht door siebrand 804 »

hoi als je iets nodig heb voor het afbouwen kijk eens op bade.biz daar ben ik dealer van maak wel een mooie weetjewel prijs als je er iets aan hebt zij hebben bijna als keukenblokjes maar ook schanieren en gasveren ik hoop dat je er iets aan heb gr siebrand uit volendam :wjw
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Ombouwproject naar Camper

Bericht door Multivan Generation »

Alvast dank Siebrand, ik ga eens kijken..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie