Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Motor loopt onregelmatig op Benzine wel goed op lpg

vragen over de T4
Plaats reactie
jbellinkx
Berichten: 28
Lid geworden op: 01 nov 2008, 23:18

Motor loopt onregelmatig op Benzine wel goed op lpg

Bericht door jbellinkx »

Hallo weetjewellers,
Wie kan er mij een goede garage in of om Amsterdam aanraden waar ik mn T4 uit '96 2.0 benzine met gewone lpg installatie kan heenbrengen. Hij loopt niet lekker op benzine en denk dat hij afgesteld moet worden of dat er iets anders electronisch aan de hand is. Op gas loopt hij perfect maar op benzine loopt hij onregelmatig. Bij stationair toerental loopt het toerental om de 6 seconden terug, soms valt ie dan uit maar meestal loopt het toerenatal dan weer kort op. Ook op de snelweg rijdt hij schokkerig op benzine. Ik heb het forum al wat doorgekeken en het kan blijkbaar aan veel dingen liggen. Lambda sonde die verkeerde of slechte signalen doorgeeft aan de computer? of een ralais die niet meer goed werkt? Als de auto heeft stilgestaan ruik ik soms ook benzine lucht in de cabine kan het ook daar mee te maken hebben?
Alvast bedankt
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: Motor loopt onregelmatig op Benzine wel goed op lpg

Bericht door bartt4 »

Kan vuil zijn als je bus weinig op benzine rijd. oude brandstof etc zou eens je benzine tank leeg rijden nieuw benzine filter monteren en een goede reinigings toevoeging aan jebenzine toevoegen
RUBBEREXPRESS
Gebruikersavatar
Wim T4 935
Berichten: 1873
Lid geworden op: 04 feb 2007, 19:58
Locatie: Randstad

Re: Motor loopt onregelmatig op Benzine wel goed op lpg

Bericht door Wim T4 935 »

Zou dit ook niet het gasklephuis kunnen zijn wat te weinig smering krijgt op gas en of vervuilt is geraakt?
:T44EVER

Groeten van Wim

:driveT4
ThomasZa
Berichten: 20
Lid geworden op: 28 jan 2007, 20:12

Re: Motor loopt onregelmatig op Benzine wel goed op lpg

Bericht door ThomasZa »

Op mijn 2.0 benzine had ik een soortgelijke probleem. Twee VW dealers kon de bus niet maken, maar de garagebedrijfje waar ik mijn autos breng voor onderhoud/apk had dit wel gevonden. Op mijn bus was het probleem de vacuumslang tussen de stuureenheid van de motor (naast de accu) en de inlaat (inlet manifold). De slang had viesigheid en vocht in zitten. Wat carburateurcleaner eringespoten, en met perslucht weer eruit. Probleem opgelost. Op mijn bus moet dit een of tee maal per jaar gedaan worden.

Misschien heb jij hier wat aan.
Thomas Spoelstra
583
Gebruikersavatar
patje1010
Berichten: 235
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:47
Locatie: Purmerend

Re: Motor loopt onregelmatig op Benzine wel goed op lpg

Bericht door patje1010 »

Hoi,

Ik heb mijn gasklephuis laten reinigen en hij loopt weer als een zonnetje :driveT4 . Die van mij loopt ook op gas en het is een VR6.

Gr Patrick
Plaats reactie