Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

2.5 TDI 1998 een beetje een klutsbak

vragen over de T4
Gebruikersavatar
Jouke
Berichten: 51
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:37
Locatie: Beetgumermolen
Contacteer:

Re: 2.5 TDI 1998 een beetje een klutsbak

Bericht door Jouke »

Multivan Generation schreef:ik gebruik daar ook kettingspray van Kroon oil voor.
Die blauwe PTFE spray.

Je hebt ook teflonspray, maar dat is veel minder vloeibaar,
geef mij maar de wat dikkere vloeibare blauwige van kleur.
Ben ik al jaren erg tevreden over..
Maandag ga ik de kroonolie direct halen lijkt mij wel spul wat je duslekker overal op kunt spuiten :adhd
Misschien heb ik dan ook antwoord op het andere topic over de koppeling kan ik weer lekker een dagje de T4 verbeteren
Als het geld op is kun je altijd nog vieze handen krijgen
Gebruikersavatar
Jouke
Berichten: 51
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:37
Locatie: Beetgumermolen
Contacteer:

Re: 2.5 TDI 1998 een beetje een klutsbak

Bericht door Jouke »

Zo vandaag even de kroonolie gehaald en de T4 op de brug gezet.
Tsja als je even goed kijkt zie je het zo!! :ie allemaal vuil en narigheid :gif En helemaal geen rubbertjes meer op de gavel die waren doorgeschoven op de schakelstangen.
Nou alles maar zo veel mogelijk uit elkaar halen dan, maar het gedeelte op de bak loshalen werd me wat te gortig dus dat laten zitten. Maar dan krijg je ook het pook gedeelte niet op de werkbank je kunt het pookgedeelte wel wat laten zakken en dan kun je er redlijk bij om alles schoon te maken en te demonteren. Alles met een kwastje en een borsteltje met benzine schoon gepoetst en met vet en tefspray weer in gespoten. de rubbertjes op de gavel even tijdelijk gerepareerd met secondelijm, en alles weer terug geplaatst.Nu voel je inderdaad weer dat je hem in een versnelling zet. ook de achteruit is weer duidelijk. Missie geslaagd zou ik denken bedankt voor alle tips.
Als het geld op is kun je altijd nog vieze handen krijgen
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33815
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: 2.5 TDI 1998 een beetje een klutsbak

Bericht door Multivan Generation »

Als je de pookhoes wat naar boven haalt,
en daar ook inspuit dan zou je moeten gaan merken,
dat hij iets soepeler zou gaan schakelen..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Jouke
Berichten: 51
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:37
Locatie: Beetgumermolen
Contacteer:

Re: 2.5 TDI 1998 een beetje een klutsbak

Bericht door Jouke »

Ik heb de pook er helemaal afgeschroefd incl hoes. alles daar ook ingespoten met tefspray. Ook het bolletje op de bak en het schakelstangetje op de bak schoongemaakt en ingespoten. Opzich kan je daarbij zonder alles te demonteren. Hij schakeld nu best lekker alleen de 5e versnelling is nog een beetje een gok de rest voel je nu echt klikken. maar goed iedereen weet waar de 5 zit dus met dit resultaat kan ik best leven/rijden :ikrij :ikrij
Als het geld op is kun je altijd nog vieze handen krijgen
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33815
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: 2.5 TDI 1998 een beetje een klutsbak

Bericht door Multivan Generation »

:toppie
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie