Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Camper conversie SCA of Reimo?

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Gebruikersavatar
Bart TDI
Berichten: 40
Lid geworden op: 04 mei 2012, 22:14

Re: Camper conversie SCA of Reimo?

Bericht door Bart TDI »

Met behulp van mijn uiterst technisch begaafde vriend Michel de kabelboom aangepast zodat de lampjes in de zijpanelen kunnen.
Bijlagen
DSC_3559-resized.JPG
DSC_3559-resized.JPG (59.84 KiB) 2591 keer bekeken
DSC_3558-resized.JPG
DSC_3558-resized.JPG (68.44 KiB) 2591 keer bekeken
Volkswagen Transporter TDI 75kW 2002 Wit
Gebruikersavatar
Bart TDI
Berichten: 40
Lid geworden op: 04 mei 2012, 22:14

Re: Camper conversie SCA of Reimo?

Bericht door Bart TDI »

Na twee dagen noeste arbeid, staat de bus er zo bij. Aan de binnenkant moet ik alles nog afwerken maar het dak zit erop, waterdicht en wel!
Bijlagen
DSC_3565-resized.JPG
DSC_3565-resized.JPG (48.87 KiB) 2590 keer bekeken
DSC_3564-resized.JPG
DSC_3564-resized.JPG (53.26 KiB) 2590 keer bekeken
DSC_3561-resized.JPG
DSC_3561-resized.JPG (57.13 KiB) 2590 keer bekeken
Volkswagen Transporter TDI 75kW 2002 Wit
Gebruikersavatar
Bart TDI
Berichten: 40
Lid geworden op: 04 mei 2012, 22:14

Re: Camper conversie SCA of Reimo?

Bericht door Bart TDI »

En tijdens het rijden zo:
Bijlagen
IMG_3230-resized.JPG
IMG_3230-resized.JPG (84.24 KiB) 2589 keer bekeken
IMG_3229-resized.JPG
IMG_3229-resized.JPG (60.76 KiB) 2589 keer bekeken
Volkswagen Transporter TDI 75kW 2002 Wit
Gebruikersavatar
Bart TDI
Berichten: 40
Lid geworden op: 04 mei 2012, 22:14

Re: Camper conversie SCA of Reimo?

Bericht door Bart TDI »

Multivan Generation schreef:Uhm,
gasveren om het dak naar boven te houden zijn ongeschikt om de bedplank naar boven te houden en omgekeerd !
Heeft met sterkte en lengte in uitgeklapte toestand te maken en de functie waarvoor ze bedoeld zijn :knipoog

Is het gelukt met het versterkingsframe?

Groetjes Peter
Hoi Peter,

Ja ik bedoel dan ook puur en alleen de beugeltjes van de gasveren. De gasveren zelf zitten gemonteerd, alleen de linker doet niets meer. De gasveren van het bed liggen nog ongebruikt in hun zakjes...
Haha zou lachen zijn Ik dacht al, wat een laag dak!!!
Volkswagen Transporter TDI 75kW 2002 Wit
Gebruikersavatar
Bart TDI
Berichten: 40
Lid geworden op: 04 mei 2012, 22:14

Re: Camper conversie SCA of Reimo?

Bericht door Bart TDI »

Multivan Generation schreef:Uhm,
gasveren om het dak naar boven te houden zijn ongeschikt om de bedplank naar boven te houden en omgekeerd !
Heeft met sterkte en lengte in uitgeklapte toestand te maken en de functie waarvoor ze bedoeld zijn :knipoog

Is het gelukt met het versterkingsframe?

Groetjes Peter
Ik vergeet helemaal je framevraag.

Of het gelukt is... Ja. Maar heel eenvoudig was het niet. In de beschrijving staat bij wijze van "oja let hier even op", Als u de zijdelen van het frame plaatst kunt u hier achter eventueel nog kabels kwijt. De dat puntje kostte ons uuuuuuren. Het electrawerk nemen we namelijk erg serieus en willen we zoals het origineel hebben. Het frame nemen we ook ernstig serieus uiteraard maar als je die vormen (ook met tekening) voor het eerst bekijkt vind ik ze niet "voor zich" spreken. We zijn dus ook flink bezig geweest totdat we begrepen dat het goed zat.

Maar toen het frame eenmaal zat, was het een eitje! Nog even stoeien met het tentdoek maar verder goed te doen.
Volkswagen Transporter TDI 75kW 2002 Wit
T4Generation2001
Berichten: 75
Lid geworden op: 15 dec 2014, 08:25

Re: Camper conversie SCA of Reimo?

Bericht door T4Generation2001 »

Welk type Reimo dak heb je gekozen ? Superflach ?
Gebruikersavatar
Bart TDI
Berichten: 40
Lid geworden op: 04 mei 2012, 22:14

Re: Camper conversie SCA of Reimo?

Bericht door Bart TDI »

Dit is superflach ja.

Vind je het niet superflach? Had van mij namelijk platter gemogen.... Reimo t5 is een stuk platter zag ik bij de camperbouwer. Maar ik kan nu wel een dekbed met kussen laten liggen als het dak dicht gaat. Uiteindelijke hoogte nog niet gemeten.
Wel ben ik bij de RDW geweest met fiscale benodigdheden aan boord en heb nu 6 zitplaatsen op kenteken, kan onze pasgeborene ook mee.
Het busje weegt nu 2080 kg rijklaar. Zodra ik kan plaats ik wat foto's van het interieur.

Groetjes!
Volkswagen Transporter TDI 75kW 2002 Wit
Gebruikersavatar
bvddobb
Berichten: 1497
Lid geworden op: 15 okt 2013, 10:51
Locatie: Utrecht

Re: Camper conversie SCA of Reimo?

Bericht door bvddobb »

Wow, wordt een mooie bus, hoor! En dat met 6 zitplaatsen op kenteken, gefeliciteerd! Wij hebben er maar vier...
Bart TDI schreef:.... Reimo t5 is een stuk platter zag ik bij de camperbouwer. Maar ik kan nu wel een dekbed met kussen laten liggen als het dak dicht gaat....
En dat is in de praktijk best handig, hoor! Beddengoed rechtleggen, dak naar beneden, rijden maar! :ikrij
Gebruikersavatar
Bart TDI
Berichten: 40
Lid geworden op: 04 mei 2012, 22:14

Re: Camper conversie SCA of Reimo?

Bericht door Bart TDI »

Inmiddels weer iets verder met het verhaal!

Kreeg van de RDW het nieuwe kenteken toegestuurd nadat zij van de belastingdienst "het fiscaal ok" hadden gekregen van de rest BPM en wat blijkt, het kenteken zelf is echt anders! Dat wist ik niet, ik dacht dat alleen de papieren zouden veranderen maar nu heb ik dus een ander kenteken op een mooie creditcard. Mooie schone platen, meteen ook voor onze rapido vouwcaravan.

De aanvraag voor kwart-tarief is ook gedaan bij de belastingdienst. Dat is nog even wachten.

Ondertussen is de bus voor een grote beurt geweest en zijn twee michelin premacy hp 225/50/17 vervangen door vredestein ciento van dezelfde maat echter mooier om te zien, goedkoper en betere prestaties.

Nu is het plan: De bank die in de lengte achterin staat demonteren en met een grote boog in de vuilcontainer werpen.
Vervolgens de zo goed als nieuwe caravelle toto beklede derde zitrij bank op de tweede zitrij plaatsen en het 1,5 zits bankje voorin vervangen door de stoel die ik ook heb staan.

Dus bij deze: De 1,5 toto bank is te koop (keurige staat) en ik ben op zoek naar twee gordels voor de tweede zitrij. Iemand een idee waar ik naartoe kan?

Groetjes
Volkswagen Transporter TDI 75kW 2002 Wit
Gebruikersavatar
Bart TDI
Berichten: 40
Lid geworden op: 04 mei 2012, 22:14

Re: Camper conversie SCA of Reimo?

Bericht door Bart TDI »

Nu wil ik een paar foto's plaatsen maar ze kantelen allemaal...
Volkswagen Transporter TDI 75kW 2002 Wit
Gebruikersavatar
Bart TDI
Berichten: 40
Lid geworden op: 04 mei 2012, 22:14

Re: Camper conversie SCA of Reimo?

Bericht door Bart TDI »

keukentje
Bijlagen
IMG_3248-resized.JPG
IMG_3248-resized.JPG (81.35 KiB) 2441 keer bekeken
Volkswagen Transporter TDI 75kW 2002 Wit
Gebruikersavatar
Bart TDI
Berichten: 40
Lid geworden op: 04 mei 2012, 22:14

Re: Camper conversie SCA of Reimo?

Bericht door Bart TDI »

om een vage reden blijven de andere foto's gekanteld op het forum verschijnen.... Dus helaas, alleen deze foto.
Volkswagen Transporter TDI 75kW 2002 Wit
Gebruikersavatar
Rauwesnuit
Berichten: 192
Lid geworden op: 11 feb 2008, 16:34
Locatie: Regio Kortrijk

Re: Camper conversie SCA of Reimo?

Bericht door Rauwesnuit »

Mooi project!
Wat voor velgen heb je onder je T4? (merk & maat) Thanks
fotogalerij NR 330
Gebruikersavatar
Bart TDI
Berichten: 40
Lid geworden op: 04 mei 2012, 22:14

Re: Camper conversie SCA of Reimo?

Bericht door Bart TDI »

Velgen zijn Borbet CW, zelf gespoten in (ik geloof) RAL 7016 Donkergrijs hoogglans. Vervolgens 56 RVS bolkop boutjes in de gaten gelijmd. 17 inch ET 45 8J

Banden Vredestein Ultrac Cento 225 50 17 98Y Banden zouden nog iets breder kunnen (ook veel breder) maar dan rijdt het boesje niet meer 1:14.

Velgen heb ik lang naar gezocht omdat deze een hele hoge loadindex hebben. Borbet CW wordt op maat gemaakt voor zwaardere voertuigen. In Duitsland bestel je ze door de gewenste ET waarde en steekmaat op te geven.
Ambulance's rijden er ook wel eens op.

Groetjes!
Volkswagen Transporter TDI 75kW 2002 Wit
longboy
Berichten: 102
Lid geworden op: 04 nov 2014, 17:02

Re: Camper conversie SCA of Reimo?

Bericht door longboy »

En euh...
welke is nu eigenlijk beter, sca of reimo?
want die conclusie wordt uiteindelijk niet gemaakt
of zijn ze gewoon anders?
heeft de ene voordelen die de ander niet heeft, en omgekeerd?
is sca dan veel duurder dan reimo?
bieden de daken van sca niet meer ruimte eens ze opengeklapt zijn?
is er iemand die zijn reimo-busje al eens grondig vergeleken heeft met een sca-busje?

ik heb ook nog een andere vraag
ik ben een Belg, en ik doe de ombouw van het busje in Nederland op naam van mijn Hollandse schoonvader, en voer die dan opnieuw in naar Belgie. Op die manier moeten ze het op de keuring aanvaarden, anders lukt het niet. Moet ik bij het hele "naar Nederland en terug Naar België" gedoe nog extra problemen verwachten? BPM betalen in Nederland, dat weet ik. Maar krijg ik die BPM ook terug als ik terug naar België uitvoer?
Mag je een hefdak in Nederland ook nog altijd inbouwen bij recentere busjes, of mag dat dan niet meer?
Plaats reactie