Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Luid kloppend geluid rechts achter

vragen over de T4
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10826
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Luid kloppend geluid rechts achter

Bericht door Pascal-141 »

Kristienvh schreef:Hey Pascal,zou het een goed plan zijn om de schokdemper gewoon terug vast te zetten en later te vervangen? Ben in november naar de keuring geweest en daar was alles wel prima met de schokdempers. Hoeveel km gaat een schokdemper bij een t4 ongeveer mee? Ook nog nooit het gevoel gehad dat ze versleten waren.
De gewone Sachs wou ik er niet ondersteken omdat we ook van plan zijn om met onze bus de wereld te gaan rondrijden binnen een jaar of 3 en dan zou ik er precies toch de sterke versie onder willen. Heb een komplete set gevonden voor 280 euro voor de 4 sachs hd en dat leek me een heel goede prijs.
Je kan er moeilijk een aantal km op plakken , hoelang de schokdempers meegaan. Veel hangt af van hoe ze gebruikt worden . De originele Sachs dempers heb ik al gehad met 200.000km erop en ze waren nog redelijk.
Als je binnen 3 jaar gaat toeren , dan zou ik tegen dan alles vernieuwen ,en nu gewoon verder doen met deze.
Een tip : De Bilstein B6 dempers zijn hittegevoelig , en minder geschikt in zware omstandigheden in warme gebieden. Daarvoor zou ik de Sachs zeer aanbevelen.
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: Luid kloppend geluid rechts achter

Bericht door Snautzer »

Dat van de bilstein b4 kan ik beamen, zitten er nu een maandje op en rijd zeer prettig meer als een luxe auto
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: Luid kloppend geluid rechts achter

Bericht door frank884 »

bilstein B4 heb ik er ook al jaren op zitten. ben er ook tevreden over
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Kristienvh
Berichten: 116
Lid geworden op: 09 dec 2015, 20:19

Re: Luid kloppend geluid rechts achter

Bericht door Kristienvh »

Ik heb voorlopig enkel de dempingsrubbers,het schoteltje en de vijs besteld.Ik ga hem terug vastzetten dan kan ik later beslissen welke schokdempers het meeste geschikt zijn voor mijn lange reis. Ik had idd ook al gelezen hier op het forum dat de Bilstein B6 nogal hitte gevoelig zijn onder beetje zware omstandigheden naar olie lekken toe.Vandaar dat ik voor de versterkte Sachs zou gaan.
Ik ben ooit eens met de fiets naar Tibet gereden en weet uit ervaring dat de wegen niet altijd even goed zijn als in het gemiddeld Europees land. :gekte
een van de vele wegen in Tibet
een van de vele wegen in Tibet
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Luid kloppend geluid rechts achter

Bericht door Multivan Generation »

@ Kristien,
let even goed op als je het boutje onderaan in de schokdemper draait.
Doe dit eerst even droog en met de hand.
Je hebt kans dat een origineel VW boutje niet past in Bilstein schokdempers.
Weet ik alleen niet zeker!

Groeten Peter
Kristienvh
Berichten: 116
Lid geworden op: 09 dec 2015, 20:19

Re: Luid kloppend geluid rechts achter

Bericht door Kristienvh »

Ik ben net om de onderelen geweest en al eens snel geprobeerd en het zou wel eens goed kunnen dat de m10 van Vw niet past in de Bilstein dempers. Heeft Bilstein dan m8 bouten zitten?
Eerst een week op verlof en dan zal ik alles proberen terug vast zetten en laat ik weten hoe het gegaan is en of alles past.

Gr,
Kristien
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10826
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Luid kloppend geluid rechts achter

Bericht door Pascal-141 »

Kristienvh schreef:Ik ben net om de onderelen geweest en al eens snel geprobeerd en het zou wel eens goed kunnen dat de m10 van Vw niet past in de Bilstein dempers. Heeft Bilstein dan m8 bouten zitten?
Eerst een week op verlof en dan zal ik alles proberen terug vast zetten en laat ik weten hoe het gegaan is en of alles past.

Gr,
Kristien
Er zit geen standaard metrische schroefdraad in de VW schokdempers , maar fijne schroefdraad.
Ik weet het niet uit mijn hoofd , maar ik DENK M10x1 , of M10x1,25

De schroefdraad in de Bilsteins in grover ( standaard M10 ?)
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Plaats reactie