Voor een 2002-er is dat 180Nm .Roger B. schreef:Aanhaal moment is 16 kg (160 Nm) en ik meen vanaf 2002 (zouden ander type bouten zijn????? 17kg)
Ik gebruik altijd 200Nm , en heb daar nooit problemen mee .
Voor een 2002-er is dat 180Nm .Roger B. schreef:Aanhaal moment is 16 kg (160 Nm) en ik meen vanaf 2002 (zouden ander type bouten zijn????? 17kg)
Waren dat kwaliteitsdoppen ? (Van een bekend merk ? ) Of het goedkope spul?EdwinBk schreef: Een band kon ik er niet vanaf krijgen !!! Ik heb er 3 doppen 19 aan gebroken !!!!
Daarin heb je gelijk , maar ik doe ook geen kopervet op de velg , enkel op de bouten.Oskar 725 schreef:Het is ook niet vanwege het vast roesten van de bouten maar het vast rotten van de velg op de naaf, als er in de velg geen kunststof ring zit en dus de alu velg direct op de naaf met kopervet rot deze zeker vast, voorbeelden te over. Bijna dagelijkse kost, dat we lm-velgen van de auto af moeten slaan omdat ze vastzitten, reinigen en ander soort vet er op en geen problemen meer.
Gewoon praktijk ervaring.
Het waren inderdaad geen kwaliteit doppen. MAAR IK GEBRUIKTE DEZE AL -+ 20 JAAR zonder problemen.Pascal-141 schreef:Waren dat kwaliteitsdoppen ? (Van een bekend merk ? ) Of het goedkope spul?EdwinBk schreef: Een band kon ik er niet vanaf krijgen !!! Ik heb er 3 doppen 19 aan gebroken !!!!