Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

California Coach vraagje

vragen over de T4
Gebruikersavatar
mptje
Berichten: 125
Lid geworden op: 01 sep 2011, 13:27
Locatie: zuidlaren

Re: California Coach vraagje

Bericht door mptje »

Hallo kolebrie, :ikrij

Ik heb er nog geen vaste plaats voor en ligt gewoon los.
Maar heb voor de zekerheid,de kabels maar vervangen voor goedkope startkabels,dit ook om een beetje meer lengte te krijgen.
Wat het vermogen aangaat is een beetje meer,altijd beter en stabieler.
Gebruikersavatar
BenTDI
Berichten: 656
Lid geworden op: 26 mei 2009, 14:55
Locatie: G...= Kaasstad+ Stroopwafels-Zuidholland

Re: California Coach vraagje

Bericht door BenTDI »

kolebrie schreef:Hee wat leuk, onze oude vragen om deze weer tegen te komen.

In tussen tijd al heel wat veranderd en wijzer geworden.
We hebben toch maar geen gasveren geplaatst, na flink oefenen gaat het goed.
Hebben allang de oplegmatras aangeschaft die van kampeerdump, maar na twee nachten weer weggedaan en een van 7 cm dik gekocht bij een beddenzaak.
En een inklapbare kinderbeugel voor het bovenbed super handig!.
isolatiedeken voor het hefdak voor de kinderen met dank aan multivan generation en beetlaaf? :toppie .

Groeten van eega Richard
Is dat 7cm matras niet erg dik om het op te bergen ??? :ie
PLUK PLEZIER RIJ T4 EN VOOR JE HET WEET HEB JE EEN T4 DATE
kolebrie

Re: California Coach vraagje

Bericht door kolebrie »

BenTDI schreef:Is dat 7cm matras niet erg dik om het op te bergen ??? :ie
,



Hij neemt niet zoveel ruimte in als de vorige van 3cm dik, raar maar waar :ie .
En al had het matras iets meer ruimte ingenomen, dan had ik er nog geen problemen mee.

Ik moet er wel bij zeggen, mijn matras zit de ene keer in mijn Fiamma Cargo back en de andere keer op de achterbank.
Hangt van de kampeerspullen af die ik de ene keer wel/niet meeneemt (hangt er sterk vanaf binnen Nederland of het buitenland).

Als ik ergens een gloedje hekel aan heb, dan is het wel een slechte nachtrust door een verkeerd (dun) matras.
Ik spreek voor mij zelf.... maar ik vind die slaapbank van de California net alsof je op een houten board slaapt van 10mm dik.
We willen kamperen niet creperen :campingT4


mptje schreef:Hallo kolebrie, :ikrij

Ik heb er nog geen vaste plaats voor en ligt gewoon los.
Maar heb voor de zekerheid,de kabels maar vervangen voor goedkope startkabels,dit ook om een beetje meer lengte te krijgen.
Wat het vermogen aangaat is een beetje meer,altijd beter en stabieler.

Hoi Mptje,



Ja, ik ga toch liever voor ietsje meer vermogen dan 800W, met 1000 W zit ik zeker goed.
Ik ben van plan om de omvormer in de kast achterin en onderin te plaatsen (waar velen de HH accu hebben), heb ik daarnaast nog een lege plek, dus perfecte plaats. kabels doortrekken, ventilatie en een extra stopcontact voor het aan/uitschakelen.


:zwaai


Richard
Laatst gewijzigd door kolebrie op 29 jan 2012, 19:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
mptje
Berichten: 125
Lid geworden op: 01 sep 2011, 13:27
Locatie: zuidlaren

Re: California Coach vraagje

Bericht door mptje »

Hallo Richard,

Denk er wel aan dat er tegenwoordig veel electronica in dat kastje zit en ik weet niet of dat altijd goed gaat in de winter.
Daarom heb ik hem liever los en in de winter gewoon in huis.
Groetjes MP :zwaai
kolebrie

Re: California Coach vraagje

Bericht door kolebrie »

mptje schreef:Hallo Richard,

Denk er wel aan dat er tegenwoordig veel electronica in dat kastje zit en ik weet niet of dat altijd goed gaat in de winter.
Daarom heb ik hem liever los en in de winter gewoon in huis.
Groetjes MP :zwaai
Hallo Mptje


Daar heb ik al rekening mee gehouden.
Bij mij heb ik de omvormer liever vast, zodat hij niet verschuift, tijdens het rijden.
Maar zodanig dat ik hem wel weer spontaan eruit kan nemen (mocht dat eventueel nodig zijn).


:zwaai


Richard
Banning
Berichten: 11
Lid geworden op: 03 feb 2012, 16:13

Re: California Coach vraagje

Bericht door Banning »

Het omhoog duwen en laten zakken van het hefdak van een T4 California Coach is een handigheid.
Omhoog: Met het gezicht naar voorruit het hefdak ontgrendelen, iets omhoog duwen en even laten rusten op schouders
( het hoofd gebogen naar voren). De 2e handel ontgrendelen en het dak verder omhoog duwen met schouders en handen.
Omlaag: Met het gezicht naar de voorruit ( het hoofd gebogen naar voren) het hefdak iets laten zakken tot op de schouders en met de handen die vrij zijn het doek fatsoeneren en rechttrekken zodat deze niet op de pin blift liggen en daarna met schouders en handen het hefdak verder laten zakken en grendelen (2x) Een fluitje van een cent. (Zorg er wel voor dat de schuifdeur open staat)
Gerard
Gebruikersavatar
Joris 407
Berichten: 242
Lid geworden op: 06 feb 2011, 14:46

Re: California Coach vraagje

Bericht door Joris 407 »

Over het vergrendelen van het hefdak: hoe doen jullie dat?
Ik laat het dak zakken tot ca. 10 cm van de gesloten toestand; dan zorgen dat het doek aan de zijkanten goed naar binnen komt (niet tussen het stangenmechanisme) en vrij van de vergrendeling. En nu komt het: van de vorige eigenaar heb ik geleerd het dak van die ca. 10cm hoogte te laten vallen en stevig naar beneden te trekken. Ik heb eigenlijk nooit geprobeerd dit anders te doen, bijvoorbeeld rustig laten rusten op de vergrendeling en dan verder naar beneden trekken.
Hoe doen jullie dat?
Gebruikersavatar
Icebox
Berichten: 891
Lid geworden op: 09 mei 2011, 13:02
Locatie: Halfweg

Re: California Coach vraagje

Bericht door Icebox »

Zakken tot inderdaad 10 cm hoogte, zeil goed vouwen, dan laten zakken en naar beneden trekken tot de *klik*. Zo doe ik het :)
Gebruikersavatar
Joris 407
Berichten: 242
Lid geworden op: 06 feb 2011, 14:46

Re: California Coach vraagje

Bericht door Joris 407 »

Mmm, ik ga het zeker eens proberen zonder het dak te laten vallen
koekie520
Berichten: 529
Lid geworden op: 26 jan 2007, 22:32
Locatie: Antwerpen

Re: California Coach vraagje

Bericht door koekie520 »

Bij m'n 92er had ik vooraan een lapje stof met velcro dat ik over m'n tentdoek kon plakken zodat het niet in het slotmechanisme kon terechtkomen. M'n 2003 heeft dit jammer genoeg niet. Om te sluiten altijd eerst op m'n schouders laten rusten terwijl m'n vrouw overal het zeildoek controleert. Ik had in m'n 92er een pootje gemonteerd waar het dak op kon rusten terwijl ik zelf het doek controleerde.
Wat de kracht betreft om het dak te openen denk ik niet dat er veel verschil zit tussen gasveren en die beugel. En eigenlijk mis ik m'n beugel omdat het dak toen altijd strak open stond.
Gebruikersavatar
Joris 407
Berichten: 242
Lid geworden op: 06 feb 2011, 14:46

Re: California Coach vraagje

Bericht door Joris 407 »

En na het controleren van het doek? Laat je het dak vallen of doe je hem rustiger dicht?
koekie520
Berichten: 529
Lid geworden op: 26 jan 2007, 22:32
Locatie: Antwerpen

Re: California Coach vraagje

Bericht door koekie520 »

Ik leg hem gewoon op het slot en dan trek ik aan het dak tot ik de grendel in het slot zie vallen. Heb er eigenlijk nooit aan gedacht om het dak te laten dichtvallen zoals een motorkap. Als je het rustig dicht trekt voel je of er ergens iets tussen zit.
Plaats reactie