Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

California Coach vraagje

vragen over de T4
kolebrie

California Coach vraagje

Bericht door kolebrie »

Hallo

Ik zoek me suf op internet, maar niet gevonden.

Wie kan me aan een link of het antwoord helpen.

Ik zoek namelijk de precieze maat van het matras in het hefdak (california Coach).
Hoe breed en lang is deze.

Groeten
Gebruikersavatar
heartbeat
Berichten: 1287
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:20
Locatie: Schiedam

Re: California Coach vraagje

Bericht door heartbeat »

Leg deze vraag even bij http://www.poptop.nl neer zij kunnen je zeker verder helpen

suc6 :yes
Rob & Lize
Gebruikersavatar
HarryF
Berichten: 100
Lid geworden op: 25 nov 2008, 15:46
Locatie: Enschede

Re: California Coach vraagje

Bericht door HarryF »

Volgens mijn instructieboekje is de maat voor het bovenbed 1900 x 1070 mm
groet HarryF :driveT5
Houdt h'm tussen de lijntjes...met de gepoetste kant boven!!
kolebrie

Re: California Coach vraagje

Bericht door kolebrie »

Hallo Harry bedankt voor het doorgeven van de maten (handig zo'n boekje).

En handig die poptop link.

Harry weet je ook of je een hoeslaken en antivocht mat voor onder het matras voor het (hef)bed eronder.kan laten liggen.
Of moet je eerst die tweetal spullen er onderuit halen in verband met het sluiten van het dak?

Hoeveel speelruimte heb je eigenlijk met het hefdak.

Groet
Gebruikersavatar
laurens
Berichten: 220
Lid geworden op: 07 feb 2007, 16:21
Locatie: Wijster

Re: California Coach vraagje

Bericht door laurens »

Hoeveel speelruimte heb je eigenlijk met het hefdak.
Dat valt best mee want ik heb de stoelkussens er altijd tussen liggen.
Laurens Geleynse T4-Westfalia, bouwjaar 2002, 102 pk (zilveren) Tdi
Bartacus0001
Berichten: 57
Lid geworden op: 01 jun 2008, 14:45

Re: California Coach vraagje

Bericht door Bartacus0001 »

Volgens mij kan je het laten liggen. Het moet niet een dik pakket zijn, natuurlijk. Wij hadden bij onze T4 een overtrek over het matras en ook vaak de isolatieset tussen het dak in gesloten toestand.

Je moet wel uitkijken dat het niet te veel wordt. Ik heb een keer gehad dat ik het dak wel kon sluiten (in de vergrendeling getrokken) maar toen ik later langs het dak naar achteren keek, stond het iets bol. Dit kan je zien langs de zwarte rubber rand die langs het dak loopt. Achteraf bleken er nog wat knuffels van de kids tussen het dak te liggen.

Kon verder geen kwaad, dak is van kunststof en kan wel wat hebben.

Bij een T5 California kan je niets tussen het dak laten liggen als je het sluit!!
kolebrie

Re: California Coach vraagje

Bericht door kolebrie »

Geweldig de reactie's :klappen, ben weer wat wijzer geworden.
De kleinste dingen kunnen je voor een dilemma plaatsen.
Maar op het forum ben je snel geholpen.

Allen hartelijk bedankt voor de antwoorden.

Toch nog effe een extra vraagje, want ik ben op dreef vandaag :jump .
Zijn er ook California Coach rijders onder ons, die de standaard hefdak veren hebben vervangen voor gasdrukveren.

De vorige eigenaar vertelde, dat de meeste calfifornia's rijders zich een breuk tillen/duwen bij het openen van het hefdak.
En hij leed er ook onder, maar aangezien zij met z'n twee-en waren was het dak meer dicht dan open en dat liet hij graag zo.

We hebben het dak nog niet open gehad (wel gezien tijdens de koop, meneer liep inderdaad rood en hijgend aan tijdens het openen van het dak ).

Heeft het nut om zoiets te vervangen met gasdrukveren (wie heeft het gedaan?).
Of moet je veel spinazie gaan eten?

Groeten,

Ik heb nog een ander vraag over banden, maar die stel ik op een nieuw onderwerp, anders overloopt het elkaar.
wilko
Berichten: 315
Lid geworden op: 08 jun 2007, 21:30

Re: California Coach vraagje

Bericht door wilko »

Onze coach ( type 2 bwj 97) had ook zo`n klap beugel. Voordat wij onze bus kochten hebben we een t4 bus gehuurd met een hefdak met gasveren. Dit dak ging veel gemakkelijker open en dicht dan ons dak, omdat je het hefdak met klapbeugel over een doodpunt moet duwen en dit vraagt toch wel enige kracht en handigheid. Omdat ik het open van het dak toch een beetje ging ontzien heb ik dit laten ombouwen bij Josh Schippers in Hattem. Dit bevalt mij een stuk beter :adhd
Gebruikersavatar
HarryF
Berichten: 100
Lid geworden op: 25 nov 2008, 15:46
Locatie: Enschede

Re: California Coach vraagje

Bericht door HarryF »

Heb er geen problemen mee en eet weinig spinazie. :bifun
Doe het als volgt (uitgaande van mijn rechtshandigheid) Laat de stoelen in rijstand, linker knie op bijrijdersstoel (rug naar de bijrijdersdeur, rechtervoet op de grond), rechter hand aan handvat van het dak (na ontgrendeling natuurlijk) druk het dak iets omhoog en pak met linker hand de dakbeugel vast en druk dus zo (aan handvat en beugel) het dak omhoog. De truck is om geen spanning in/op je hoofd te krijgen, :nuts dit vereist misschien wat oefening, maar dat is met een zware bevalling op het toilet idem. :muur Druk opbouwen in je hoofd is niet goed, maar ook niet nodig. :klappen

Zijn er andere wjw-lers die het nog handiger doen? (het dak open bedoel ik)
suc6
HarryF
Laatst gewijzigd door HarryF op 08 feb 2009, 16:45, 2 keer totaal gewijzigd.
Houdt h'm tussen de lijntjes...met de gepoetste kant boven!!
VWDion
Berichten: 11
Lid geworden op: 08 feb 2009, 00:42

Re: California Coach vraagje

Bericht door VWDion »

Ja ik heb het gedaan, werkt super (heb het ook al bij een paar kennissen moeten doen)

Ze zijn te krijgen bij http://www.vwbusshop.de/

Dan even naar Westfalia T4, vervolgens onder de rubriek "Dach" kijken.
Het is het laatste artikel, "Nachrüstsatz Gasfeder".
Niet goedkoop, wel superhandig en bovenal ORGINEEL WESTFALIA!!!!
Zit ook een hele overzichtelijke gebruiksaanwijzing bij, is binnen het uur te plaatsen.

Overigens is dit een hele betrouwbare leverancier, ben al ruim 20 jaar goed bevriend met hem.
Maar als je het toch liever in Nederland koopt, Poptop is een afnemer (tussenhandelaar) van Gunzl.

Succes of spinazie eten.

VWDion.
Gebruikersavatar
heartbeat
Berichten: 1287
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:20
Locatie: Schiedam

Re: California Coach vraagje

Bericht door heartbeat »

Heel tof zeg ik zie ineens heel veel camper rijders misschien een idee om jullie er op te wijzen dat we een camper weekend hebben in april daar kunnen we allerlij ideen met elkaar delen en oplossingen zien en het is nog eens een erg gezellig weekend iedereen is vrij maar het is erg leuk dat je er ben met mensen die de zelfde hobby hebben

Ik hoop jullie ook allemaal te zien op de camper meeting

zie de link foto's en meetings de rest spreekt voor zich zelf.


grt rob Heart Beat 921
Rob & Lize
kolebrie

Re: California Coach vraagje

Bericht door kolebrie »

:toppie wederom bedankt voor de reatie's.



Ik baal een beetje dat ik mijn California nog niet helemaal kan uitproberen (mijn bustent die ik erbij heb gekregen moet ik ook nog uitproberen).
Moet toch eerst wachten op redelijk goed weer (minder wind, regen, vries en koude lucht).
Helaas ben ik niet in bezit van een verwarmde garage of werkplaats.

Ik ben echt heel nieuwsgierig hoe het hefdak me gaat bevallen, maar ik ga het nu echt niet met deze wisselvallige weeromstandigheden open doen.

Maar als ik geen spinazie hoeft te eten dan laat ik het zo.
En anders ga ik echt voor de gasdrukveren, waarom moeilijk doen als het makkelijker kan.

harryF Ik vind de beschrijving om het dak te openen nogal wat. dus inplaats van spinazie moet je dus lenig zijn :lach

Vw Dion, de site die je hebt gemaild, die is fantastisch heb hem bij me favorieten gezet.
Ik ga het allemaal rustig bekijken, ik koop veel VW accessoires in Duitsland (ebay).
Ben nog steeds op zoek naar zwarte spatbord verbreders, die akelige chroom moet ik niet.
kolebrie

Re: California Coach vraagje

Bericht door kolebrie »

Even over de camperweekend meeting

ja, ik heb de advertentie voor de meeting gezien.
Eind februari weet ik meer, of ik kan komen.
Macmol is op de hoogte, heeft mij gemaild omdat ik niet goed wist hoe aan te melden.

Zou wel fijn zijn als er meer California's komen, want dan kun je inderdaad ervaringen uitwisselen.

Wie weet kan men mij helpen met het openen van het hefdak, en de bustent, hahahaha.

Groeten,
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33816
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: California Coach vraagje

Bericht door Multivan Generation »

een ombouwsetje om een dak met oude staander om te bouwen naar gasdrukveren,
kost bij het VW camper centrum 135,01 euro en daar zit alles bij :knipoog
En hoe het werkt en handleiding daarvoor komt binnenkort,
net zoals hoe je er een andere tent op zet :knipoog

Even geduld nog...

Matras, dikte is 5 cm.. Ik heb er soms een pakket onder liggen en dat gaat ook nog wel,
maar ik zou niet hoger gaan als 5(matras) +3 cm dikte hooguit
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
laurens
Berichten: 220
Lid geworden op: 07 feb 2007, 16:21
Locatie: Wijster

Re: California Coach vraagje

Bericht door laurens »

Voor wij deze bus kochten hebben we er een keer een gehuurd (1 jaar oud) met gasveren (T4) Geef mij de beugel maar die we nu hebben. Vind niet dat je echt veel kracht moet zetten (doe het gewoon met mijn gezicht naar de voorkant).
Maar zo zie je: over msaak valt niet te twisten
Laurens Geleynse T4-Westfalia, bouwjaar 2002, 102 pk (zilveren) Tdi
Plaats reactie