Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
T6 Bus camper voor Mark
- Multivan Generation
- Berichten: 33820
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: T6 Bus camper voor Mark
Vandaag bij de RDW geweest voor import keuring en meteen omkeuring naar camper.
Auto is een WV2 chassisnummer met volgens CVO 8 zitplaatsen (afgeleverd met 3+3) en dus de originele gordelpunten en rondom ramen.
Aangeboden met voorstoel, 2-zits bankje , en 2 zits bankje achter.
Ook is de auto voorzien van een Austops slaaphefdak voor een T5 en T6.
Het 2 zits bankje in het camper gedeelte is met originele Volkswagen bankbeugels op originele door VW voorziene posities in de vloer gemonteerd, waarbij de gaten voor 3 beugels zelf zijn geboord, maar dus op originele door Volkswagen voorziene punten, de andere beugel positie is hergebruikt.
De gordel rechts zat gewoon in het originele af-fabriek gordelpunt in de C-stijl.
Doordat de combinatie tussen bank en gordel iets veranderd was, kon de keurmeester het niet goedkeuren, en werd er daarvoor een afspraak gemaakt met de afdeling VRT van het RDW.
Bij het slaaphefdak, had ik de inbouw foto's mee genomen, plus de documentatie van de TUV-keuring van het Austops dak.
Omdat de cut-out verder als de B-stijl doorliep, had de keurmeester ook hier zijn bedenkingen bij en moet dezelfde afdeling(VRT) daar maar een uitspraak over doen. Voor Camperfixx was dit ongehoord en bizar..
Dus wordt vervolgd.
Auto is een WV2 chassisnummer met volgens CVO 8 zitplaatsen (afgeleverd met 3+3) en dus de originele gordelpunten en rondom ramen.
Aangeboden met voorstoel, 2-zits bankje , en 2 zits bankje achter.
Ook is de auto voorzien van een Austops slaaphefdak voor een T5 en T6.
Het 2 zits bankje in het camper gedeelte is met originele Volkswagen bankbeugels op originele door VW voorziene posities in de vloer gemonteerd, waarbij de gaten voor 3 beugels zelf zijn geboord, maar dus op originele door Volkswagen voorziene punten, de andere beugel positie is hergebruikt.
De gordel rechts zat gewoon in het originele af-fabriek gordelpunt in de C-stijl.
Doordat de combinatie tussen bank en gordel iets veranderd was, kon de keurmeester het niet goedkeuren, en werd er daarvoor een afspraak gemaakt met de afdeling VRT van het RDW.
Bij het slaaphefdak, had ik de inbouw foto's mee genomen, plus de documentatie van de TUV-keuring van het Austops dak.
Omdat de cut-out verder als de B-stijl doorliep, had de keurmeester ook hier zijn bedenkingen bij en moet dezelfde afdeling(VRT) daar maar een uitspraak over doen. Voor Camperfixx was dit ongehoord en bizar..
Dus wordt vervolgd.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
-
- Berichten: 846
- Lid geworden op: 01 jan 2018, 23:22
Re: T6 Bus camper voor Mark
Wat een stelletje kl**tzakken zeg..
- Multivan Generation
- Berichten: 33820
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: T6 Bus camper voor Mark
Die meneer doet ook gewoon zijn werk he..
Ik ga nu de originele 3 zits bank op de originele punten weer terugzetten en de keukenkast verder naar achteren,
dan kan die onduidelijkheid al afgestreept worden van het lijstje.
En dan blijft alleen nog de vraag over het hefdak open staan.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
-
- Berichten: 846
- Lid geworden op: 01 jan 2018, 23:22
Re: T6 Bus camper voor Mark
Hij doet uiteraard zijn werk, maar dat doen we allemaal haha.Multivan Generation schreef: ↑04 jul 2020, 08:51Die meneer doet ook gewoon zijn werk he..
Ik ga nu de originele 3 zits bank op de originele punten weer terugzetten en de keukenkast verder naar achteren,
dan kan die onduidelijkheid al afgestreept worden van het lijstje.
En dan blijft alleen nog de vraag over het hefdak open staan.
Ik vind alleen bij het RDW zo krom dat er zovaak gemeten word met 2 maten. 1 gaat vlekkeloos er door heen en de andere met allerlei tegenslagen...
- Mickel Moen
- Berichten: 2023
- Lid geworden op: 21 mei 2009, 15:19
- Locatie: Súdwest-Fryslân
- Contacteer:
Re: T6 Bus camper voor Mark
Toen ik bezig was mijn bus klaar te maken voor de keuring, was het advies van het bedrijf wat mijn hefdak geplaatst heeft, om de opstelling van de bank voor de keuring te laten zoals deze was.
Ik heb een combi, met een zitrij bestaande uit een tweezitsbank en een wegklapbare stoel. Daarachter zat dus een los tussenschot van de dubbele cabine. Voor de keuring dus het tussenschot weggehaald en de zitrij van de DC intact gelaten. Achter de zitrij een keukentje geplaatst. Slaaphefdak gold als bed.
Probleemloos bij RDW en douane. Was wel 11 jaar geleden.
Mijn advies dus, laat voor de keuring, indien mogelijk, zitplaatsen intact.
Ik heb een combi, met een zitrij bestaande uit een tweezitsbank en een wegklapbare stoel. Daarachter zat dus een los tussenschot van de dubbele cabine. Voor de keuring dus het tussenschot weggehaald en de zitrij van de DC intact gelaten. Achter de zitrij een keukentje geplaatst. Slaaphefdak gold als bed.
Probleemloos bij RDW en douane. Was wel 11 jaar geleden.
Mijn advies dus, laat voor de keuring, indien mogelijk, zitplaatsen intact.
- Multivan Generation
- Berichten: 33820
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: T6 Bus camper voor Mark
Dat heeft ook te maken met het bouwjaar van de bus.Angelo-anneveld schreef: ↑04 jul 2020, 09:56 Hij doet uiteraard zijn werk, maar dat doen we allemaal haha.
Ik vind alleen bij het RDW zo krom dat er zovaak gemeten word met 2 maten. 1 gaat vlekkeloos er door heen en de andere met allerlei tegenslagen...
Ik heb begrepen dat er weer een verscherping heeft plaatsgevonden voor auto's na 2014.
Deze bus is 2016 dus ja..
Ondertussen zit er i.p.v. een 2 zits bankje rechts nu een 3 zits bank in ; zo is de bus af-fabriek afgeleverd.
Keukentje gaat naar achter de bank.
Ondertussen, de bus is immers reeds RDW-gewogen, hebben we een aanvang gemaakt met het isoleren met schapenwol.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
- Multivan Generation
- Berichten: 33820
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: T6 Bus camper voor Mark
Vandaag (droge dag) verder gegaan met cruise control inbouw bij een bus die daarvoor niet voorbereid is.
Korte versie:
linker wiel verwijderen
linker wielkuip verwijderen
kunststof plaatwerk onderzijde bumper losmaken
Bumper+ grille naar voren halen
Koplamp verwijderen.
Accu verwijderen
Accuplaat verwijderen
Dempingsmat verwijderen
E-box open maken
Motorcomputer en DC-DC omvormer verwijderen i.v.m. kabel lengte
Juiste stekker localiseren --> natuurlijk helemaal onderaan zwart 10 polig
Vanaf motorcomputer tot connector lag er een draad, van stekker richting interieur niets..
Bekabeling naar binnen gelegd en meteen nog een kabel van 1ste naar 2de accu ook mee naar binnen getrokken.
Alles weer teruggebouwd.
Conclusie: als je een 2de hands bus zoekt, zoek er eentje die al cruise control heeft, want de werkuren maken naderhand inbouwen duur plus je hebt eventueel nog een andere body control module nodig (in dit geval gelukkig de hoogste versie )
Oja en ik kwam er ook nog achter dat de wielbouten van de T6 anders zijn..
Dagje klote werk, met polsen een beetje open en weinig ruimte in de E-box..
Korte versie:
linker wiel verwijderen
linker wielkuip verwijderen
kunststof plaatwerk onderzijde bumper losmaken
Bumper+ grille naar voren halen
Koplamp verwijderen.
Accu verwijderen
Accuplaat verwijderen
Dempingsmat verwijderen
E-box open maken
Motorcomputer en DC-DC omvormer verwijderen i.v.m. kabel lengte
Juiste stekker localiseren --> natuurlijk helemaal onderaan zwart 10 polig
Vanaf motorcomputer tot connector lag er een draad, van stekker richting interieur niets..
Bekabeling naar binnen gelegd en meteen nog een kabel van 1ste naar 2de accu ook mee naar binnen getrokken.
Alles weer teruggebouwd.
Conclusie: als je een 2de hands bus zoekt, zoek er eentje die al cruise control heeft, want de werkuren maken naderhand inbouwen duur plus je hebt eventueel nog een andere body control module nodig (in dit geval gelukkig de hoogste versie )
Oja en ik kwam er ook nog achter dat de wielbouten van de T6 anders zijn..
Dagje klote werk, met polsen een beetje open en weinig ruimte in de E-box..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
- Multivan Generation
- Berichten: 33820
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: T6 Bus camper voor Mark
stekker overzicht welke waar.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: T6 Bus camper voor Mark + verschil T5-GP 140pk tov T6-150 pk
Bij onze T5 van 2012 is de stoelversteller ook de kleine kunststof versteller. Kan dus ook per type nog verschillen blijkbaar.Multivan Generation schreef: ↑17 jun 2020, 17:14 Wat mij opvalt tussen Onze T5-GP met 140 pk (gechipt naar 182pk - 420 Nm) en deze T6 met 150 pk,
zijn veel verschillen. Neem van mij aan, die mensen die zeggen dat een T6 een zoveelste facelift is van een T5, die weten niet waarover ze praten. Er zit zoveel verschil in, ook technisch en op de meest gekke en onverwachte plaatsen, dat in mijn ogen het een heel andere auto is.
.....De voorstoelen qua verstelling is vergelijkbaar met een personenauto, dus niet meer in het midden met een grote beugel, maar met een kleine kunststof versteller uit het midden.....
T6 California 2019
Blauwe 1300
ex zwarte Passat B8 Variant
ex Rode Cali '99
ex T5 California 2012
Blauwe 1300
ex zwarte Passat B8 Variant
ex Rode Cali '99
ex T5 California 2012
Re: T6 Bus camper voor Mark
Datzelfde kun je zeggen over het aansluiten van de extra mistlampen/breedstralers. Het gedoe met die bumper is niet moeilijk maar wel erg omslachtig maar je moet ook nog ongeveer blind een paar draadjes bijprikken in de CEM die diep verstopt onder het dashboard zit, erg onhandig.Multivan Generation schreef: ↑07 jul 2020, 17:38
Conclusie: als je een 2de hands bus zoekt, zoek er eentje die al cruise control heeft, want de werkuren maken naderhand inbouwen duur plus je hebt eventueel nog een andere body control module nodig (in dit geval gelukkig de hoogste versie )
Dagje klote werk, met polsen een beetje open en weinig ruimte in de E-box..
Ik heb dat veel eenvoudiger aangetroffen in bijvoorbeeld mijn Volvo’s waar dingen meestal voorbestaan zijn of in ieder geval voorbereid.
We zijn het er dus wel over eens denk ik dat VW weinig of geen rekening houdt met het retrofitten van opties.
- Multivan Generation
- Berichten: 33820
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: T6 Bus camper voor Mark
Gisteren trekhaak achter qua elektrisch aangesloten.
Is een wagenspecifieke set van westfalia.
Nog een indruk van de kwaliteit.
Is een wagenspecifieke set van westfalia.
Nog een indruk van de kwaliteit.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
- Multivan Generation
- Berichten: 33820
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: T6 Bus camper voor Mark
Cruisecontrol inbouw in T6 verder gegaan.
Bedrading in juiste stekker van BCM op juiste positie er in gestoken.
Stekker bij stuurkolom is een drama stekker.
Daarna de stuurkolom combischakelaar.
Vanochtend bijna 50 min !!! Aan het puzzelen geweest welke ik exact nodig had. Veel verschillende combinaties mogelijk
Uiteindelijk vanmiddag geleverd en was de juiste
Meteen ingebouwd.
Bedrading in juiste stekker van BCM op juiste positie er in gestoken.
Stekker bij stuurkolom is een drama stekker.
Daarna de stuurkolom combischakelaar.
Vanochtend bijna 50 min !!! Aan het puzzelen geweest welke ik exact nodig had. Veel verschillende combinaties mogelijk
Uiteindelijk vanmiddag geleverd en was de juiste
Meteen ingebouwd.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
- Multivan Generation
- Berichten: 33820
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: T6 Bus camper voor Mark
Uiteindelijk resultaat.
Daarna massa aansluiting weer op accu en beide zaken aanmelden en eventueel de stuurhoeksensor voor ESP opnieuw calculeren.
Nu verder met trekhaak bedrading aan BCM en zekeringenkast aansluiten.Daarna massa aansluiting weer op accu en beide zaken aanmelden en eventueel de stuurhoeksensor voor ESP opnieuw calculeren.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
- Multivan Generation
- Berichten: 33820
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: T6 Bus camper voor Mark
Ondertussen ook van dit:
De eigenaar vond dat open vak in het dashboard een beetje hopeloos onbruikbaar.
Naar dit gegaan:
Is een aftermarket onderdeel van Van-X.De eigenaar vond dat open vak in het dashboard een beetje hopeloos onbruikbaar.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: T6 Bus camper voor Mark
...en het spaart VW geld