Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Betere remmen voor een T5

vragen over de T5
Plaats reactie
Ronald van Brandwijk
Berichten: 105
Lid geworden op: 17 dec 2008, 07:13

Re: Betere remmen voor een T5

Bericht door Ronald van Brandwijk »

vergis ik me nu?
Volgens mij stond de complete set te koop op marktplaats.
In ieder geval de foto`s
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: Betere remmen voor een T5

Bericht door Donald4Motion »

Ik denk dat hij zo'n complete set samen stelt en weer verkoopt. beetje handel zegmaar :toppie
RickyT5
Berichten: 945
Lid geworden op: 07 apr 2009, 11:29

Re: Betere remmen voor een T5

Bericht door RickyT5 »

Wat ik me wel afvraag is of die grote/zware velgen wel zoveel meetellen.Dit vraag ik omdat ik ook 20inch heb.
Die extra gyroscopische kracht begrijp ik wel maar als ik echt op de rem trap dan gaat mijn ABS aan en staan de banden dus net zo snel stil als gewone denk ik
.
Misschien wel eerder zelfs omdat ik een erg brede band eronder heb(275) en dus meer contact maak.[/quote]


Ben net weer over gestapt van mijn winetbanden (16 inch) neer mijn zomerbanden (22 inch) en wat jij hier boven omschrijft kan ik echt heel goed merken. Remmentest wijst uit dat mijn remmen uitstekend zijn, maar met mijn grote wielen moet ik toch echt harder trappen voor de zelfde remvertraging dan met de 16 inch.
Rick
Gebruikersavatar
Harry4motion
Berichten: 225
Lid geworden op: 23 nov 2009, 22:02

Re: Betere remmen voor een T5

Bericht door Harry4motion »

Kan et inderdaad ook goed merken dat er andere wielen onderzitten, ik rijd nu op mijn winterbanden en dit zijn stalen velgen 16". In vergelijk met mijn zomerbanden dweilt dit over de weg, je kunt echt merken dat hij minder scherp stuurt, en als je wat harder rijdt en je haalt iemand in dan voel je dit helemaal, terwijl ik hier op mijn zomerbanden geen last van heb. Ik denk dat dit dan komt door het extra gewicht van de wielen, en dat ze er dus langer over doen om zich op de weg te drukken als ze eenmaal de weg omhoog heben ingeslagen. Ook komt het denk ik doordat de wang van de band veel hoger is dan bij mijn zomerbanden. Maar het wordt vanzelf weer een keer mooi weer :yes
Remmen dacht ik altijd dat dit niet uit zou moeten maken omdat je ABS ingrijpt op het punt van blokkeren, maar als je wielen minder contact maken, gaat natuurlijk ook het ABS eerder in werking, en zla je toch minder hard remmen. :ikrij
Gebruikersavatar
Inbouwer
Berichten: 545
Lid geworden op: 03 nov 2008, 17:42
Locatie: Zoetermeer

Re: Betere remmen voor een T5

Bericht door Inbouwer »

Ja, ja het is gelukt.
De rem-upgrade is een feit.
380 mm schijven !!!! :jump :jumpklap :adhd

Afbeelding

Alles is origineel Brembo en het ziet er dik uit. :jump :jumpklap :adhd :gekte

De eerste 200 km even rustig inremmen en dan kunnen we eens gaan vergelijken.

De clou van de set is dat je veel meer remoppervlakte heb en aangezien sommige makkelijk mee kunnen doen qua snelheid met de snelle jongens op de weg, is het bij het remmen een ander verhaal.
Alles valt en staat hoe je rijdt.
Natuurlijk zullen de meeste de originele remmen gewoon goed vinden voldoen. Maar ik weet zeker dat er ook een aantal zijn die wel eens hebben mee gemaakt dat ze een keer vol in de ankers moesten, terwijl ze lekker de gang er in hadden.
Kijk dan merk je ineens wel het verschil tussen de remmen van een BMW en die van een T5. Een beetje extra remvertraging is dan wel welkom. Zie het als omgekeerd tuning.
ABS blijft gewoon werken, maar je zult veel minder last hebben van fading van de remmen.

Het grappige van dit systeem is dat het betaalbaar is :klappen

Bij sommige systemen ben je rond de 3000 euro kwijt, nu ongeveer de helft :ie :ie

En en en het staat DIK :jumpklap :adhd :gekte
Laatst gewijzigd door Inbouwer op 05 mar 2010, 20:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: Betere remmen voor een T5

Bericht door Donald4Motion »

Dus we kunnen een set bij je ophalen voor 1500euro? :winter
Gebruikersavatar
Inbouwer
Berichten: 545
Lid geworden op: 03 nov 2008, 17:42
Locatie: Zoetermeer

Re: Betere remmen voor een T5

Bericht door Inbouwer »

Donald4Motion schreef:Dus we kunnen een set bij je ophalen voor 1500euro? :winter
Ja (om en na bij die prijs), je bent welkom, zal zorgen voor koffie.

Het heeft heel wat bloed, zweet en tranen gekost en heel wat extra kosten die achteraf niet nodig waren.
Maar voor de brothers van :wjw kun je wel mee doen met deze gelimiteerde oplage, voor een schappelijke prijs.

:yes
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: Betere remmen voor een T5

Bericht door Donald4Motion »

Ik ga er zelf geen gebruik van maken maar dit laat maar zien dat je een echte :wjw bent :toppie
:proost
Gebruikersavatar
Inbouwer
Berichten: 545
Lid geworden op: 03 nov 2008, 17:42
Locatie: Zoetermeer

Re: Betere remmen voor een T5

Bericht door Inbouwer »

Zo de sets gaan nu spreekwoordelijk over de toonbank.
Het systeem is nu een aantal weken getest en er is nu ook een zachter remblok leverbaar die stiller en meer bijt heeft.
Het systeem is zogemaakt dat er uitsluitend gebruik wordt gemaakt van originele Brembo spullen (behalve de stalen remleiding, die is van Goodrich).
Het is zonder veel aanpassingen 1 op 1 over te zetten op een T5.
:T54LIFE


Afbeelding

Hier is goed te zien wat het verschil in formaat is tussen de standaard schrijf en de nieuwe schrijf. :gekte

Afbeelding

:wjw
Laatst gewijzigd door Inbouwer op 16 jan 2011, 21:19, 2 keer totaal gewijzigd.
offline
Berichten: 760
Lid geworden op: 20 jan 2010, 22:30

Re: Betere remmen voor een T5

Bericht door offline »

Inbouwer schreef:Zo de sets gaan nu spreekwoordelijk over de toonbank.
Het systeem is nu een aantal weken getest en er is nu ook een zachter remblok leverbaar die stiller en meer bijt heeft.
Het systeem is zogemaakt dat er uitsluitend gebruik wordt gemaakt van originele Brembo spullen (behalve de stalen remleiding, die is van Goodrich).
Het is zonder veel aanpassingen 1 op 1 over te zetten op een T5.
:T54LIFE

:wjw
Niet om nou je dag te verpesten hoor, maar is het niet zo dat als jij de sets verkoopt (zonder tuv en de hele zooi) en er volgt een frontaaltje van een klant oid van jou dat jij dan aansprakelijk gesteld kan worden, al dan niet terecht.
Wat ik bedoel te zeggen is : kijk uit dat je nu niet 5 euro winst maakt en straks door een akkefietje kompleet naar de kl*te bent.

Offline

Mischien dat je een aansprakelijkheidsdeel kunt omzeilen als je ze als universele remset aanbied en er op je "bon" bijschrijft niet voor gebruik op de openbare weg. Dan heb je iets om op terug te vallen. Maar zeker weten doe ik dat niet.
Gebruikersavatar
Inbouwer
Berichten: 545
Lid geworden op: 03 nov 2008, 17:42
Locatie: Zoetermeer

Re: Betere remmen voor een T5

Bericht door Inbouwer »

offline schreef:
Inbouwer schreef:Zo de sets gaan nu spreekwoordelijk over de toonbank.
Het systeem is nu een aantal weken getest en er is nu ook een zachter remblok leverbaar die stiller en meer bijt heeft.
Het systeem is zogemaakt dat er uitsluitend gebruik wordt gemaakt van originele Brembo spullen (behalve de stalen remleiding, die is van Goodridge).
Het is zonder veel aanpassingen 1 op 1 over te zetten op een T5.
:T54LIFE

:wjw
Niet om nou je dag te verpesten hoor, maar is het niet zo dat als jij de sets verkoopt (zonder tuv en de hele zooi) en er volgt een frontaaltje van een klant oid van jou dat jij dan aansprakelijk gesteld kan worden, al dan niet terecht.
Wat ik bedoel te zeggen is : kijk uit dat je nu niet 5 euro winst maakt en straks door een akkefietje kompleet naar de kl*te bent.

Offline
Dank je voor het meedenken. En bedankt voor de tip. :ikrij

Je heb gelijk. Ik heb een systeem gemaakt met in mijn ogen 100% A-klasse spullen.
Garantie geven kan ik alleen als dingen stuk gaan die ik lever. Geen garantie op als iemand ze bus total loss rijdt. :T4politie

Ik heb vertrouwen in de componenten die ik heb gebruikt en ik ben geen daredevil. Ik heb een systeem samengesteld en mensen kunnen bij mij dit systeem kopen.
Dit betekend dat ze niet het wiel opnieuw hoeven uit te vinden, maar bij mij een pakket kunnen kopen.

Set bestaat uit:
- 2x remtang die gemonteerd is onder een R8 / RS4 en onverwoestbaar is (wel met lakschade, maar voor de rest nieuw en ongebruikt), opnieuw spuiten en ze zijn echt weer in nieuwstaat.
- 2x nieuwe Brembo schrijfrem 380 mm
- 2x aangepasten adapter geschikt voor de R8 / RS4 remklauw
- 4x nieuwe bouten origineel VW
- 2x nieuwe remleiding 1 kant VW T5 andere kant R8 / RS4

Het gehele systeem is gebouwd om een nieuwe remklauwen van Audi met lakschade die voor dump prijzen verkocht werden .
Normaal kosten deze remtangen duizenden euro's en nu werden ze aangeboden voor een schijntje van de prijs.
Het is een echte puzzel geweest om daar een passende oplossing voor te maken, maar het resultaat is er.
Het gaat ook om een beperkte oplage omdat als deze remtangen op zijn het systeem onbetaalbaar wordt :ie
Laat het nu wel zo zijn dat ik alle remtangen heb opgekocht ;-) omdat ik geloof in het product en ik de waarde weet.


Het blijft de verantwoordelijkheid van de berijder zelf.
Mijn doel was om een rem-upgrate te maken die niet meer dan 1650 euro zou gaan kosten omdat dit voor mij het maximale was wat ik aan dit project wilde uitgeven.
Dit is mijn gelukt en ik wil dat best wel delen met :wjw
Laatst gewijzigd door Inbouwer op 07 apr 2010, 22:48, 1 keer totaal gewijzigd.
veerman
Berichten: 45
Lid geworden op: 21 mei 2008, 18:26

Re: Betere remmen voor een T5

Bericht door veerman »

Beste inbouwer. Een fantastisch resultaat mag ik wel zeggen. Echt een staaltje van vakwerk. Nou heb ik een vraag. Kan deze ombouw set ook geplaatst worden op een multivan? Ik weet dat dit dezelfde bus is maar ik sta niet raar te kijken als het zo is. Is deze set ook te bestellen met een kleinere diameter schijf want mijn winterset is 16 inch en mijn zomer set 20 inch.

Mvg Veerman nr 159
Gebruikersavatar
Inbouwer
Berichten: 545
Lid geworden op: 03 nov 2008, 17:42
Locatie: Zoetermeer

Re: Betere remmen voor een T5

Bericht door Inbouwer »

veerman schreef:Beste inbouwer. Een fantastisch resultaat mag ik wel zeggen. Echt een staaltje van vakwerk. Nou heb ik een vraag. Kan deze ombouw set ook geplaatst worden op een multivan? Ik weet dat dit dezelfde bus is maar ik sta niet raar te kijken als het zo is. Is deze set ook te bestellen met een kleinere diameter schijf want mijn winterset is 16 inch en mijn zomer set 20 inch.

Mvg Veerman nr 159
De set past ook onder een multivan.
Er zit maar 1 nadeel aan de set en dat is dat 19" echt minimaal nodig is. Nu is dat voor de meeste mensen die interesse hebben in deze rem-upgrate geen probleem omdat die meestal al 19" , 20" of zelf 22" rijden.
Het probleem zit wat doe je in de winter, als je met winterbanden wil rijden.

Ik heb het als volgt beredeneerd:
Er is een rem up-grate beschibaar voor een 18" set (X-treme tuning) maar die kost 2450 euro. :ie Ik heb nu een set die 1000 euro minder kost en daar voor kan ik wel op zoek gaan naar een set winterbanden 19" of 20". Ik weet zeker dat ik dan voor het zelfde geld van alleen een remmenset nu ook een winterbandenset heb. Voordeel is dat je niet in de zomer dik rond rijdt met 20" en in de winter terug gaat naar 16".
Een rem-upgate maken voor een winterbandenset van 16" is niet mogelijk, daar heb je gewoon te weinig ruimte voor. :groteogen

Een ander alternatief is het wisselen van de klauwen en de schrijven als je de winter in gaat. Dat lijkt in eerste instantie omslachtig maar dat is het niet.
Ik denk als je handig bent dat je dit doet in nog geen uur. :werkaanT4
- wiel demonteren (5 bouten)
- remklauw los (2 bouten)
- centreer boutje losmaken remschijf
- remschijf er al halen
- remleiding loskoppelen

en in omgekeerde volgorde weer andere set monteren.
:wjw
Gebruikersavatar
Yorrie
Berichten: 407
Lid geworden op: 16 mar 2010, 17:17
Locatie: In het mooie Grunnegerland!
Contacteer:

Re: Betere remmen voor een T5

Bericht door Yorrie »

Inbouwer schreef:Afbeelding
Niet verkeerd zo met die remmen! Maar vooralsnog eerst maar eens de weg op met die van mij, dan zien we daarna wel verder. Waar ik wél belang bij heb zijn je velgen! En nee, nou hoef ik niet die van jou maar ik wil wel graag weten wat voor een merk en type velg je eronder hebt. Ben namelijk voor mezelf druk aan het kijken naar een set lichtmetaal, maar kan moeilijk een keus maken. Deze zien er echter wel heel goed uit! Heb je toevallig ook een foto van je hele bus mét velgen?

Alvast bedankt!

Groeten, Yor.
De trotse eigenaar van 'n LWB 2.5TDi 130pk DC Comfortline "Premium" (03/2010) met o.a. leer, een hele hoop pakketten en Ronal R48's (17") in het Reflexzilver.
Gebruikersavatar
Inbouwer
Berichten: 545
Lid geworden op: 03 nov 2008, 17:42
Locatie: Zoetermeer

Re: Betere remmen voor een T5

Bericht door Inbouwer »

Yorrie schreef:
Inbouwer schreef:Afbeelding
Niet verkeerd zo met die remmen! Maar vooralsnog eerst maar eens de weg op met die van mij, dan zien we daarna wel verder. Waar ik wél belang bij heb zijn je velgen! En nee, nou hoef ik niet die van jou maar ik wil wel graag weten wat voor een merk en type velg je eronder hebt. Ben namelijk voor mezelf druk aan het kijken naar een set lichtmetaal, maar kan moeilijk een keus maken. Deze zien er echter wel heel goed uit! Heb je toevallig ook een foto van je hele bus mét velgen?

Alvast bedankt!

Groeten, Yor.
Afbeelding
foto is net na het verlagen met een Eibach verlagingset.

Velgen zijn helaas niet meer te koop. Gaat om een setje replica Q7 van Robica in de maat 19". :gif
Ik heb ze gekocht hij hoogendoornwheels, mogelijk dat hij ze nog wel kan leveren in een ander inch formaat.
Kijk anders even op zijn site. Er staat wel een foutje op want mijn bus staat als voorbeeld maar ik heb toch echt 19".
:wjw
Laatst gewijzigd door Inbouwer op 02 mei 2010, 20:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie