Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Raamhoogte

vragen over de T4
Gebruikersavatar
predikant
Berichten: 205
Lid geworden op: 13 okt 2007, 18:15

Raamhoogte

Bericht door predikant »

In verband met het plaatsen van gordijntjes voor de zijramen en achterdeurramen van mijn T4 uit 2003 ben ik benieuwd of alle T4's dezelfde raamhoogte hebben.
En zo ja, hoe hoog is dat dan :vraagteken

T4 4 ever, Christ 4 Eternity
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: Raamhoogte

Bericht door Harry 341 »

Hebben ze in dat dorp geen rolmaatje? :bifun :bifun
grtz.Harry
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Gebruikersavatar
predikant
Berichten: 205
Lid geworden op: 13 okt 2007, 18:15

Re: Raamhoogte

Bericht door predikant »

Harry 341 schreef:Hebben ze in dat dorp geen rolmaatje? :bifun :bifun
grtz.Harry
Zeker Harry, maar ik vraag me af of er verschillende hoogtematen ramen zijn. De gordijnen die ik voor mijn T4 heb ontvangen zijn namelijk niet hoog genoeg om mijn ramen helemaal te bedekken :ie . Vandaar mijn vraag.

T4 4 ever, Christ 4 Eternity
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Raamhoogte

Bericht door Roger B. (11)61 »

Ik denk dat de ruiten voor alle T4's (met gelijke carosserie?) even hoog zijn. ECHTER, de hoogte die je voor een gordijntje meet is de hoogte aan de binnen kant, dat zal bij een multivan lager zijn dan bij een kale transporter.

Aan de binnenzijde valt de rand van het raam namelijk achter de bekleding, als je geen volledig bekleedde wanden hebt zijn je ramen dus hoger denk ik.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Beckontheroad
Berichten: 2138
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
Locatie: Utrecht

Re: Raamhoogte

Bericht door Beckontheroad »

Of.... gordijnen ooit te heet gewassen?
JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
Gebruikersavatar
predikant
Berichten: 205
Lid geworden op: 13 okt 2007, 18:15

Re: Raamhoogte

Bericht door predikant »

Roger B. schreef:Ik denk dat de ruiten voor alle T4's (met gelijke carosserie?) even hoog zijn. ECHTER, de hoogte die je voor een gordijntje meet is de hoogte aan de binnen kant, dat zal bij een multivan lager zijn dan bij een kale transporter.

Aan de binnenzijde valt de rand van het raam namelijk achter de bekleding, als je geen volledig bekleedde wanden hebt zijn je ramen dus hoger denk ik.
Dus ik begrijp goed Roger dat er hoogteverschil kan zijn tussen een Caravelle en Multivan en een zelfbouw camper-versie van een T4 :vraagteken
Zou dat zo'n 9 cm kunnen zijn :ie

T4 4 ever, Christ 4 Eternity
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Raamhoogte

Bericht door Roger B. (11)61 »

of er verschil zit tussen de verschillende bekledingen weet ik niet, bij een zelfbouwcamper zou het zeker afwijkend kunnen zijn.

maar 9 cm lijkt me erg veel verschil....ga dan toch meer aan de "te heet gewassen"-theorie hierboven denken
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Oskar 725
Berichten: 2214
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:59
Locatie: Asperen

Re: Raamhoogte

Bericht door Oskar 725 »

Roger B. 9 cm zou zo maar kunnen.4.5 boven en 4.5 beneden. De kunststof randen staan haaks op de ruit en zonder het kunststof ga je eerst een stuk naar beneden en omhoog voor je de carrosserie rand bereikt.
Zo gek is dat verhaal van jou dus niet! :yes :klappen
Groet, Oskar.
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: Raamhoogte

Bericht door matje86 »

ga maar uit van de mercedes b maat gordijnen :adhd
nornale drukknopgordijnen van een t4 passen bij elke t4 :T44EVER
echter er worden gordijnen met roede,s geleverd welke tussen de bekleding past en niet dekkend is voor de ramen :muur ( de zogenaamde sier gordijnen, staat zo gezellig huiselijk) :jumpklap
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Gebruikersavatar
predikant
Berichten: 205
Lid geworden op: 13 okt 2007, 18:15

Re: Raamhoogte

Bericht door predikant »

matje86 schreef:ga maar uit van de mercedes b maat gordijnen :adhd
nornale drukknopgordijnen van een t4 passen bij elke t4 :T44EVER
echter er worden gordijnen met roede,s geleverd welke tussen de bekleding past en niet dekkend is voor de ramen :muur ( de zogenaamde sier gordijnen, staat zo gezellig huiselijk) :jumpklap
Hoi Matje en anderen,

Bedankt voor alle reacties. Ik ben een boel wijzer. Het zijn inderdaad gordijntjes met roetjes, leek me wel gemakkelijk :gif . Ik heb ze voor nieuw gekocht, dus niet gewassen.
Ik denk dat de verkoper ook niet heeft geweten dat er verschil in hoogte zou zijn tussen Multivan/Caravelle en een gewone zelfbouwcamper T4. :bonk Ik heb het hem wel van te voren gevraagd of het zou passen bij zelfbouw T4. Volgens hem paste het wel. Ik hoop dat hij ze terug wil nemen want ik kan er niets mee zo. :huilen

T4 4 ever, Christ 4 Eternity
Gebruikersavatar
kroonhome
Berichten: 272
Lid geworden op: 08 mar 2007, 12:17
Locatie: Midden Delfland

Re: Raamhoogte

Bericht door kroonhome »

Predikant,

Ik heb een T4 California Coach (campertje) deze is voorzien in het camper gedeelte van isolatie glas. Door dit glas zijn de zwarte randen rondom wat breder waardoor het gedeelte waar je doorheen kan kijken kleiner is dan van een normale transporter. Mogelijk zijn de gordijnen dan wel hoog genoeg. In mijn T4 hangen de gordijnen bovenin in een rail en worden deze met drukkers op de stijlen vastgezet. De gordijnen zijn veel hoger dan de hoogte van de ramen. Ik ben bang dat je toch de verkeerde hebt, niet van een T4 :muur

Groetjes,
Arjan
nr. 1075 (de vorige California Coach 75 KW, 102 pk)
VW T4 California FreeStyle 3e generatie AXG 111 KW, 151 pk
VW T3 Club Joker 1984, WBX 57 KW, 78 pk (Brownie)
Coen220
Berichten: 362
Lid geworden op: 15 jan 2007, 10:29
Locatie: Delft

Re: Raamhoogte

Bericht door Coen220 »

Ik heb even de gordijnen van mijn California Coach opgemeten,
Boven de keuken zijn ze 50 cm hoog (zijraam links)
Op de achterklep 62 cm hoog
Schuifdeur is 66 cm hoog
Achterraam Rechts achter is 57.5 cm hoog
Let wel dit zijn de originele goordijnen .
Ps er kan een verschil in zitten van ca 5 mm
Ik hoop dat je wat met deze info kan.
Sucses er mee.

Groeten
Coen220
Egbert&Manon
Berichten: 5456
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:36
Locatie: Frankrijk Vienne

Re: Raamhoogte

Bericht door Egbert&Manon »

Ik heb de gordijntjes van onze 91er California al eens gewassen op 40 graden.
Niks gekrompen :toppie

Groetjes Egbert
2015 Iveco Daily 50C15
2018 Hyundai Tucson diesel
Gebruikersavatar
predikant
Berichten: 205
Lid geworden op: 13 okt 2007, 18:15

Re: Raamhoogte

Bericht door predikant »

Perfect al die reacties :klappen
Ik heb intussen contact :mail met de verkoper gehad en hij is bereid ze terug te nemen. Hij was ook niet op de hoogte van het hoogteverschil tussen een Caravelle/Multivan en een 'kale' T4. Ik doe in overleg eerst nog een poging om ze via Marktplaats te verkopen, per slot van rekening is het wel een mooie en uitgebreide set gordijntjes. http://link.marktplaats.nl/146667345
Ik heb er incl. porto E.131,20 voor betaald, dus als iemand interesse heeft :adhd

T4 4 ever, Christ 4 Eternity
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: Raamhoogte

Bericht door René »

Ik heb ook nog een set originele gordijnen liggen voor een multivan. Waarschijnlijk is dit wat je zoekt. Zal eerdaags de afmeting eens opmeten. Even vor de duidelijkheid, wat heb jij nu voor gordijnen??


René
Plaats reactie