Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

zwaar electronisch probleem!!!

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

zwaar electronisch probleem!!!

Bericht door raymondo »

ik weer eens iets aparts met me bus... buiten het feit dat ik al vanaf het begin diverse soorten storingen heb in de achterdeur ruittenwisser van mijn t5... stond ik voor anderhalve maand terug bij de dealer voor de deur.. motor liep alarm erop en al het electrische op dashboard was uit..
ramen deden niks centraal werkte niet... 3 man in de auto die er niet meer uit konden.. met veel prutsen de schuif deur knop om hoog gekregen en uitgestapt..
bus aan de computer.... wat gereset en weer op pad gestuurd.... later gebeurde het weer de lampen buiten op de auto werkte wel evenals rem en knipperlichten maar binnen niks.. alleen radio... toen heeft die anderhalve week bij de dealer gestaan en hebben ze een of ander draadje herstelt wat het probleem kon zijn.. maar verder was deze stroring nog nooit voorgekomen ergens bij vw europa dus wisten ook niet of dit het probleem zou zijn..de uitzichzelf heen en weer gaande ruitenwisser achter is eigenlijk alrtijg gebleve zo af en toe... maar vrijdag morgen was het weer zover.. ik stap in met mijn collega.s ,auto vergrendelt zich en alarm gaat af en we kunnne er niet meer uit.. ben naar de dealer gereden.. was nog gesloten na 1,5 uur was er hulp. knettergek en zwaar opgefokt van de storing. hebben ze de auto wederom uitg\elezen en gereset...probleem voorbij.. maar voor hoe lang... dus ik drong er op aan om de auto te laten staan en niet te ressetten en eerst eens de storing op te lossen en mij maar een leenauto te geven...
Omdat 1 van mijn beste vrienden eerste monteur is bij mijn dealer.... en ik heb een kast kado heb gedaan terwaarde van 3800 euro..vlak nadat ik mijn bus had gekregen heeft hij de 2 eerste onderhouds beurten van mijn bus uitgevoerd en zelf de kosten met zijn baas verrekent alleen mag hij dat dan niet in de bedrijfs computer invoeren... daar zag ik het probleem nooit van in.. nu krijg ik het argument omdat de bus niet officieel in vw onderhoud en de bus is van september 2006 koste 37000 ex btw bpm.. en heeft nu 73000 op de teller valt deze niet onder de garantie regeling waar bij je dus een leen auto krijg.... als het onderhoud in computer had gestaan was het geen probleem.. nu is het gevaar er natuurlijk dat als er brand uit breekt in de bedrading ik dus weer die storing krijg en niet makkeijk uit me auto kan evenals als dit me een ongeluk zou gebeuren... en ik zit meestal met 4 man in de auto...
nu is mijn vraag of iemand deze storingen kent en de oplossing weet.. en of iemand mij de garantie regels en voorwaarden van pon kan regelen.. waarin staat dat me garantie vervalt op het moment een onderhouds beurt niet in hun pc voorkomt...
Gebruikersavatar
theo
Berichten: 511
Lid geworden op: 13 jan 2007, 17:45
Locatie: almere
Contacteer:

Re: zwaar electronisch probleem!!!

Bericht door theo »

is wel je onderhouds boekje ingevuld dan kan je daar op terug vallen of nog even laten doen door die vriend van je

raymondo schreef:ik weer eens iets aparts met me bus... buiten het feit dat ik al vanaf het begin diverse soorten storingen heb in de achterdeur ruittenwisser van mijn t5... stond ik voor anderhalve maand terug bij de dealer voor de deur.. motor liep alarm erop en al het electrische op dashboard was uit..
ramen deden niks centraal werkte niet... 3 man in de auto die er niet meer uit konden.. met veel prutsen de schuif deur knop om hoog gekregen en uitgestapt..
bus aan de computer.... wat gereset en weer op pad gestuurd.... later gebeurde het weer de lampen buiten op de auto werkte wel evenals rem en knipperlichten maar binnen niks.. alleen radio... toen heeft die anderhalve week bij de dealer gestaan en hebben ze een of ander draadje herstelt wat het probleem kon zijn.. maar verder was deze stroring nog nooit voorgekomen ergens bij vw europa dus wisten ook niet of dit het probleem zou zijn..de uitzichzelf heen en weer gaande ruitenwisser achter is eigenlijk alrtijg gebleve zo af en toe... maar vrijdag morgen was het weer zover.. ik stap in met mijn collega.s ,auto vergrendelt zich en alarm gaat af en we kunnne er niet meer uit.. ben naar de dealer gereden.. was nog gesloten na 1,5 uur was er hulp. knettergek en zwaar opgefokt van de storing. hebben ze de auto wederom uitg\elezen en gereset...probleem voorbij.. maar voor hoe lang... dus ik drong er op aan om de auto te laten staan en niet te ressetten en eerst eens de storing op te lossen en mij maar een leenauto te geven...
Omdat 1 van mijn beste vrienden eerste monteur is bij mijn dealer.... en ik heb een kast kado heb gedaan terwaarde van 3800 euro..vlak nadat ik mijn bus had gekregen heeft hij de 2 eerste onderhouds beurten van mijn bus uitgevoerd en zelf de kosten met zijn baas verrekent alleen mag hij dat dan niet in de bedrijfs computer invoeren... daar zag ik het probleem nooit van in.. nu krijg ik het argument omdat de bus niet officieel in vw onderhoud en de bus is van september 2006 koste 37000 ex btw bpm.. en heeft nu 73000 op de teller valt deze niet onder de garantie regeling waar bij je dus een leen auto krijg.... als het onderhoud in computer had gestaan was het geen probleem.. nu is het gevaar er natuurlijk dat als er brand uit breekt in de bedrading ik dus weer die storing krijg en niet makkeijk uit me auto kan evenals als dit me een ongeluk zou gebeuren... en ik zit meestal met 4 man in de auto...
nu is mijn vraag of iemand deze storingen kent en de oplossing weet.. en of iemand mij de garantie regels en voorwaarden van pon kan regelen.. waarin staat dat me garantie vervalt op het moment een onderhouds beurt niet in hun pc voorkomt...
zie onze site voor een mooi hekwerk sier-hekwerken!
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

Re: zwaar electronisch probleem!!!

Bericht door raymondo »

ik kom al vele jaren bij die garage ook voor me prive autos... en de verkoper wist dat dit zo zou gebeuren met de eerste paar onderhouds beurten mits er geen grote dingen zouden komen.. maar tot nu toe alleen olie en filters gehad en remmetjes... maar als hij nu het boekje achteraf invuld krijgt die zeker problemen.. maar ik ken de veel van de verkopers goed en zelfs sommige monteurs een beetje maar ik denk dat een serieuze klacht is... en ze zichzelf nu vast indekken.... op advies van pon.. want het argument pon betaalt voor de onderzoeks kosten die wij doen aan je t5 is al gevallen... ook heb ik achteraf een parrot carkit een pioneer radio navigatie bij een proffesioneel bedrijf laten inbouwen die hebben ook al de schuld gekregen.. en tussen de voorstoelen zit een kluisje voor me papieren door de bodam geschroefd nadat ik gevraagd of er geen bedrading liep en ook die heeft al een schuld gekregen...dusss....
Gebruikersavatar
Rob RD
Berichten: 166
Lid geworden op: 22 jan 2007, 20:30
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

Re: zwaar electronisch probleem!!!

Bericht door Rob RD »

Bij alfeveing zaten er bij mij aan beide kanten life hammers aan de voordeuren gemonteerd, misschien dat je probleem dus wel vaker voor is gekomen.
Das Auto
Gebruikersavatar
appie
Berichten: 386
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:04
Locatie: zwarte haan
Contacteer:

Re: zwaar electronisch probleem!!!

Bericht door appie »

Zitten alle massa stekkers wel vast? Zelfs VW vergeet weleens een moertje
Neemt de bus!
alex90
Berichten: 129
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:36

Re: zwaar electronisch probleem!!!

Bericht door alex90 »

De eerste training die dealers krijgen is hoe kom ik onder garantieclaims uit!

Echter, onze Nederlandse wet staat ook boven de fam. Pon. en die wet schrijft voor:
Dat de geldende garantietermijn altijd geldt. Indien de dealer kan bewijzen dat de oorzaak van de storing niet te wijten is aan het product (jouw bus) maar aan bv nalatig onderhoud, of achteraf aangebrachte wijzigingen bv radio, kluis, enz dan vervalt de garantie. Als ze dit niet hard kunnen maken, dan moeten ze onder garantie reparereren. Waarschijnlijk zullen ze refereren aan de algemene voorwaarden, maar helaas de wet gaat ook altijd boven de algemene voorwaarde.

Als laatste nog een vraag/tip, wat voor alarm heb je in je bus? Vraag eerst eens of ze deze willen uitschakelen, ik gok erop dat dit de veroorzaker is van alle problemen.

Sterkte.
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: zwaar electronisch probleem!!!

Bericht door René »

Hoi,


Raymondo, ik begrijp hier uit je verhaal dat je een alarm hebt zonder wegrij blokkering.
Dat is op zich al vreemd daar de meeste alamen dit hebben tegenwoordig.

Tijdens je alarm melding doen je ramen en andere dingen het niet meer. Het lijkt me dat die uitgeschakeld worden door het alarm.
Wellicht staan je ramen en cv geschakeld over de wegrijblokkering. Een massa storing kan ook het geval zijn en krijg je vaak de meest gekke storingen van. Of skotch blokjes ook leuke storing zoekers.

Vraag je dealer eens welke zekering van je alarm is. Noteer dit en als je de storing weer krijgt, trek dan eerst deze zekering eruit.
Noteer vervolgens eens welke zekeringen van de cv en welke van de ramen zijn. Zodat je er ook uit kunt als bovenstaande niet werkt.

En wat Alex zegt klopt helemaal.
Garantiewerkzaamheden dienen uitgevoerd te worden. Op moment dat de uitvoerende constateert dat de storing veroorzaakt wordt door een externe VW oorzaak dienen ze dit aan te geven.
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

Re: zwaar electronisch probleem!!!

Bericht door raymondo »

effe reacties... de lifehammers heb ik ook standaard er in... het alarm is klasse 3 vanaf de fabriek erop besteld.. en met loeiende sirene kan die gewoon rijden.. ook hoor ik soms van in het dashboard 3 schelle piepjes... maar er schijnt niks te zitten... maar het vreemde is wat me de laatste keer gebeurde.. moter liep electrischeteit ovveral was er af alarm ging.. ik druk op slot opnemen op de sleutel en dan stopte alarm en sprongen d eknopje omhoog. maar na de normale alarm periode ging alles er weer op.. maar ging ik of mijn bijrijder in die tijd de bus uit... waardoor 1 stoel dus leeg bleef.. dan ging het alarm er niet ineens op.. zaten we weer met zijn tweeen dan ging het alarm er weer op.. al deze tijd had ik geen stroom op dashboard en deuren..
zitter er soms sensoren in mijn stoel... heb wel een bus met heel veel opties..............
frits
Berichten: 13
Lid geworden op: 17 jan 2007, 22:18

Re: zwaar electronisch probleem!!!

Bericht door frits »

klasse 3 alarm is altijd met startblokkering
maar bij jou gaat hij er onder het rijden op dus zou je denken dat +15 weg valt .
ik zou toch als eerste in linker achterdeur de stekker van de ruiteveger afkoppelen
om uit te sluiten dat deze een verkeerd signaal naar boordnet geeft
wat deuren op slot betreft gaat hij dus gelijk op safesluiting.
anders kun je altijd de deur nog van binnen uit open krijgen.
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

Re: zwaar electronisch probleem!!!

Bericht door raymondo »

mmmm kan dat ook dan als de ruitenwissers achter vervangen zijn ( want dit is een update van pon bij storing in de wissers) dat het probleem met de rest word opgelost...lijkt me dat alarm niets te maken heeft met wissers en op een andere electronice net zitten.....of heb echt alles met elkaar te maken..
frits
Berichten: 13
Lid geworden op: 17 jan 2007, 22:18

Re: zwaar electronisch probleem!!!

Bericht door frits »

hoi
als die al vervangen zijn zal dat goed moeten zijn.
het boordnet regeld veel dus daar kan het ook nog fout gaan
maar dat is zo niet goed te zeggen
maar heb jij fabrieks alarm of een achteraf ingebouwde
fabrieks alarm is zo ver ik weet niet SCM goedgekeurd.
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

Re: zwaar electronisch probleem!!!

Bericht door raymondo »

wissers zijn al eens vervangen in 2006 kort na aanschaf maar schijnt een nieuwe mededeling te zijn van half 2007 van pon. dus volgende week worden de wissers weer vervangen.. en het alarm zat er in toen ik hem nieuw bestelde of pon dit doet of de dealer weet ik niet... alleen de radio en carkit heb ik laten doen hun hebben ook de trek hak geregeld.... heb parkeer sensors achter... leuk joh achteruit rijden met een aanhanger.... kunnen ze wel veranderen maar kost 180 euro.................. lijkt mij ook dat je dat niet zo kunt afleveren ben ik vanaf september 2006 al over aan discuseren met de verkoper...
henk238
Berichten: 27
Lid geworden op: 09 mei 2007, 13:33
Locatie: AMMERZODEN
Contacteer:

Re: zwaar electronisch probleem!!!

Bericht door henk238 »

hoi heb er niet zoveel verstand van .maar denk ook massa

heb namelijk mee gemaakt dat een ruiten wisser achter [heb er twee] spontaan begon te wissen silveredition 2007
bleek ook een massa probleem in de kabelboom van een deur
hoop dat je er wat aan hebt

groetjes henk
Plaats reactie