Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

schakelen van automaat

vragen over de T5
Plaats reactie
ABT5
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 nov 2007, 17:53

schakelen van automaat

Bericht door ABT5 »

Hallo allemaal,
Ik heb sinds een paar mnd een 174 automaat ben zeer tevreden ik vindt alleen dat het (lang +- 3sec) duurt voordat de automaat in zijn achteruit staat en viceversa.
Ik vraag me dus af of dit normaal is want bij mijn golf van 20jaar oud gaat dit wel direct.
Wat jullie ervaring hiermee?
lexy
Berichten: 60
Lid geworden op: 09 nov 2007, 20:02
Locatie: Maassluis

Re: schakelen van automaat

Bericht door lexy »

Ik heb sinds een maand ook een 174PK automaat.
Wat jij beschrijft ken ik niet.
Hij doet gelijk waar je hem inzet.
Gebruikersavatar
broekhof
Berichten: 309
Lid geworden op: 05 okt 2007, 17:28
Locatie: Thuis
Contacteer:

Re: schakelen van automaat

Bericht door broekhof »

Duurt inderdaad "even", maar met een klein beetje gas (echt een klein beetje) "springt" hij er zo in.
Ik heb ook een 174 pk automaat van 5 weken oud.
Perfecte auto!!!!!! :jump :jump :jump

Gr Coen
ABT5
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 nov 2007, 17:53

Re: schakelen van automaat

Bericht door ABT5 »

Mooi verhaal, twee verschiellende reacties. bedankt daar voor.
weet een van jullie of je ook het olie pijl van de automaat kan checken, ik heb wel eens de indruk als of er teweinig ATF olie in zit?
Maar het blijft een lekkere ,diesel verslindende relax rijdende ,heerlijke 190kmph racende super wagen.

Gr Paul
Gebruikersavatar
Adrie 260
Berichten: 784
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Sommelsdijk G.O.

Re: schakelen van automaat

Bericht door Adrie 260 »

Ik heb hetzelfde, en ik vind ook dat ie van 2 naar 3 langer slipt, even in 3 staat en dan gelijk door gaat naar 4.
Oliepeil is te chekken, op de brug, maar ik weet absoluut niet waar, net zomin als ik een weg weet waar je 190 km/h kan rijden met een zeecontainer, de snelheid is het belangrijkste niet, het is de lengte van de remweg die ik belangrijker vind, maar dat is natuurlijk mijn visie. :muur
De groewten uut Sommersdiek
Guus NLB
Berichten: 841
Lid geworden op: 16 jan 2007, 15:34
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: schakelen van automaat

Bericht door Guus NLB »

Ook 174(200)pk automaat 68.000km. Geen van de geschetste problemen (gelukkig).
P@ the T5 courier
Berichten: 205
Lid geworden op: 13 jan 2007, 16:07
Locatie: Somewhere on the road
Contacteer:

Re: schakelen van automaat

Bericht door P@ the T5 courier »

Ook 174 pk automaat en slechts 379.000 km onderweg maar probleem onbekend!
Met de allervriendelijkste groet,

P@ the T5 courier
Altijd op zoek naar het lekkerste stukje asfalt in de mooiste omgeving.
Die ook luistert naar de naam "Patrick".
belgacom
Berichten: 123
Lid geworden op: 30 mar 2007, 19:55
Locatie: zoutleeuw (Belgie)

Re: schakelen van automaat

Bericht door belgacom »

Ik ben het helemaal met ABT5 eens. Ik heb meerdere automaten gehad en die reageerden echt allemaal veeel sneller. Als ik nu snel moet straatjekeren ofzo dan zit ik me soms echt te ergeren voordat de wagen reageert nadat ik van D naar R geschakeld heb (of andersom). Mijn andere wagen, een Jeep Grand Cherokee V8 ook met automaat is echt 10x sneller.
met vriendelijke groet,

Wilco 244
Gebruikersavatar
piet everts
Berichten: 18
Lid geworden op: 14 jan 2007, 19:45
Locatie: winsum

Re: schakelen van automaat

Bericht door piet everts »

hallo,ook ik heb een 174 pk.automaat.bwjr.mrt.2006,nu 42000 km.gereden.
al vaak vernomen dat de achteruit niet direct oppakte en soms ook in de vooruit.
1 keer zijn er nwe.kleppen gemonteerd ,die de versnellingen moeten regelen en ook al 1 of twee keer nwe.software gemonteerd.
soms ook met het overschakelen van de ene naar de andere versnelling een bonk in de aandrijving.
weer naar de garage geweest en daar kreeg ik de mededeling dat de gehele versnellingsbak vervangen werd.
de auto bijna twee dagen kwijt geweest,ik rij er alweer twee weken in en het is nu perfect in orde.
net als met elke moderne auto,mankeert er ook wel eens wat aan een volkswagen ,maar het belangrijkste is wel dat er een goede service verleend wordt.
het blijft een beest van een auto,ik ben er zeer tevreden over.
peterb
Berichten: 59
Lid geworden op: 01 jul 2007, 22:52
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: schakelen van automaat

Bericht door peterb »

piet everts schreef:hallo,ook ik heb een 174 pk.automaat.bwjr.mrt.2006,nu 42000 km.gereden.
al vaak vernomen dat de achteruit niet direct oppakte en soms ook in de vooruit.
1 keer zijn er nwe.kleppen gemonteerd ,die de versnellingen moeten regelen en ook al 1 of twee keer nwe.software gemonteerd.
soms ook met het overschakelen van de ene naar de andere versnelling een bonk in de aandrijving.
weer naar de garage geweest en daar kreeg ik de mededeling dat de gehele versnellingsbak vervangen werd.
de auto bijna twee dagen kwijt geweest,ik rij er alweer twee weken in en het is nu perfect in orde.
net als met elke moderne auto,mankeert er ook wel eens wat aan een volkswagen ,maar het belangrijkste is wel dat er een goede service verleend wordt.
het blijft een beest van een auto,ik ben er zeer tevreden over.
hallo,

kom je weleens in de buurt van almere ?
heb een aut van 2007 en ik vind hem stotteren lijkt wel een auto met een verstopte carburateur .
de dealer en pon zeggen software ben benieuwd hoe die van jou rijdt .

groet peter
Plaats reactie