Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

mag ik meedoen?

vragen over de T4
Plaats reactie
robinh
Berichten: 117
Lid geworden op: 15 mar 2008, 21:26
Locatie: soest

mag ik meedoen?

Bericht door robinh »

hallo allemaal ,eindelijk een site waar ik wat aan heb en jullie lijken mij erg serieus met problemen om te gaan, wat mij opvalt is jullie bereidheid elkaar te helpen ,dat geeft veel vertrouwen .
mijn naam is robin Hilbrands en ik rij al meer dan 10 jaar in een vw t4 ,eerst een 1.9 met dubbel cabine daarna een 2.4 met dubbel cabine en nu al weer 5jaar een 2.5 tdi 102 pk 1999- wat een fijne auto!!!!
Ik heb veel aan deze auto moeten vervangen maar rij dan ook erg veel en je weet dat de onderdelen duur zijn maar zeker de moeite waard.
Via deze vraag ik jullie raad over het volgende;de auto heeft nu 3 ton op de klok , rijdt 1:13.5 ,prima carosserie en garage onderhouden en wil deze geschikt maken voor invaliden vervoer (voor mijn rolstoel gebonden familie-lid).
Ik heb veel sites hierover geraadpleegd maar mis een duidelijk stappenplan ,ook zou ik graag willen weten of ik er goed aan doe deze t4 te behouden en voor de 5 ton te gaan!
Ik hoop van jullie te horen.
gr. robin
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: mag ik meedoen?

Bericht door René »

Hoi en Welkom


Ik had een 2,5 tdi met 350.000 km, nooit blok of versnellingsbak los geweest.
Blok later verkocht en rijd nog steeds rond in andere T4.

Goed onderhoud en die 2,5 tdi kan makkelelijk 5 a 6 ton aan,
Versnellingsbak zal wel een keertje wat nieuw frictie materiaal nodig hebben maar das normaal.

groeten Berrie
Gebruikersavatar
Vinnie
Berichten: 703
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:22
Locatie: Westfriesland

Re: mag ik meedoen?

Bericht door Vinnie »

hey Robin,
of je bus te oud is weet ik niet.
Maar kijk eens bij T4 tips en trucs interieur aanpassing http://www.weetjewel.com/rolstoelvervoer.htm, daar staat redelijk omschreven (met foto's) hoe dat allemaal te doen. succes. :toppie
Kijk niet achterom, daar heb je spiegels voor!
ardesch 879
Berichten: 1164
Lid geworden op: 12 jan 2007, 21:18
Locatie: ommen

Re: mag ik meedoen?

Bericht door ardesch 879 »

robinh schreef:hallo allemaal ,eindelijk een site waar ik wat aan heb en jullie lijken mij erg serieus met problemen om te gaan, wat mij opvalt is jullie bereidheid elkaar te helpen ,dat geeft veel vertrouwen .
mijn naam is robin Hilbrands en ik rij al meer dan 10 jaar in een vw t4 ,eerst een 1.9 met dubbel cabine daarna een 2.4 met dubbel cabine en nu al weer 5jaar een 2.5 tdi 102 pk 1999- wat een fijne auto!!!!
Ik heb veel aan deze auto moeten vervangen maar rij dan ook erg veel en je weet dat de onderdelen duur zijn maar zeker de moeite waard.
Via deze vraag ik jullie raad over het volgende;de auto heeft nu 3 ton op de klok , rijdt 1:13.5 ,prima carosserie en garage onderhouden en wil deze geschikt maken voor invaliden vervoer (voor mijn rolstoel gebonden familie-lid).
Ik heb veel sites hierover geraadpleegd maar mis een duidelijk stappenplan ,ook zou ik graag willen weten of ik er goed aan doe deze t4 te behouden en voor de 5 ton te gaan!
Ik hoop van jullie te horen.
gr. robin
En ook over op gehandicapten tarief
Groetjes Driekus Ardesch
Plaats reactie