Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Nieuwe 2,5TDi of gechipte 1,9TDi ?

vragen over de T5
Plaats reactie
inberlin
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 mar 2008, 19:58

Nieuwe 2,5TDi of gechipte 1,9TDi ?

Bericht door inberlin »

beste mensen,
mijn eerste bericht: Ik sta op het punt om een nieuwe T5 Trendline DC LW aan te schaffen. Nu heb ik de 2,5 TDi en de 1,9 TDi gereden, een wereld van verschil. Het liefst zou ik de eerste rijden,
maar met mijn budget kan ik net de 1,9TDi aanschaffen, die ik eventueel later kan laten chiptunen, zodat ie toch wat sneller wordt.
Vraag : rijdt een gechipte 1,9 TDi net zo lekker als een 2,5 TDi? :nuts
Iemand ervaring met chippen? En hoe zit dat met garantie?
Alvast bedankt voor jullie reacties !
Gebruikersavatar
harry t5 191
Berichten: 3074
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
Locatie: Zeijen

Re: Nieuwe 2,5TDi of gechipte 1,9TDi ?

Bericht door harry t5 191 »

Welkom hier op :wjw :lach

Ik heb voor dezelfde beslissing gestaan.
Mijn budget was ook net voldoende voor een 4 cilinder 102 pk!
Heb deze dus ook gekocht,ben er erg blij mee,als bus rijdt hij natuurlijk net zo comfortabel als de 5 cil. Niet zo snel ,maar voor mij snel genoeg.
Probleemloos en zuinig,doet wat ie moet doen en een plaatje van een auto!
Hoe jouw keuze wordt moet je zelf bepalen,ik ben blij dat ik een t5 heb die bij mijn budget past. Wens je wijsheid bij je beslissing.
Zou zeggen:spring niet verder dan je polsstok nu,tunen kun je later ook doen,dan gaat ie ook als een speer!

:T54LIFE :zwaai
groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
Kobus
Berichten: 357
Lid geworden op: 15 jan 2007, 08:47

Re: Nieuwe 2,5TDi of gechipte 1,9TDi ?

Bericht door Kobus »

Chippen bij de dealer kost ca. € 800 ex met behoud van garantie.
stop the rat race
Mixed Emotions
Berichten: 196
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:17

Re: Nieuwe 2,5TDi of gechipte 1,9TDi ?

Bericht door Mixed Emotions »

Hallo,

Ook wij hebben een 1.9TDI, ons mijn hart wilde ik ook graag een 2,5L, echter de forse verschil prijs heeft ons doen beslissen om voor de 1.9 te gaan.
Wij rijden de bus prive en dat de bus iets langzamer is boeit ons niet meer, hij is redelijk zuinig en met het Confort pakket toch ook redelijk stil en zit het perfect.
Als je veel gewicht moet trekken of altijd volbeladen ben, is een 2,5L beter, echter rij je leeg en hoef je niet haantje de voorste te zijn dan is een 1,9 102PK gewoon goed.
Let op, dat bij een 1.9 je om de 90Dklm je distributie riem moet laten vervangen en dat hoeft bij een 2,5L niet dit kan dan weer een voordeel zijn als je veel klm rijdt.
groeten
Cirilo,Arietta en Tycho

Afbeelding
Danny
Berichten: 465
Lid geworden op: 21 jan 2007, 19:11
Locatie: Tussen Turnhout en Antwerpen

Re: Nieuwe 2,5TDi of gechipte 1,9TDi ?

Bericht door Danny »

Wij hadden ze beide (nu nog de 2.5) de 1.9 geeft de indruk sneller te zijn op secundaire wegen omwille van zijn langere één en ok de andere gangen lijkt hij minder moeite te hebben. de 2.5 is korter gegeared en daardoor ga je wat sneller opschakelen. moest ik nog terug een 2.5 kopen dan lijkt een automaat me meer aangewezen. de 1.9 moet voor mijn part in geen geval onderdoen voor de 2.5 ('t is toch geen racemachine :ie )
Wij rijden enkel de 2.5 omwille van het feit dat ie zwaar moet slepen voor m'n werk en dan heb ik liever die zwaardere motor

grts Danny
evertvink
Berichten: 58
Lid geworden op: 17 feb 2007, 15:32
Locatie: stolwijk
Contacteer:

Re: Nieuwe 2,5TDi of gechipte 1,9TDi ?

Bericht door evertvink »

Een 2.5 liter heeft natuurlijk wel een 6 bak.
Dit rijdt natuurlijk wel een heel stuk rustiger dan de 5 bak.
Ook mag een 2.5 liter 2500 kg trekken. bij ons was dit belangrijk.
Dus weer lastiger om te beslissen.
Gebruikersavatar
eht294
Berichten: 91
Lid geworden op: 03 okt 2007, 09:43
Locatie: hardenberg
Contacteer:

Re: Nieuwe 2,5TDi of gechipte 1,9TDi ?

Bericht door eht294 »

Wij rijden een 5 cil. automaat, gewoon een gewelgige combinatie.
We hebben tijdelijk (i.v.m. levertijd) in een 4 cilinder T5 gereden met de lichtste motor.
Ik moet bekennen dat die ook best goed liep (veel beter dan verwacht)
Let wel op het verscil in trekgewicht als dit belangrijk is (2200 of 2500 KG)
Gij zult niet stelen, de overheid duld geen concurrentie.
http://www.ehtechnics.nl
Plaats reactie