Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Tuning, wat levert het bij jou op

vragen over de T5
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Tuning, wat levert het bij jou op

Bericht door Donald4Motion »

Ik zoek even naar wat tuningervaring en cijfers

Het gaat mij eigenlijk om de 174PK uitvoering.
Heb jij er toevallig ééntje laten tunen?
Hoeveel PK heb je nu, maar belangrijker hoeveel koppel heb je?
En rijdt de wagen soepeler of juist minder?

laat jou ervaringen eens horen :knipoog
Laatst gewijzigd door Donald4Motion op 22 okt 2008, 16:48, 1 keer totaal gewijzigd.
sep
Berichten: 452
Lid geworden op: 13 jan 2007, 17:24
Locatie: HOOGEZAND
Contacteer:

Re: Tuning, wat levert het bij jou op

Bericht door sep »

216 pk 545 nm volgens de vermogens bank ,heb er nu een 60000 probleemloze km mee gereden ,tegenwoordig wordt er veel gedaan met obd tuning ( via de pc )en kun je dus eenvoudig proberen of het je wat lijkt ,en stel dat je het niets vind laat je het weer ongedaan maken ,dat laatste kan ik me niet voorstellen ,ik geniet nog steeds van de enorme druk in de rug tijdens het rijden ,zo af en toe ,want de weg is voor mij geen racebaan ,maar met dit mooie weer is het toch wel lekker om em effe goed door te trekken ,..en dat doe ik dan ook bij gelegenheid :knipoog :knipoog

mvg sep
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: Tuning, wat levert het bij jou op

Bericht door Donald4Motion »

Hoi Sep,

Bedankt voor je reactie!
wat heb jij een duizelingwekkend koppel erin hé :ie
waar heb je die laten tunen als ik vragen mag. en heb je verder nog wat aangepast om aan dit vermogen te komen?

:knipoog
sep
Berichten: 452
Lid geworden op: 13 jan 2007, 17:24
Locatie: HOOGEZAND
Contacteer:

Re: Tuning, wat levert het bij jou op

Bericht door sep »

De egr is dicht ,open luchtfilter (vervanging van het standaard fram inleg filter door een k&n )
de rest is tuning ,is gedaan bij pth in steenwijk ,die gebruiken software van speedbuster uit duitsland ,.......
moet wel zeggen dat het zo snel went ,de extra pk's en het verhoogde koppel ,soms denk je heb ik wel zoveel vermogen ,en dan stap ik wel eens in een standaard 174 pk ,...en dan weet ik het weer ,niet dat een 174 pk een stakker is ,verre van dat ,maar het doortrekken is goed voelbaar in gechipte toestand ,.....ik hou goed rekening met het feit dat ik de boel gechipped heb ,dus trappen met een koude motor ,scheuren met een zware aanhanger /belading ,dat zul je me niet zien doen ,....

mvg sep
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: Tuning, wat levert het bij jou op

Bericht door Donald4Motion »

Afgelopen weekend was er bij JBautoservice een T5 afgeleverd met 257PK en 563NM :ie
Dit was alleen door een andere turbo en een andere downpipe.
JB zei dat het zeer indrukwekkend was om er mee te rijden :bonk Dat geloof ik zo :lach

Ik heb al diverse keren gebeld voor tuning voor mijn bus, maar er komt binnenkort een downpipe aan die geschikt is voor mijn bus.
Omdat m'n roetfilter 'roet' in het eten gooit hebben ze er nog geen software'pakket' voor maar zijn wel druk bezig met het ontwikkelen ervan. Ik moest over 3 weken weer even peilen hoe het er bij staat.

Ik wil ook proberen in deze Uber categorie uit te komen maar zou graag nog wat ervaringen willen horen.
edjeraketje
Berichten: 677
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:38
Locatie: Tussen Leeuwarden en Dokkum

Re: Tuning, wat levert het bij jou op

Bericht door edjeraketje »

Met zoveel vermogen is er meer gebeurd dan alleen een turbo en een downpipe. Wanneer je dit vermogen hebt ben je in no-time je zuigers kwijt (wanneer je de set-up niet veranderd)
Wanneer iedereen nu op 1 en de zelfde vermogensbank gaat staan dan is het appels en peren vergelijken ook meteen voorbij :nuts
Heb die van mij lekker vertrouwd bij JD in Lochem laten doen na eerder van een kouwe kermis thuis te zijn gekomen.
Heb bij JD op de bank een 207,6 pk en 478Nm en een koppelkromme als de Tafelberg :ikrij
BPC Garrett 2260 80% verstuivers, 215 KW 570NM 2000/3700, Wagner IC, Lowtec Hilow 4,H&R stabilisators 26/30 Projektzwo bi-xenon
Man Tge 3.180 4x4 automaat
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: Tuning, wat levert het bij jou op

Bericht door Donald4Motion »

@Edjeraketje,

Wat betreft hoe ze de tuning gedaan hebben weet ik verder ook, ik heb JB alleen even aan de telefoon gesproken en ben niet echt op details ingegaan.


Maar Jij had toch eerst een wagen met iets van 535NM of ben ik wrong? (O ik lees het al, da's die koude kermis waar je het over had)
Nou op onder andere jou ervaring zit ik dus te wachten :lach

Ik heb ook bij JD gevraagd en zij krijgen eind deze week een downpipe binnen voor een busje met roetfilter.
Zodra ze die hebben gaan ze het op een busje zetten en er bijpassende software voor schrijven.

Die tuning die je nu heb is 'gewone' chiptuning volgens mij hé, tenminste die waarde's geven ze op voor een chip.
JD kan ook geen grens aangeven betreft de bak en JB geeft duidelijk aan dat alles kapot kan maar dat hij diverse T5'jes heeft getuned met ruimschoots over de 500Nm aan koppel. en nog geen busje terug gehad met klachten betreft de tuning.
edjeraketje
Berichten: 677
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:38
Locatie: Tussen Leeuwarden en Dokkum

Re: Tuning, wat levert het bij jou op

Bericht door edjeraketje »

Oke, ik ben weer wakker!!! Ik heb ook even een belletje gewaagd aan Martijn bij JD en inderdaad tijdens mijn winterslaap zijn de ontwikkelingen verder gegaan.
Toen gelijk maar gebeld met JB en ......... inderdaad een grotere speciale turbo en een downpipe een een bak koppel en pkaaas. Binnenkort maar even een bakkie koffie halen en 1 en ander doorspreken.

Groeten Edjeraketje
BPC Garrett 2260 80% verstuivers, 215 KW 570NM 2000/3700, Wagner IC, Lowtec Hilow 4,H&R stabilisators 26/30 Projektzwo bi-xenon
Man Tge 3.180 4x4 automaat
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: Tuning, wat levert het bij jou op

Bericht door Donald4Motion »

:knipoog
Baliem
Berichten: 17
Lid geworden op: 06 nov 2007, 10:18

Re: Tuning, wat levert het bij jou op

Bericht door Baliem »

Hai,
Wat zo'n tuning oplevert lijkt mij wel duidelijk geworden door al dat schrijven maar.....
wat kost nu zo iets?
En waar kan dit nu uiteindelijk veilig en goed gedaan worden?
Groetekes
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: Tuning, wat levert het bij jou op

Bericht door Donald4Motion »

Baliem schreef:Hai,
Wat zo'n tuning oplevert lijkt mij wel duidelijk geworden door al dat schrijven maar.....Ik heb dit topic ook gestart om ervaringen uit te wisselen want cijfers zeggen niet veel.

wat kost nu zo iets?ongeveer 3000€, krijg je een andere turbo en downpipe en wordt de software aangepast

En waar kan dit nu uiteindelijk veilig en goed gedaan worden?Het is veilig en goed zolang het heel blijft. je bent wel op het randje bezig met zo'n tuning en door al dat 'schrijven' kunnen we wat ervaringen uitwisselen met mensen die zo'n dikke tuning gedaan hebben.
Zo weten we ook een beetje welke tuners we moeten mijden of wat we absoluut niet moeten doen.

Groetekes

Groeten,

S4Rs
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: Tuning, wat levert het bij jou op

Bericht door Donald4Motion »

@Sep, hoe staat het met jou wagen? leeft die nog of is die onder de categorie verkeerde tuning :bonk
koning232
Berichten: 67
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:57
Locatie: Volendam

Re: Tuning, wat levert het bij jou op

Bericht door koning232 »

@s4rs. Wordt dit gedaan bij JD?

Jeroen Dik vertelde mij dat ze zelf niets doen met diesels alleen software tuning.

Hij gaf mij een nummer van iemand die veel met diesel turbo's doet.
Ik kon na plaatsing van een andere turbo, een upgrade krijgen voor mijn software voor een schappelijke prijs.

Ik heb al een complete uitlaat vanaf de turbo zonder kat, roetfilter en einddemper van 78mm. :politie

Wanneer JD dit zelf doet, heb ik ook wel intresse. :lach
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: Tuning, wat levert het bij jou op

Bericht door Donald4Motion »

koning232 schreef:@s4rs. Wordt dit gedaan bij JD?

Jeroen Dik vertelde mij dat ze zelf niets doen met diesels alleen software tuning.

Hij gaf mij een nummer van iemand die veel met diesel turbo's doet.
Ik kon na plaatsing van een andere turbo, een upgrade krijgen voor mijn software voor een schappelijke prijs.

Ik heb al een complete uitlaat vanaf de turbo zonder kat, roetfilter en einddemper van 78mm. :politie

Wanneer JD dit zelf doet, heb ik ook wel intresse. :lach
JD krijgt deze week of volgende week de downpipe binnen dan gaan ze 'ermee' beginnen. Met de downpipe krijg je ook een gedeelte waar je roetfilter zat maar de (ik dacht)3 sensors komen wel weer terug, die worden in de software weer weggeschreven.
Dus zonder roetfilter kom je makkelijk tot 480NM, bij meer blaas je je roetfilter alleen maar vol en dat heeft geen zin.

Bij JBautoservice hebben ze dus laatst die UberT5 gedaan met 257PK/563NM, alleen door een grotere turbo en een downpipe.
JB heeft al diverse busjes zwaar getuned.

VVT tuning is ook bezig met diezelfde downpipe, misschien wordt die wel bij 1 iemand gemaakt en wachten ze allemaal op diegene. :wjw
sep
Berichten: 452
Lid geworden op: 13 jan 2007, 17:24
Locatie: HOOGEZAND
Contacteer:

Re: Tuning, wat levert het bij jou op

Bericht door sep »

@ s4 ,...die van mij loopt nog als een zonnetje ,nog geen enkele klacht .....heb de afgelopen week hier in de dordogne heerlijk wat heuveltjes gepakt ,.....alsof ie aan een lier zit ,zo sjouwt ie de hellingen op ,...moeiteloos .....ben blij te horen dat er dus meerdere t5 rondrijden met koppels hoger dan 500 nm (dat is wat de bak aankan volgens de theorie )ik heb in het begin nog wel getwijfeld over het hoge koppel ...

mvg sep
Plaats reactie