Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Vraag i.v.m motorkap

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Yasmine D & Wesley V
Berichten: 573
Lid geworden op: 13 jan 2007, 19:54
Locatie: Belgie, Bazel

Vraag i.v.m motorkap

Bericht door Yasmine D & Wesley V »

Hoi

Zoals je op de bovenste en middelste foto kan zien, zie je aan de rechter rode cirkel een grotere opening van de motorkap tegenover de linker kant. Weet iemand hoe ik die rechter opening gelijk krijg zoals de linkerkant? Ik heb al gezien dat vele T5's dit hebben, maar er zijn ook T5's die een mooie gesloten motorkap hebben.

mvg Yasmine & Wesley

Afbeelding
VW T6 Caravelle Highline 204pk Dsg 4 motion, full option. :T6NOLESS
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: Vraag i.v.m motorkap

Bericht door Donald4Motion »

Lijkt net een Alfa :ie

Er zitten onder je kap 2 stelschroeven waarmee je de kap kan stellen.
kijk voor je begint of je naden aan de zijkant van de kap gelijk zijn, zoja dan zit het h'm in je front.

Hoop dat je er iets mee kan! :knipoog
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

Re: Vraag i.v.m motorkap

Bericht door vaniac »

De motorkap is zeer stijf en is moeilijk te verstellen. Het probleem zit waarschijnlijk in de montage van het voorfront. Dit is tamelijk elastisch en buigzaam. Verder is het mogelijk dat de koplampen niet goed gemonteerd zijn. Dit heeft namelijk grote invloed op de passing van het voorfront t.o.v. de motorkap. Als het niet op te lossen is met het afstellen van rubberdopjes onder de motorkap, kunnen beter de koplampen en het voorfront opnieuw gemonteerd worden. Dit is zelf goed te doen, maar je moet er wel een paar uur voor uittrekken.
Gebruikersavatar
Jeroen T5 204
Berichten: 3455
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
Locatie: Vroomshoop (VCDS)
Contacteer:

Re: Vraag i.v.m motorkap

Bericht door Jeroen T5 204 »

Is geen beginnen aan om die naat goed te krijgen, ik heb het ook. Mijn dealer kon het niet verhelpen. Waren behoorlijk pissig toen ik daarover zat te zeuren. Ze zijn 2,5 uur bezig geweest om mijn bumper weer goed terug te monteren. Was er af geweest voor de oliekoeler.

Maar bij mij zit die nu op de maximale hoogte en heb net zoveel speling als jullie. Ook de grill zit heel iets scheef.
Zoals Vaniac al zegt, de hele voorbumper zitten zoveel stelmogelijkheden aan. Je kan hem naar links/rechts drukken naar boven en onder. Het valt echt niet mee, helemaal niet als het een monteur alleen moet doen.

Mooi zo laten, als je de ene kant straks goed hebt, heb je die ruimte wel aan de andere kant zitten.

Of je moet kijken of de koplampen nog iets bij te stellen zijn. Misschien moet de ene kant een klein stukje omhoog. Dan kan de bumper ook nog een stuk komen. Of je moet al op het maximale zitten. Onderstaande foto's van mijn bus.

Afbeelding

Afbeelding
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
Gebruikersavatar
Yasmine D & Wesley V
Berichten: 573
Lid geworden op: 13 jan 2007, 19:54
Locatie: Belgie, Bazel

Re: Vraag i.v.m motorkap

Bericht door Yasmine D & Wesley V »

S4Rs schreef:Lijkt net een Alfa :ie

Er zitten onder je kap 2 stelschroeven waarmee je de kap kan stellen.
kijk voor je begint of je naden aan de zijkant van de kap gelijk zijn, zoja dan zit het h'm in je front.

Hoop dat je er iets mee kan! :knipoog

Hoi

Ik heb gisteren en vandaag wat gespeeld met de 2 stelschroeven, de linkerkant (passagierskant) die kan ik afstellen maar de rechterkant die krijg ik niet afgesteld heb zelfs de stelschroef eruit gehaalt om te kijken of dat iets uitmaakte maar het leverde niets op amper 1 a 2 mm heb ik winst kunnen maken dus het zal waarschijnlijk wel liggen aan de koplampen of de voorbumper.

Met vriendelijke groeten

Yasmine & Wesley
VW T6 Caravelle Highline 204pk Dsg 4 motion, full option. :T6NOLESS
Gebruikersavatar
Jeroen T5 204
Berichten: 3455
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
Locatie: Vroomshoop (VCDS)
Contacteer:

Re: Vraag i.v.m motorkap

Bericht door Jeroen T5 204 »

Bumper komt denk ik tegen de koplampsteun aan. Waar jij de lampen hebt zitten in de bumper zitten ook bouten!!!!
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
Danny
Berichten: 465
Lid geworden op: 21 jan 2007, 19:11
Locatie: Tussen Turnhout en Antwerpen

Re: Vraag i.v.m motorkap

Bericht door Danny »

Bij mij idem, ik heb de hele reutemeteut gemeld toen ze de Multivan koplampen in garantie aan het vervangen waren en ze konden het niet weg krijgen... de bumper minitieus terug geplaatst en toch was het niet weg te werken, 't spartelde altijd wel ergens tegen... :muur

ondertussen heb ik er leren mee leven, geen hond die 't ziet als je 't niet weet... 't enieg wat me wel wat zorgen baart is als ie ooit verkocht zal worden dat me ndan denkt dat ie een aanrijding heeft gehad en de boel niet meer goed in mekaar past :gif

groeten Danny :zwaai
Jan 361
Berichten: 28
Lid geworden op: 13 jan 2007, 19:26
Locatie: Zwijndrecht

Re: Vraag i.v.m motorkap

Bericht door Jan 361 »

je kan ook een zwarte t5 nemen dan valt het niet op
robindonne
Berichten: 54
Lid geworden op: 03 feb 2007, 09:51
Locatie: Hlem

Re: Vraag i.v.m motorkap

Bericht door robindonne »

Jongens ik heb hier ook al bij 2 bussen last van.

Ik weet waar het door komt,(in mijn geval dan)
Er zit een veer onder de kap die hem meeduwt wanneer je hem wilt openen.

Niet alle t5 hebben die veer want ik zelf heb hem er ook achteraf in moeten bouwen.

het is dus logisch dat sommige t5's met strakke naden rondrijden en sommige niet.

Als de kier aan aan de tegenovergestelde kant juist groter is dan heeft het misschien met iets anders te maken,
Probeer eerst die veer los te trekken en kijk dan even of het daar aan ligt
Plaats reactie