Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

spijker in band

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
camph021
Berichten: 24
Lid geworden op: 21 feb 2007, 10:35
Locatie: Albergen
Contacteer:

spijker in band

Bericht door camph021 »

Dag weetjewellers,
vorige week ontdekte ik dat er een spijker in de achterband van m,n T4 zat, zo'n anderhalve cm lang. Die heb ik er toen met een tang uitgetrokken en ik hield er rekening mee dat de band zou leeglopen, maar tot op heden is dat nog niet het geval. Het zijn winterbanden met aardig wat profiel. :knipoog
Nu rijden we volgende week naar Berlijn en zit ik met het dilemma of ik het maar zo zal laten of toch voor de zekerheid de band zal verwisselen, ik zet dan m'n zomerbanden er weer op denk ik (alleen achter). :toppie Wat denken jullie, zullen de hogere snelheden op de autrostrasse alsnog de band kunnen doen leeglopen?

Graag jullie advies,
groetn, uut albergen
Jacco 860 :T44EVER
Gebruikersavatar
francisco
Berichten: 819
Lid geworden op: 14 jan 2007, 19:59
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

Bericht door francisco »

dag campg021,

als ik jou was gewoon even naar de banden docter gegaan. kost hooguit
€ 25,- per band. en combinatie winter/zomerbanden :bonk vindt ik persoonlijk een tijdelijke oplossing. bedoel volgentjaar wordt het ook weer winter en moet je alsnog je band laten maken.

suc6 in Berlijn

Frank
Gebruikersavatar
Henk-1
Site Admin
Berichten: 4457
Lid geworden op: 11 jan 2007, 11:24
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:

Bericht door Henk-1 »

De bandenboer plakt er een lappie aan de binnenkant en je band kan weer kilometers mee

Ik zou het er niet op wagen , straks loopt de band toch leeg ergens diep in Duitsland

Heb laatst ook een band laten repareren , kostte vorig jaar 17,50 euro
Groetjes webmaster Henk-1 :wjwnl VW T5 1.9TDI uit 2008 140PK
Gebruikersavatar
de Masseur
Berichten: 48
Lid geworden op: 24 jan 2007, 14:17

Bericht door de Masseur »

Hoi,

de heren boven mij hebben gelijk - gewoon naar de bandenboer en een propje erin laten schieten. band weer ok.

dan loopt ie zeker niet leeg - althans niet door deze kleine beschadiging. STEL dat de schade aan de band toch groter is dan verwacht en de band klapt.....

mix van zomer en winterbanden GEEN goed plan - je ziet het vaak - maar het maakt het rijgedrag van je T4 erg onvoorspelbaar.

groet

Andreas 251
een echte Oostenrijker
zeilgek zonder boot
T4 gek MET T4
Mountainbikegek met fiets
skileraar en alles wat met buitensport te maken heeft
Gebruikersavatar
Toon 750
Berichten: 42
Lid geworden op: 13 jan 2007, 23:16
Locatie: n-brabant

Bericht door Toon 750 »

Zeker geen propje in laten schieten.
Ik zou hem laten repareren met een paddestoel,(spijkergat wordt dan opgevuld).en lapje van binnen.Zo kan de staalgordel van de band niet roesten.
Een goede bandenboer repareert op deze manier.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33840
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation »

Ik zou hem laten repareren, de meningen hierboven over welke methode varieert,
maar ik moet er niet aan denken, dat je bij hogere snelheden een klapband krijgt terwijl je wist dat die band niet in orde was.

:ie

Veiligheid voor alles.
Is de band eenmaal gerepareerd dan kan die nog veel veilige kilometers mee.
Ik zou geen combinatie van zomer en winterbanden gaan rijden.
Die 2 verschillende banden hebben heel andere eigenschappen en reageren ook dus heel anders..

Gewoon even langs de bandenboer :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
koos 890
Berichten: 2293
Lid geworden op: 06 feb 2007, 23:19
Locatie: heerhugowaard

Bericht door koos 890 »

je kan ook het wiel waar de spijker in zat in de sloot dompelen kijken of er iets lekt . En voor Peter een tublessband geeft geen klapband maar 9 van de 10 keer een stukkende velg ( teminste dat is mij geleerd ) omdat je te laat stopt.
Gebruikersavatar
theo#94 T4
Berichten: 421
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:23
Locatie: noord-brabant

Bericht door theo#94 T4 »

ik denk dat een band wel zeker kan klappen,zeker een tubless,waarom denk je dat een vrachtwagenband dan zo aan flarden knalt,daar zit ook geen binnenband in hoor,heb het al 2x meegemaakt,en dat kan met een band van een bussie ook hoor,ik hoop alleen dat ie nog kan zien of weet waar de spijker zat.anders wordt het lastig zoeken als die niet leeg loopt en er zijn al weer een aantal kilometers meegereden.volgende keer beter de spijker laten zitten,en met een krijtje of iets dergelijks aantekenen op de band,op de wang,en naar de bandenman toe gaan.
Afbeelding
koos 890
Berichten: 2293
Lid geworden op: 06 feb 2007, 23:19
Locatie: heerhugowaard

Bericht door koos 890 »

Ja , als je het zo bekijkt heb je groot gelijk ,daar had ik nog niet aangedacht .
:bonk :bonk :bonk :bonk :muur :muur :muur [/b]
Plaats reactie