Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

parkeersensoren van Action

vragen over de T5
Guus NLB
Berichten: 841
Lid geworden op: 16 jan 2007, 15:34
Locatie: Tilburg
Contacteer:

parkeersensoren van Action

Bericht door Guus NLB »

Enige tijd geleden waren deze zeer goedkope setjes in de belangstelling op dit forum. Net daarvóór al had ik een set gemonteerd in mijn voorbumper.
De voeding heb ik afgehaald van de voeding van de autoradio.
Het viel mij op dat tijdens regen de ledjes veel aanflitsten dus ik dacht al wat een rotzooi.
Pas vanochtend zag ik dat die ledjes aanflitsen op het moment dat de ruitenwisser op en neer gaat !!!!! Kennelijk is het setje gevoelig voor spanningspieken.
Heeft iemand suggesties of ervaring ?
olle griese
Berichten: 1489
Lid geworden op: 11 jan 2007, 15:00

Re: parkeersensoren van Action

Bericht door olle griese »

Om uit te sluiten of te bevestigen dat het troep is zou ik ze eerst eens anders aansluiten.
Rechtstreeks op een accessoirespunt van je zekeringskast b.v.
Bij mij werkt het setje prima, zonder storing.
Damy

Re: parkeersensoren van Action

Bericht door Damy »

wat ik nooit begrijp is dat mensen aan de gang gaan met niet originele spullen....
Original Teile er komt niet anders op bij mij....
Guus NLB
Berichten: 841
Lid geworden op: 16 jan 2007, 15:34
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: parkeersensoren van Action

Bericht door Guus NLB »

Dat komt beste Damy, omdat ik vanaf m'n 17 (leerling-)automonteur werd, daarna zo'n beetje alle autodiploma's haalde, tussendoor jaren bij een automaterialengroothandel/Boschdienst werkte en daarna 20 jaar zelf een garagebedrijf had. Ik meen te kunnen oordelen over de kwaliteit van onderdelen. "Originele" zijn lang niet altijd beter en soms gewoon gelijk aan andere. Als jij 'n kapotte koplamp hebt haal je 'm bij de dealer in de originele verpakking, ik haal 'm bij Bosch of Hella en heb dezelfde lamp voor de helft of minder (lagere brutoprijs, meer korting)!

De prijs van dat Actionsetje staat in geen verhouding tot de prijs van de originele parkeersensoren die zeer zeker niet perfect zijn. Kortom de moeite van het proberen zeker waard en het setje werkt dan ook zeer goed. Alleen, kennelijk geeft mijn verder originele T5 een spanningspiekje in z'n boordnet bij gebruik van de ruitenwisser. Het zou kunnen dat zo'n setje daarvoor gevoeliger is dan gewenst en natuurlijk is het te proberen om de spanning op een andere plek af te takken.

Maar misschien had iemand dat al geprobeerd en scheelde het mij werk....

Groeten van Guus
voorheen Van Limbergen Autotechniek,
Van Limbergen LPG-techniek
en Van Limbergen Aircotechniek
. :toppie
ronconnie
Berichten: 56
Lid geworden op: 18 mar 2008, 15:43

Re: parkeersensoren van Action

Bericht door ronconnie »

guus wil nu eenmaal voor een dubbeltje op de eerste rang zitten,oftewel lekkere goedkope imitatie troep gebruiken uit
china en als het fout loopt lekker bij de dealer zeuren voor garantie(zie topic tunex)

dit is mijn mening weetjewel :wjw

groet,

ron.
Damy

Re: parkeersensoren van Action

Bericht door Damy »

Ja sorry hoor Guus geen persoonlijk offensief maar ik ben niet overtuigd....
Ook ik haal mijn kapotte lamp conform jouw voorbeeld niet bij de dealer (soms wel trouwens) maar ook bij Hella of wat er ORIGINEEL in zit....maar dan blijf ik bij het origineel toch??? :nuts
Alleen Originele spullen...nog nooit problemen met iets of wat dan ook gehad.....en ik heb geen automotive opleiding :yes :ie
Bikevouwer
Berichten: 789
Lid geworden op: 08 apr 2007, 17:12
Locatie: 't Veld
Contacteer:

Re: parkeersensoren van Action

Bericht door Bikevouwer »

Ik heb zelf de parkeersensoren van de action erin gezet (achter) en ik kan niet anders zeggen als dat ik er zo blij mee ben als een hond met 7 l.ll.n .
Dingen werken gewoon perfekt en voor die 2 tientjes kan je je eigenlijk geen bult mee vallen.
En breek me de bek niet open over originele spullen, alleen voor het woord origineel betaal je al 50% extra, en als ik kijk wat voor wagentjes er "originele" spullen bij mijn lokale vw dealer (en das een hele grote) komen afleveren dan lach ik mezelf een krul in me slurf want de namen
Brink, Brezan,en Bosch komen wel erg frequent koffie drinken daar .
Duck-tape is like the Force ! It has a light- and a dark side and it holds the universe together.
Damy

Re: parkeersensoren van Action

Bericht door Damy »

Het was toch een Aap met 7 L*ll*l??
En Bosch levert originele spullen die af-fabriek erop zitten (denk aan injectie systemen, ABS Computer etc etc) dus dat die daar komen is logisch.
Brink levert de trekhaken die er nooit af-fabriek opzitten, dus bij de plaatselijke dealer erop worden gezet...
En Brezan....misschien levert deze de koffie, suiker en melk..... :toppie
En die 50% die je "extra" zou betalen gaat ook mede naar de ontwikkeling van je nieuwe bus en/of verbetering van de onderdelen...maar dat is zeker niet belangrijk... :ie
Ik snap dus niet wat hier mis mee is???
olle griese
Berichten: 1489
Lid geworden op: 11 jan 2007, 15:00

Re: parkeersensoren van Action

Bericht door olle griese »

Waar is de tijd gebleven dat we allemaal dezelfde hobby hadden op WJW :muur :muur
Als iemand een onderdeeltje nodig had was er altijd wel iemand die het had liggen en het kosteloos opstuurde of kwam brengen.
De tijd dat we meer nadachten en deden aan iemand anders z,n bus als aan je eigen.
Tips en truks nog werden gewaardeerd en geprezen, of er nu een VW stempel op stond of niet, als het werkte was je de held, als het niet werkte was er altijd wel iemand die een oplossing wist.
Beetje jammer dit.
Gebruikersavatar
Henk250
Berichten: 2042
Lid geworden op: 28 mei 2007, 17:35
Locatie: Midden Brabant

Re: parkeersensoren van Action

Bericht door Henk250 »

Damy schreef:wat ik nooit begrijp is dat mensen aan de gang gaan met niet originele spullen....
Original Teile er komt niet anders op bij mij....

Beetje bullshit vind je zelf ook niet?? :ie :ie
Deze site is ontstaan door de wederzijdse hobby van velen,waar de grondslag is,elkaar
te helpen en de T4 te rijden met een bepaalde kostenbesparing,dus zonder de input
van dealers,danwel dure onderdelen.
Dat er later wat buseigenaren bijkwamen die wat meer te makken hadden blijkbaar,en dus
de T4 en T5 makkelijker konden rijden,geeft je volgens mij niet het recht om anderen aan te spreken
op hun koopgedrag,of financiele status.
Het is geen wedstrijdje,hoewel je dit als buitenstaander wel de indruk geeft,waarbij het voor sommige leden
blijkbaar voldoening geeft om een ander af te troeven.

Het WjW gevoel dat velen hier naar toe trok,en hield,verdwijnt zo wel snel mijn inziens.
Laat een ieder in zijn waarde weetjewel.

Wat ik verder niet begrijp,is dat als je zo dol bent op je dealer,je je bussen daar niet verkoopt,maar hier,
of is ie dan niet in beeld?? :nuts :nuts

@ Guus.

Ik weet nog dat je langs de Ringbaan zat..................

:T54LIFE
Je begint met een pc....en eindigt met Mac.
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: parkeersensoren van Action

Bericht door Donald4Motion »

Henk250 schreef:
Damy schreef:wat ik nooit begrijp is dat mensen aan de gang gaan met niet originele spullen....
Original Teile er komt niet anders op bij mij....

Beetje bullshit vind je zelf ook niet?? :ie :ie
Deze site is ontstaan door de wederzijdse hobby van velen,waar de grondslag is,elkaar
te helpen en de T4 te rijden met een bepaalde kostenbesparing,dus zonder de input
van dealers,danwel dure onderdelen.
Dat er later wat buseigenaren bijkwamen die wat meer te makken hadden blijkbaar,en dus
de T4 en T5 makkelijker konden rijden,geeft je volgens mij niet het recht om anderen aan te spreken
op hun koopgedrag,of financiele status.
Het is geen wedstrijdje,hoewel je dit als buitenstaander wel de indruk geeft,waarbij het voor sommige leden
blijkbaar voldoening geeft om een ander af te troeven.

Het WjW gevoel dat velen hier naar toe trok,en hield,verdwijnt zo wel snel mijn inziens.
Laat een ieder in zijn waarde weetjewel.

Wat ik verder niet begrijp,is dat als je zo dol bent op je dealer,je je bussen daar niet verkoopt,maar hier,
of is ie dan niet in beeld?? :nuts :nuts

@ Guus.

Ik weet nog dat je langs de Ringbaan zat..................

:T54LIFE

Goed gesproken Henk :toppie
Gebruikersavatar
Rolf T5 54
Berichten: 133
Lid geworden op: 14 jan 2007, 20:55
Locatie: Drenthe!!

Re: parkeersensoren van Action

Bericht door Rolf T5 54 »

ronconnie schreef:guus wil nu eenmaal voor een dubbeltje op de eerste rang zitten,oftewel lekkere goedkope imitatie troep gebruiken uit
china en als het fout loopt lekker bij de dealer zeuren voor garantie(zie topic tunex)

dit is mijn mening weetjewel :wjw

groet,

ron.
Ron,

Het spijt me maar ik kan alleen maar zeggen ; WAKE UP.
Ik heb zelf gewerkt voor een dealer eind jaren 80 begin jaren 90, hier werden gewoon imitatie remblokken en schijven gemonteerd!!
En wat denk je als er een dynamo kapot gaat, heeft de Dealer het juiste type ruildynamo op de plank liggen of wacht jij dan ook even totdat de dynamo uit back-order gaat en te leveren is....
Of is dat het bosch autootje waarop gedoeld werd.
Ik vind het trouwens wel jammer hoe de toon van je bericht is. Een tip: je kunt jouw bericht altijd bewerken.............. hint.
Guus NLB
Berichten: 841
Lid geworden op: 16 jan 2007, 15:34
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: parkeersensoren van Action

Bericht door Guus NLB »

Wat ik persoonlijk nogal vervelend vind van zo'n Ron, is dat hij op een intens domme manier oordeelt over iemand die hij helemaal niet kent. Mensen die mij kennen uit mijn autobedrijf-tijd weten wel beter: Guus ging juist altijd voor kwaliteit. Maar dat hoeft zeker niet altijd origineel te zijn....
Beetje zielige vertoning allemaal Ron.
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: parkeersensoren van Action

Bericht door Harry 341 »

Guus en Henk.... :toppie :jumpklap
grtz.Harry
ronconnie
Berichten: 56
Lid geworden op: 18 mar 2008, 15:43

Re: parkeersensoren van Action

Bericht door ronconnie »

ik denk guus dat het pas een zielige vertoning is om je bus lekker goedkoop te laten chippen maar wel zodanig dat de dealer het niet kan zien, of vol te hangen met onderdelen made in china en als er dan iets stuk is wel terug gaan naar die zelfde dealer om hun vervolgens onder garantie te laten repareren.

en ik heb niets geschreven over een bosch auto oid .
en daarbij is dat mijn mening weetjewel en dat jullie het daar niet mee eens zijn.......so what.
een gezonde discussie is altijd oke.

groet,

ron.
Plaats reactie