Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Drukgroep

vragen over de T5
Plaats reactie
Robbertvw
Berichten: 17
Lid geworden op: 22 jun 2008, 16:52

Drukgroep

Bericht door Robbertvw »

Hallo,

Ik heb net een T5 van 2003 gekocht en nog 5 maanden garantie en vraag mij af of drukgroep koppelingsplaten versleten zij. Ik heb er geen verstand van. Maar motor trilt wat meer als hij warm is, ik hoor veel bijgeluiden als ik schakel, moet erg letten op hel rustig koppelen. Kan ik ergens aan merken of het spul versleten is? Ik wil het wel aan kunnen tonen voordat garantie voorbij is. Hij heeft 80.000 gelopen, nog niet veel dus.

Verder doet cruisecontrol het soms niet en knippert het lampje van het voorgloeien tijdens het rijden oranje. Moet ik mij daar zorgen over maken?

Groetjes Robbert
Damy

Re: Drukgroep

Bericht door Damy »

De slijtagedelen: koppelingsplaten, drukgroep, remblokken, lampen, banden etc etc valen normaliter niet onder de garantie.
Of je moet een hele coulante dealer treffen...
En wat betreft het oplichtende lampje, even (laten) uitlezen en kijken wat eruit rolt.
En ik heb vernomen (in de wandelgangen) dat er bij de eerste serie T5 problemen waren met de koppeling....maar dat is van horen zeggen. :ie
Gebruikersavatar
Arnold-201
Berichten: 17
Lid geworden op: 07 feb 2007, 19:33
Locatie: Enschede

Re: Drukgroep

Bericht door Arnold-201 »

Hoi

Als het voorgloeilampje gaat knipperen en je crusecontrol werkt niet meer dan is je remschakelaar defect (klink gek maar het is zo heb het ook gehad) :T54LIFE :T54LIFE
MLAflyer
Berichten: 16
Lid geworden op: 07 feb 2007, 09:45
Locatie: Hurdegaryp

Re: Drukgroep

Bericht door MLAflyer »

Zelfde probleem gehad met CC. Remschakelaar vervangen en de boel deed het weer.
Plaats reactie