Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

120 op de snelweg

vragen over de T4
miket4
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 jan 2009, 17:33

120 op de snelweg

Bericht door miket4 »

hoi heb een t4 2.5 tdi blauwe i aleen als ik op de snel weg rij 140 opeens gaat ie in het noodloopprogamma en wil niet harder dan 120-130 en ga ik de afslag er af van het contakt af weeraan zetten weer snel weg op is het weer even goed 2tot 5 km en dan opeens weer vermogen weg heeft iemand dit ook gehad en wat is de oorzaak groet mike
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: 120 op de snelweg

Bericht door Roger B. (11)61 »

welkom mike, stel je even voor in het voorstelforum... dat is wat leuker.....

boven in de blauwe balk links onderaan staat een knop "zoeken" als je daar gebruik van maakt en noodloop in voert als zoekterm kom je waarschijnlijk wel een topic tegen met het zelfde probleem, als ik het me goed herinner kan het heel goed je gaspedaalsensor zijn
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33876
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: 120 op de snelweg

Bericht door Multivan Generation »

Hallo,
het zou bij een 88 pk TDI heel goed mogelijk kunnen zijn,
dat het probleem veroorzaakt wordt door een verstuivernaald hoogte sensor,
die niet helemaal jofel is.
De storing hierop, is dat er soms een wat verhoogde weerstandswaarde te meten valt,
en hierdoor de gemeten waarde buiten de toleranties valt,
waardoor de motorcomputer in noodloop schakeld..

Het is als storing uit te lezen..

Mocht het inderdaad de verstuivernaald hoogte sensor zijn,
die het probleem veroorzaakt, en je wilt hem vervangen,
schrik dan niet van de prijs..
Ik was rond de 330 euro kwijt inclusief montage (ruildeel).

Ik heb er alleen nog maar bij een 88 pk TDI van gehoord, dat die er wel eens last van hebben.. :bonk :muur
De 102 en 150 pk versies hebben er dus geen last van..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: 120 op de snelweg

Bericht door Roger B. (11)61 »

verstuivers zijn niet gelijk van 102 en 88 he? anders zou je dus een 102 pk verstuiver kunnen monteren.....

en ik begreep dat ze bij een 102 pk in een andere cilinder zitten dan bij de 88 pk, zou dat verschil maken en vooral, zou de electronica er last van hebben als je hem op een andere plek zet?
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33876
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: 120 op de snelweg

Bericht door Multivan Generation »

de te meten weerstand tussen de sensoren is iets anders, maar wel binnen de range,
en inderdaad zitten de verstuivers met de sensoren bij een 88 pk en een 102 pk op verschillende verstuivers..

Ook zijn de verstuivers zelf ook verschillend, de openingen in de nozzles en de verstuivernaaldjes zijn verschillend.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
stijnh
Berichten: 1146
Lid geworden op: 13 mar 2008, 21:07

Re: 120 op de snelweg

Bericht door stijnh »

ik volg even uit interesse
die sensor waar jij het over hebt Peter, is dat die op de inspuitpomp die het inspuitbegin meet?


gaspedaalsensor hadden wij kapot en dan ging de motor aan een goeie 1000 toeren draaien (constant)
bij herstarten weer normaal

maar dit gebeurde onafhankelijk van de snelheid

al uitgelezen?
hij kan toch nog door andere dingen ook in noodloop?!?
Ik rijd T-vier met veel plezier!! :ikrij
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33876
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: 120 op de snelweg

Bericht door Multivan Generation »

stijnh schreef:ik volg even uit interesse
die sensor waar jij het over hebt Peter, is dat die op de inspuitpomp die het inspuitbegin meet
nee, de verstuivernaald hoogte sensor is een andere als de sensor op de brandstofpomp
stijnh schreef:al uitgelezen?
hij kan toch nog door andere dingen ook in noodloop?!?
Zeker kan het natuurlijk andere oorzaken hebben,
maar de 88 pk TDI bracht me op dat idee..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: 120 op de snelweg

Bericht door René »

Hij vermeld niet dat het gloeispiraal gaat knipperen, ervan uitgaande dat dat ook niet gebeurd, kan het iets te maken hebben met bijv. een te hoge drukvulling. N75 de boosdoener??? (Turbodrukregelventiel)
Losse vacuum slang of slechte slang kan ook dit soort verstoringen geven zonder melding te geven aan de computer.
Uitlezen geeft meer info waarom de auto in noodloop gaat, dan kun je gerichter gaan zoeken.

Rene
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33876
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: 120 op de snelweg

Bericht door Multivan Generation »

Berrie en Rene schreef:Hij vermeld niet dat het gloeispiraal gaat knipperen, ervan uitgaande dat dat ook niet gebeurd, kan het iets te maken hebben met bijv. een te hoge drukvulling. N75 de boosdoener??? (Turbodrukregelventiel)
zou ook goed kunnen :toppie
Heb daar nog wel een overdenking bij:
Als het een standaard 88 pk TDI is, dan wordt de maximale turbodruk tot 2600 rpm toegestaan(0,7 bar overdruk), daarna wordt er begonnen met terugregelen.
Mocht het probleem in het turbodruk regelventiel zitten, dan zou dat, in mijn ogen en met mijn simpele redenatie, niet pas bij 140 km/u merkbaar worden.

Je rijdt dan met een 88 pk TDI ongeveer 3600 rpm(schatting), en dan ben je dus al ver voorbij het toerental voor wat betreft het regel gebied van de turbodruk.
Bij dat toerental van 3600 rpm wordt er dacht ik, wel voor de eerste keer op de brandstof teruggeregeld. Met andere worden, de 88 pk TDI wordt bij dat toerental al iets geknepen op de brandstof.

Berrie en Rene schreef:Losse vacuum slang of slechte slang kan ook dit soort verstoringen geven zonder melding te geven aan de computer.
Uitlezen geeft meer info waarom de auto in noodloop gaat, dan kun je gerichter gaan zoeken.

Rene
Losse vacuüm slang of slechte slang geloof ik zelf niet zo in, omdat als hij hem uitzet, en daarna opnieuw start; de motorcomputer reset dan;
dan het weer "normaal" is. Bij een losse of een slechte slang zou het probleem blijven, lijkt me.

Ik heb zelf een paar keer het probleem met de verstuiver naald hoogte sensor gehad, en de eerste keer knipperde er niets, de 2de keer wel, de derde keer weer niet.
Wat ik wel merkte met het rijden, is bonken, tegen de motor cultuur inlopen, geen vermogen, niet willen versnellen, ook niet bij terugschakelen naar de 4de versnelling.
Contact uitzetten, soms een week weg, soms meteen een knipperend voorgloei lampje, soms na een paar kilometer rijden. Heel onvoorspelbaar...

Uitlezen geeft inderdaad veel meer informatie.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
miket4
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 jan 2009, 17:33

Re: 120 op de snelweg

Bericht door miket4 »

hoi super wat een reacties heb me al even voor gesteld maar nog even heb al veel vacuumslangetjes bekeken gestest nix aleen ik vind het zo raar als ik niet opde snelweg kom rijdt ie echt als een trein hij is wel gechipt trouwens naar 110pk als ik me niet vergis
maar komik de snelweg op eerst gaat prima loopten trekt als een trein zeg maar en opeens is het weg en als je dan afrit er afgaat contackt uit en weer aan weer snel weg op prima doet weer komt omdat ie dus weer gewist is nou lekker 140rijden en ja hoor 5km verder weer 120 130 en gaan geen lampjes branden of iets dergelijkt maar uitlezen is vast een optie ben al even aan het speuren geweest naar software en stekker staan gewoonop marktplaats voor 20euro geen geld iemand hier ervaring mee zo ja hoor ik graag of het wat is groet mike
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33876
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: 120 op de snelweg

Bericht door Multivan Generation »

miket4 schreef: maar uitlezen is vast een optie ben al even aan het speuren geweest naar software en stekker staan gewoonop marktplaats voor 20euro geen geld iemand hier ervaring mee zo ja hoor ik graag of het wat is groet mike
Hallo,
misschien kun je het forum eens doorlezen en zoeken op Vagcom?
Even een vraagje, kun je in het vervolg wat leestekens gebruiken?
Dat bevordert namelijk de leesbaarheid :knipoog
Nu is het zo'n woordenbrij achter en door elkaar... (alvast dank :toppie )
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: 120 op de snelweg

Bericht door Roger B. (11)61 »

met ALLEEN een chip naar 110 pk met een 88pk tdi............ :ie

is ie overigens gechipped, of zit er zo'n "powerbox" in, in het laatste geval, ros dat ding er tussenuit en kijk hoe het dan gaat.....
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
stijnh
Berichten: 1146
Lid geworden op: 13 mar 2008, 21:07

Re: 120 op de snelweg

Bericht door stijnh »

Ik rijd T-vier met veel plezier!! :ikrij
miket4
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 jan 2009, 17:33

Re: 120 op de snelweg

Bericht door miket4 »

ja 110 pk is mischien overdreven gezegt .maar absoluut geen powerbox vind die troep maar nix.<
zat trouwen wel een bout los van die beugel van vacuum pomp opde turbo mischien dat die verschoof ofzo .
ga vanmidag even uitproberen gr mike :T44EVER :nuts
Gebruikersavatar
clim
Berichten: 48
Lid geworden op: 13 jan 2007, 18:33

Re: 120 op de snelweg

Bericht door clim »

Miket,

Ik heb dit ook gehad als ik opeens veel gas gaf viel hij uit ,motor bleef wel draaien maar als ik gas gaf ging de motor niet meer toeren draaien.
Contact uit en weer starten ging het weer goed tot je weer veel gas gaf viel hij weer uit.

Bij rene laten uitlezen bleek het gas pendaal te zijn.

Rene had er nog een liggen deze ingebouwd en weer rijden heen .

Groeten Clim.
Plaats reactie