Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

portierslot

vragen over de T5
Plaats reactie
johanvanw
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 feb 2009, 17:24

portierslot

Bericht door johanvanw »

als ik mijn bus open doe, het maakt niet uit of ik dit met de afstandsbediening of de sleutel doe dan moet ik twee maal aan de deurgreep trekken om de deur te openen.
dit is alleen bij het linker portier zo, is de bus eenmaal van slot en open geweest dan hoef ik maar één maal aan de deurgreep te trekken.
is dit een instelling welke om te coderen is of moet ik het toch in de slot meganiek zoeken?
en weet er mischien iemand of het mogellijk is dat de bus na het verwijderen van de contactsleutel na een aantal tellen automatisch op slot gaat? ik vergeet het nog wel eens, koste mij vorige week mijn anderhalve week oude navi :muur
groeten johan
Gebruikersavatar
Viking64
Berichten: 293
Lid geworden op: 29 dec 2008, 19:39
Locatie: Castellum aan den Rijn
Contacteer:

Re: portierslot

Bericht door Viking64 »

Dat eerste zou te maken kunnen hebben met safelock....

Dat tweede zou kunnen als je een alarm hebt.... sommige zijn zo te programmeren dat ze dat doen...
Als ik niet met m'n T6 rij, zit ik op een van m'n BMW motoren :)
johanvanw
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 feb 2009, 17:24

Re: portierslot

Bericht door johanvanw »

gevonden! staalkabeltje stond te strak, ook gelijk het slot vervangen door een blinde waardoor hopelijk
minder kans op inbraak ( gebruik toch alleen de afstandsbediening )
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

Re: portierslot

Bericht door vaniac »

Hoe krijg je je auto open als de accu leeg is :ie :ie :ie :ie :ie :ie :ie :ie ??????????
johanvanw
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 feb 2009, 17:24

Re: portierslot

Bericht door johanvanw »

steen door de ruit!!.... geintje, is eigenlijk heel makkelijk maar niet zo slim om zo maar het net op te gooien.
(ik heb 22 jaar ervaring als autoschadehersteller en dan leer je nog wel eens wat)
Gebruikersavatar
Syste
Berichten: 564
Lid geworden op: 28 jan 2008, 21:41
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: portierslot

Bericht door Syste »

Dat je deur automatisch op slot gaat na een aantal seconden is normaal..
Dit is een veiligheidsinstelling voor wanneer je eens per ongeluk de auto opent met AB en je trekt binnen die momenten de deur niet open, dan klik-klak, en alles is weer netjes op slot.. :toppie
Ruben
T5 Offroad Grey 165 pk KWB 60 editie
Fotogallerij T5 nr. 318
johanvanw
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 feb 2009, 17:24

Re: portierslot

Bericht door johanvanw »

ruben, wat je bedoelt is als je nog niet ingestapt bent en je met de a.b (onbedoeld) de auto opend en dus NIET instapt hij na een aantal seconde weer op slot gaat weet ik is bij alle vw's zo wat ik zou willen is als ik uitstap en de sleutel is uit het contact hij na een aantal seconde op slot gaat mocht ik vergeten de auto op slot te doen
Gebruikersavatar
navi16
Berichten: 219
Lid geworden op: 11 aug 2007, 23:38
Locatie: Zoetermeer

Re: portierslot

Bericht door navi16 »

Ik heb ook een vraag ivm mijn portier slot.
Als ik een keer op de knop van de afstandsbediening druk gaat het portier op slot en het led gaat rood knipperen bij de tweede keer hoor ik een klik en het led gaat uit.
Is dit soms safelock ????????? maar waarom gaat het led lampje dan uit ?!?!?!??!?!?!??!
VW T5 170PK van TDI naar TDI ---> VW Passat Variant TSI
Plaats reactie