Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

waterpomp

vragen over de T5
Plaats reactie
kozijnenboer
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 feb 2009, 18:51

waterpomp

Bericht door kozijnenboer »

Hallo volk,

Mijn bussie van juni 2004 met 126dkm heeft ongeveer 1 week bij de verwenners van volkswagen gestaan.
In die tijd hebben ze gezocht waar de storing - geen oliedruk vandaan kwam. Na veel speurwerk door, waarschijnlijk een Poolse monteur sprak namelijk geen Nederlands, bleek slijtagemateriaal van de waterpomp in de oliekanaaltjes een verstopping te hebben veroorzaakt. Rekening van het speurwerk € 1400,00.
Dit is voor mijn bussie al de tweede waterpomp, eerste was met 68dkm na problemen koelvloeistof vervangen.
Wie heeft dit ook al meegemaakt, en was er nog sprake van coulance?
Wie is bekend met de coulance regeling.

Groeten uut Nunspeet,
Gebruikersavatar
Pim 328
Berichten: 983
Lid geworden op: 13 jan 2007, 11:01
Locatie: Midden-Limburg

Re: waterpomp

Bericht door Pim 328 »

Coulance regeling is per 1 januari volledig op de schop gegaan.
Nu moet je alles via een speciaal systeem bij pon aanvragen, daar kijken ze naar de historie van de auto.

Dus ben je een keer niet bij de dealer geweest voor onderhoud is je auto geimporteerd dan is het vrijwel onmogelijk om nog coulance te krijgen ook al is het probleem een algemeen probleem wat vaker voorkomt.

Dus er is niks zinnigs meer te zeggen over de coulance die je krijgt of niet krijgt.
Pim 328 --> Ex Multivan '02 TDI nu 190 pk en 410 Nm
Nu Passat cc 2.0 tdi 170pk Highline Full options
mcs
Berichten: 163
Lid geworden op: 07 feb 2008, 20:21
Locatie: Hulsberg limburg

Re: waterpomp

Bericht door mcs »

Hallo

Ik heb 2 weken geleden wel mijn waterpomp na lekkage vervangen gekregen onder coulance.
T5 bwj 2006 54000km.130pk
de coulance regeling volgens mijn dealer is voor de waterpomp van 5 cilinders tot 150.000 km.
ik moest wel de koelvloeistof betalen en de motorolie met filters, werkuren , je krijgt wel een pomp van € 90
maar je bent uiteindelijk toch € 300,= kwijt.
kozijnenboer
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 feb 2009, 18:51

Re: waterpomp

Bericht door kozijnenboer »

Hallo Pim328,

Nog bedankt voor jou reactie, mijn bussie is nieuw bij de dealer gekocht en altijd dealeronderhouden. Het gaat mij niet om de € 90,- voor de waterpomp vergoed te krijgen, maar om de € 1300,00 reparatie/ speurwerkkosten. De dealer heeft coulance aangevraagd bij Pon, deze is echter niet toegekend. Daarom ben ik op zoek naar vergelijkbare gevallen, waarbij wel de vervolgschade van een ondeugdelijke waterpomp is vergoed. Dus nogmaals een oproep aan de bezoekers van weetjewel zich te melden.

Alvast bedankt en de groeten uut Nunspeet,

Aart
CARVER
Berichten: 66
Lid geworden op: 07 okt 2007, 23:40
Locatie: vw-dorp aan zee

Re: waterpomp

Bericht door CARVER »

Wat betreft de coulance regeling van de super importeur PON, gold toch al voor door hun niet geimporteerde auto's geen coulance ( eigen schuld had je maar een flinke duit in het bekende zakje moeten doen). Overigens is dit een steeds vaker voorkomend probleem wat bij meer importeurs voordoet, ze zijn zeker niet scheutig met het toekennen van coulances.
Net zo goed als modificaties doorvoeren ook dat is een moeilijk uitvoerbaar proces bij de fabrikanten, vaak een kosten plaatje dat behoorlijk kan oplopen dus als consument betaal je zelf de rekening. En denk nou niet dat is alleen bij VW, ook bij andere merken is dat zo.
Plaats reactie